Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Inte en chans att ett 1,5 år långt förhållande (ganska nytt alltså) med dig som sambo skulle göra att hon blev diskvalificerad. Det finns poliser med släktförhållanden i kriminella klaner där man VERKLIGEN kan ifrågasätta hur de passerade...men det gjorde de !
Alla organisationer, institutioner och tjänster har inte samma säkerhetskrav. Bara för att dåliga element lyckas bli patrullsnutar, så betyder det inte att det är fritt fram på andra arbetsplatser.
Men jag håller med dig. All världens idioter tycks anställas på känsliga positioner i Sverige.
Gissningsvis sökte hon jobbet hos ett företag som har kontrakt med en statlig myndighet. Dessa tenderar att vara hårdare än myndigheterna själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Jag tror inte ett skit på det, det finns något annat bakom !
Om du har ljugit för din sambo, varför skulle inte hon kunna ha undanhållit något för DIG ?
Jag håller med dig. TS drar för snabba slutsatser.
Det kan vara så enkelt att de ändrat sig och valt att anställa någon annan, som lämpat sig bättre för positionen. Alternativt att hon betett sig misstänksamt när bakgrundskollen kommit på tals. Inte för att hon haft något att dölja, men bara av nervositet.
Det finns många saker som kan ha fått dem att backa ur.
Än dock, om det är en tjänst med höga säkerhetskrav, så är det inte en omöjlighet att det är TS som satt stopp för det hela. Oavsett hur mycket hon vetat om, vad han gjort eller hur han lever idag. Att hans brottslighet ligger så nära i tiden, och dessutom repeterats, gör inte saken bättre.