• 1
  • 2
2023-07-25, 17:54
Medlem
Goldencandy1s avatar
Tjenare Flashback.

Jag har satt mig ordentligt i skiten.

Jag har senaste 2 åren fastnat i psykisk ohälsa samt drog- och alkoholmissbruk och det han finansierats på sistone av SMS-lån. På denna lönen kom smällen, där jag har högre månadsskulder än inkomst.
Har inga ärenden hos varken inkasso eller kronofogden än så länge och inga betalningsanmärkningar.
Har försökt söka samlingslån på kanske 10 olika banker men blir nekad på varje.
Får ut ungefär mellan 25-30k efter skatt varje månad.
Jag har sån otrolig stress över detta och vet fan inte vad jag ska göra.
Mår redan skit av andra anledningar också så vetefan om man bara ska avsluta livet istället.

Vad fan kan man göra?
Citera
2023-07-25, 18:01
Medlem
snooper123s avatar
Sök till lyxfällan
Citera
2023-07-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Vad fan kan man göra?
Tyvärr finns det ingen enkel lösning på hur man ska ta sig i kragen. Och när problemen blir för stora, så är det enklare att bara skita i allt, och göra det ännu värre.

Vet du hur man äter upp en elefant? Man börjar med en tugga.

Har du testat AA- eller NA-möten?
Citera
2023-07-25, 18:03
Medlem
Citat:
Tjenare Flashback.

Jag har satt mig ordentligt i skiten.

Jag har senaste 2 åren fastnat i psykisk ohälsa samt drog- och alkoholmissbruk och det han finansierats på sistone av SMS-lån. På denna lönen kom smällen, där jag har högre månadsskulder än inkomst.
Har inga ärenden hos varken inkasso eller kronofogden än så länge och inga betalningsanmärkningar.
Har försökt söka samlingslån på kanske 10 olika banker men blir nekad på varje.
Får ut ungefär mellan 25-30k efter skatt varje månad.
Jag har sån otrolig stress över detta och vet fan inte vad jag ska göra.
Mår redan skit av andra anledningar också så vetefan om man bara ska avsluta livet istället.

Vad fan kan man göra?

Hör av dig till de du har lån hos och försök få uppskov eller en inbetalningsplan som funkar för alla parter. Nu skriver du inga summor men annars kanske nån kompis eller familj kan låna ut så du kan betala skulderna till sms-lånen, för att sedan ha avbetalning hos din bekanta istället som du har råd med.
Jag har gjort exakt samma resa som dig, lånat med sms-lån för drogmissbruk. Sitter nu med utmätning hos fogden. Det är givetvis inte kul men jag tycker ändå det funkar med tanke på att allt är mitt eget fel. Det är inte så att livet tar slut bara för man hamnar hos fogden.
Citera
2023-07-25, 18:05
Medlem
Drugglarns avatar
Det första du ska göra är att sluta söka nya lån, problemet är att en ny kreditupplysning tas varje gång. Du har säkert 10+ just nu och de försvinner efter 12 månader. Sitter i liknande sits, klarar mig med nöd o näppe.

Nu har alla mina kreditupplysningar löpt ut och har inte tagit nytt lån på över 12 månader så ska ta tag i mitt skit och försöka sänka räntan. Tyvärr inte mycket du kan göra just nu.

Att gå till familj/vänner och be om pengar skulle jag aldrig göra.
Citera
2023-07-25, 18:10
Medlem
Christopher.s avatar
Oavsett vad som händer så kom ihåg att man inte kan lugga en flintskallig.
Citera
2023-07-25, 18:15
Medlem
litenbokstavs avatar
så hur mycket ligger du back sammanlagt? SMS-lån låter som en lyxfälla förresten
Citera
2023-07-25, 18:16
Medlem
Hej du
Vad jobbar du med?
Går det att söka extra jobb, eller mertid på företaget du är anställd hos.
Prio vore väl dock att avsluta allt vad gäller droger, så du slipper ha den kommande utgiften hela tiden. Där finns ju hjälp att få, men man måste vilja också.
Vad har du för hyra? Andra kostnader. Säger inte att 25-30k räcker långt, men klart en stadig bas att utgå ifrån.
Hoppas det kommer gå bättre för dig, och till er som säger "sök till lyxfällan" - fan, lite mer råd hade du kunnat komma med? Annars håll käften.
Citera
2023-07-25, 18:18
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tyvärr finns det ingen enkel lösning på hur man ska ta sig i kragen. Och när problemen blir för stora, så är det enklare att bara skita i allt, och göra det ännu värre.

Vet du hur man äter upp en elefant? Man börjar med en tugga.

Har du testat AA- eller NA-möten?

Näääe har inte sökt någon sån hjälp ännu. Har dock trappat sen bra senaste månaden så är på väg där i alla fall.
Citera
2023-07-25, 18:19
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Det första du ska göra är att sluta söka nya lån, problemet är att en ny kreditupplysning tas varje gång. Du har säkert 10+ just nu och de försvinner efter 12 månader. Sitter i liknande sits, klarar mig med nöd o näppe.

Nu har alla mina kreditupplysningar löpt ut och har inte tagit nytt lån på över 12 månader så ska ta tag i mitt skit och försöka sänka räntan. Tyvärr inte mycket du kan göra just nu.

Att gå till familj/vänner och be om pengar skulle jag aldrig göra.

Det är väl inget konstigt i sig att det tas kreditupplysningar? Det görs ju här och där av olika orsaker.
Citera
2023-07-25, 18:20
Medlem
Citat:
Näääe har inte sökt någon sån hjälp ännu. Har dock trappat sen bra senaste månaden så är på väg där i alla fall.
Gå genast in på AA:s hemsida, du kanske hinner till ett möte i dag. Det är bara att kliva in. Alla där är i samma eller liknande situation som du.
Citera
2023-07-25, 18:20
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ununbium
Hör av dig till de du har lån hos och försök få uppskov eller en inbetalningsplan som funkar för alla parter. Nu skriver du inga summor men annars kanske nån kompis eller familj kan låna ut så du kan betala skulderna till sms-lånen, för att sedan ha avbetalning hos din bekanta istället som du har råd med.
Jag har gjort exakt samma resa som dig, lånat med sms-lån för drogmissbruk. Sitter nu med utmätning hos fogden. Det är givetvis inte kul men jag tycker ändå det funkar med tanke på att allt är mitt eget fel. Det är inte så att livet tar slut bara för man hamnar hos fogden.

Summorna handlar om runt 250000 i skulder och sen har jag hyra, telefon och m.m så hade utgifter på runt 30000 denna lön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in