2023-07-26, 05:48
Medlem
Hej,
Första du måste göra är att kontakta beroendeenheten i din kommun, snällaste och hjälpsammaste människorna som finns, du kommer aldrig att fixa ditt liv om du håller på med droger, när du är drogfri kontakta budgetrådgivningen så hjälper dom dig att nysta upp din ekonomi. Riktigt duktiga människor.

Skulderna är inte ditt stora problem här utan det är ditt användande, det kommer konsekvenser av ditt beroende som ett brev på posten.

Det är ingen jävla dans på rosor att bli drogfri och fixa upp sitt liv, men det kommer bli jävligt bra

Tro mig, har varit där men långt mycket värre...
Citera
2023-07-26, 06:32
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Sök till lyxfällan
Finns det programmet efter han programledaren begick självmord?
TS att ta mer lån kommer bara sätta dig i skiten, skit i de minst viktigaste räkningarna och sluta lägga pengar på knark. De kommer gå till inkasso men inte kronis, de kan du betala nästa lön.

Låter konstigt du inte kan få lån om du har 30k efter skatt dock?
Citera
2023-07-26, 06:57
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Är uppdelat på flera, runt mellan 20-50k på 7-8 olika lånegivare.

Röker varje dag, drar väl 2-4 gubbar kola per vecka och dricker väl typ 3-4 gånger i veckan för typ 1000kr per gång. Då springer det iväg lätt.

Så länge du inte lägger av med droger och alkohol så kommer det inte gå att hjälpa dig tyvärr. Du sitter med hela lösningen i dessa rader och ändå gråter du ut här på FB.
Bra att du kommit till insikt men får du inte ner utgifterna på skit så är du rökt och kommer fortsätta förlora pengar.
Citera
2023-07-26, 07:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Du kan ju börja med att sluta supa och knarka.
Citera
2023-07-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det är väl inget konstigt i sig att det tas kreditupplysningar? Det görs ju här och där av olika orsaker.

En kreditupplysning sänker ditt kreditbetyg, oavsett ifall du tar lån eller inte och oavsett om du är missbrukare eller meddlsvensson. Det år fucked up att enbart kreditupplysningen sänker betyget men sådan är världen tyvärr.
Citera
2023-07-26, 07:42
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFork
Har samma sits men inte nåt missbruk. Problemet är att banker säger att man lånar inte till sånt. Men hur ska man då komma på fötter igen? Jag klarar ju tydligen av att betala alla smålån nu så ett enda banklån klarar jag ju lätt av men banken verkar inte kunna ens tänka så logiskt

Även du måste sluta ta nya kreditupplysningar, det är världens fälla. Vänta tills de löper ut (de stannar kvar 12 månader) och sök lån på nytt efter det. Du får ett garanterat NEJ om du har många kreditupplysningar tyvärr.
Citera
2023-07-26, 08:13
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
En kreditupplysning sänker ditt kreditbetyg, oavsett ifall du tar lån eller inte och oavsett om du är missbrukare eller meddlsvensson. Det år fucked up att enbart kreditupplysningen sänker betyget men sådan är världen tyvärr.

Ja jag läste det. Det är ju ett rätt orättvist system.
Citera
2023-07-26, 10:21
Medlem
Antedeluvians avatar
Skattejämka så får du några fler tusen i utrymme.
Citera
2023-07-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Summorna handlar om runt 250000 i skulder och sen har jag hyra, telefon och m.m så hade utgifter på runt 30000 denna lön.
I sammanhanget har du ju faktiskt en okej lån och en begränsad skuld, då det viktiga är att ta tag i problemet omedelbart.
Absolut inga onödiga utgifter och ett extra jobb skulle göra susen.
Citera
2023-07-26, 13:05
Medlem
Adelaides avatar
Skulle nog överväga att söka till Lyxfällan om jag var du. Ser inte hur annars du ska ta dig ur det.
Citera
2023-07-26, 13:40
Medlem
Skaffa timanställning på gruppbostad eller äldreboende på helgerna så håller du dig borta från krogen och får extra inkomster. Säg att du får 20 h extra tre helger /mån med kanske 140 h per timme + 60 i helgob =200×20×3 = 12 000 extra i månaden före skatt.

Visst inte superkul men du har fortfarande en situation som går att styra upp. Men som andra skriver, det bygger på att du slutar missbruka.
Citera
2023-07-26, 13:56
Hur kan man sabba för sig så när man har så bra lön?
Jag får ut 20. Bor billigt och känner mig rik.
Köpte en bil nyligen som kostade 210 000 för mina egna sparade pengar.
Fattar inte hur mycket folk slarvar bort sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in