• 6
  • 7
2023-07-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Även du måste sluta ta nya kreditupplysningar, det är världens fälla. Vänta tills de löper ut (de stannar kvar 12 månader) och sök lån på nytt efter det. Du får ett garanterat NEJ om du har många kreditupplysningar tyvärr.

Jag har inte gjort de. Problemet verkar vara att jag har barn….trots fast jobb o allt sånt så får jag inte ens låna 10.000
Citera
2023-07-26, 16:28
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFork
Jag har inte gjort de. Problemet verkar vara att jag har barn….trots fast jobb o allt sånt så får jag inte ens låna 10.000

njaa då måste det vara något annat som spökar låter jättekonstigt.
Citera
2023-07-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFork
Det förstår du väl att det måste ha med annat att göra. Har du arbete och inga krediter så får du självklart låna 10 000 kr hos precis var du vill.
Citera
2023-07-26, 17:02
Medlem
Kan du inte be någon familjemedlem ta ett medlemslån med bättre ränta åt dig och sen från du givetvis betala av det lånet istället.

Alt hyr ut din bostad och flytta hem till mamma

Eller arbeta på helgerna inom vården som någon skrev ovan.
Citera
2023-07-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyxx
Kan du inte be någon familjemedlem ta ett medlemslån med bättre ränta åt dig och sen från du givetvis betala av det lånet istället.

Alt hyr ut din bostad och flytta hem till mamma

Eller arbeta på helgerna inom vården som någon skrev ovan.
Du tror inte att det är smartare att sluta knarka för för flera tusen i veckan?
Citera
2023-07-26, 18:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Sluta knarka, sluta supa.

Klart.

Enkelt.
Citera
2023-07-26, 19:59
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Sluta knarka, sluta supa.

Klart.

Enkelt.

Det är en början, inte klart.

Det kommer bli svårt för TS att betala tillbaka 250.000 i lån utan någon hjälp tyvärr.
Citera
2023-07-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Skulle nog överväga att söka till Lyxfällan om jag var du. Ser inte hur annars du ska ta dig ur det.
De skulle skratta åt en så liten skuld som 250 000. Det är normalt inte något större problem att betala av en så liten skuld om man anstränger sig. Blir TS drogfri så kan han på 2, max 3 år bli skuldfri. Ingen höjdare att skämma ut sig i TV.

Noll restaurangbesök, matlåda till jobbet, inget bilåkande eller andra resor. Kolla jämförelsepris när man handla mat. Säg upp alla abonnemang och slit ut kläder istället för att köpa nytt.

TS kan säkert leva ett djävligt tråkigt liv i 2 år och få över mer än 8 000 i månaden som han kan lägga på skulderna. Det kommer då välja snabbt att försvinna. Med tanke på att han får ut 25-30 000 kr i månaden så borde det kunna vara möjligt att lägga 12 000 på att minska skulderna om han anstränger sig.

Det är realistiskt att han kan vara skuldfri julafton 2025. Frågan är bara om han är motiverad för det...

Redan nästa sommar så kan skulden vara nere på en sån låg nivå så att han inte kommer att känna någon ångest över den.
Senast redigerad av Mynicname 2023-07-26 kl. 23:32.
Citera
2023-07-26, 23:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
De skulle skratta åt en så liten skuld som 250 000. Det är normalt inte något större problem att betala av en så liten skuld om man anstränger sig. Blir TS drogfri så kan han på 2, max 3 år bli skuldfri. Ingen höjdare att skämma ut sig i TV.

Noll restaurangbesök, matlåda till jobbet, inget bilåkande eller andra resor. Kolla jämförelsepris när man handla mat. Säg upp alla abonnemang och slit ut kläder istället för att köpa nytt.

TS kan säkert leva ett djävligt tråkigt liv i 2 år och få över mer än 8 000 i månaden som han kan lägga på skulderna. Det kommer då välja snabbt att försvinna. Med tanke på att han får ut 25-30 000 kr i månaden så borde det kunna vara möjligt att lägga 12 000 på att minska skulderna om han anstränger sig.

Det är realistiskt att han kan vara skuldfri julafton 2025. Frågan är bara om han är motiverad för det...

Redan nästa sommar så kan skulden vara nere på en sån låg nivå så att han inte kommer att känna någon ångest över den.

Glöm inte att TS skulder kommer från SMS-lån och dessa är ju inte direkt kända för att ha låga räntor. Hur mycket av varje månads återbetalning äts upp av bara räntorna? Lösningen där är väl att TS tar ett lån med lägre ränta som täcker alla sms-lånen, men hela 10 banker har redan nekat honom det. TS får helt enkelt bara acceptera att han är körd för ett tag framöver. Lyxfällan kan absolut hjälpa honom, folk har hamnat där med betydligt lägre skulder. Det är ju deras jobb att hjälpa folk som inte kan hantera pengar.
Citera
2023-07-27, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Skulle nog överväga att söka till Lyxfällan om jag var du. Ser inte hur annars du ska ta dig ur det.

Eller Budgetrådgivningen som är minst lika kompententa och man slipper outa sig i tv, om man inte vill ha en kasse mat från Willys
Citera
2023-07-27, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det förstår du väl att det måste ha med annat att göra. Har du arbete och inga krediter så får du självklart låna 10 000 kr hos precis var du vill.

Klart jag har krediter. Därför jag vill låna så jag har ett lån istället för tio
Citera
2023-07-27, 09:18
Medlem
jtds avatar
Hamnade just där på samma orsaker som du för några år sen. Jag rev av plåstret och lät allt fallera. Sökte hjälp, åkte på behandlingshem, hamna en sväng på kåken och fick bygga om hela livet. Flyttat utomlands och startat om helt idag. Riv av plåstret som fler sagt, är inte så farligt man tror
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in