Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-30, 18:14
  #1
Avstängd
basket22s avatar
Funderar på hur man reagerar på benso efter lång tids användning ? Själv har jag använt det i många år men nu gjort uppehåll i ca ett år, och jag känner att jag mår lika bra utan som jag gjorde på slutet med benso. På slutet så mådde jag skit utan men normalt med, så jag hade inget annat val än att sluta och det tog nästan ett år, men nu mår jag lika bra utan som jag då gjorde med. Så min fråga är, varför hålla på med benso under lång tid ? det leder ju bara till att man blir tillvänd och mår skit utan och bara normalt med. Nån som har liknande erfarenheter ? Nu tänkte jag bara använda benso vid " festliga tillfällen" eller vid bakfylla.
Citera
2006-07-30, 18:34
  #2
Medlem
lakritspipans avatar
Det är ju just sånt här man ska tänka på INNAN, så slipper man sitta där och ångra sig sedan Har iofs förståelse för de personer som mår totalskit och därför käkar benso eller de som får det ordinerat för dagligt användande men om man kan klara sig utan så ska man fan göra det tycker jag och enbart använda det vid speciella tillfällen.
Citera
2006-07-30, 19:06
  #3
Medlem
Psychopatics avatar
Vet inte, men detta är läskigt...
Jag blev inlagd för avgiftning för bl.a benzo, som jag hade käkat i ca ett år. Det gick inte... Sedan dess har jag fått det lagligt utskrivet i 3 år. Fasar för den dagen jag skall avgiftas helt från det...
Citera
2006-07-30, 19:16
  #4
Avstängd
basket22s avatar
jag fattar precis, läste om en amerikan som haft xanor i många år utan problem och tyckte att varför gå igenom en jobbig avgiftning,(hatar ordet) istället för att fortsätta och må bra ? Det är nog så tror jag att man kan äta det livet ut om man accepterar att man bara mår normalt på det.
Citera
2006-07-30, 19:30
  #5
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
Funderar på hur man reagerar på benso efter lång tids användning ? Själv har jag använt det i många år men nu gjort uppehåll i ca ett år, och jag känner att jag mår lika bra utan som jag gjorde på slutet med benso. På slutet så mådde jag skit utan men normalt med, så jag hade inget annat val än att sluta och det tog nästan ett år, men nu mår jag lika bra utan som jag då gjorde med. Så min fråga är, varför hålla på med benso under lång tid ? det leder ju bara till att man blir tillvänd och mår skit utan och bara normalt med. Nån som har liknande erfarenheter ? Nu tänkte jag bara använda benso vid " festliga tillfällen" eller vid bakfylla.
Ptja, ligger nära att slå knut på mig själv emellanåt. Det är riktigt surt att tända av från ett långvarigt bensobruk. Har ätit under väldigt lång tid, men senaste 7 åren med riktigt högt dagsintag. Nu tar jag även annan drog simultant och det gör hela proceduren något lättare, med att bli kvitt spektaklet i kroppen. Men jobbigt är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback