2023-07-25, 10:55
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Jag blir chockad när jag ska läsa hur begolkningen har ökat. 1939 var vi 2.5 miljarder på jorden och 1980 var vi hälften så många som vi är idag.
När man tittar närmare vilka länder som ökat så förstår man varför flyktingarna gör allt för att lämna afrika.
Nu har sjukvården lyckats få barnadödligheten att sjunka i dessa länder fast dom skaffar fortfarande lika många barn. Missförstå mig rätt här, jag anser inget av detta är negativt, men, jag inser också att det är ohållbart och det pratas knappt om detta.
Som exempel har Nya Guinea och Niger nästan dubblat sina befolkningarna på 10 år.
Läs själva. Här i Europa har vi inte ökat alls nästan.
https://www.worlddata.info/populationgrowth.php

Country Ø Growth/year Growth 2012-2021
Equatorial Guinea 5.28% 58.50%
Niger 3.97% 41.91%
Jordan 3.83% 37.80%
Democratic Republic of the Congo 3.69% 38.94%
Gambia 3.66% 38.58
https://www.worldometers.info/world-population/world-population-by-year/

Moderator får självklart byta ämne om jag satt tråden i fel forum.

Frågeställningen är följande.

1. Är detta kontrollerbart?
2. Vart går bristningen?
3. Hur många är vi på jorden om 25 år?
4. Vad är lösningen om det finns någon förutom massavrättningar?
Citera
2023-07-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Frågeställningen är följande.

1. Är detta kontrollerbart?
2. Vart går bristningen?
3. Hur många är vi på jorden om 25 år?
4. Vad är lösningen om det finns någon förutom massavrättningar?
Det är dags att börja sterilisera och sätta en gräns på max två barn per person. Man ska inte kunna muta sig ur det.

Kolla https://www.youtube.com/watch?v=l6tSqGCfoCI

En riktig väckarklocka. Den som inte hajar vilken fara världen är i efter att ha sett det videoklippet är dårar.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2023-07-25 kl. 11:18.
Citera
2023-07-25, 11:02
Medlem
Som jag sagt förut, borde man krävt sterilisering, i utbyte mot hjälp. Vi kan inte fortsätta ta på oss att rädda hela afrikas befolkning när den dubbleras var 10e år, och inget tyder på att de kan skapa samhällen som klarar ta hand om sig själva. Sanningen är att vi egentligen inte har några som helst förpliktelser att hjälpa dessa alls., eller tillåta dem komma till våra länder och skapa problem.
Citera
2023-07-25, 11:04
Medlem
Christopher.s avatar
Är på grund av detta jag inte tar miljörörelsen seriöst när man inte pratar om det grundläggande problemet, människor.
Citera
2023-07-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är på grund av detta jag inte tar miljörörelsen seriöst när man inte pratar om det grundläggande problemet, människor.

Maktelitfolk som snackar om klimatet, har själva massa barn. Och då talar jag inte om politruker utan om handgnuggare på högsta nivåer.
Citera
2023-07-25, 11:11
Medlem
goofers avatar
Man har inget arbete, inga pengar, man har ingen mat, men en jävla massa ungar avlar man fram som andra sen skall försörja och skicka Nat, kläder och medicin till.

Sen att det är en total katastrof för klimatet också som bonus.

Minst två generationer negrer behöver vara barnlösa.
Citera
2023-07-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Människor i länder som har för många barn per kvinna. Det finns också länder, tex Sverige, Sydkorea, Japan, som har för få barn per kvinna.
Citera
2023-07-25, 11:14
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Människor i länder som har för många barn per kvinna. Det finns också länder, tex Sverige, Sydkorea, Japan, som har för få barn per kvinna.

Du är riktigt vass du.
Citera
2023-07-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Du är riktigt vass du.

Det vet jag inget om men det är viktigt att påpeka så att inga hjärndöda blåögda svenskar börja kräka ur sig grejer som "vi är överbefolkade och jag vill inte ha barn"
Citera
2023-07-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Det vet jag inget om men det är viktigt att påpeka så att inga hjärndöda blåögda svenskar börja kräka ur sig grejer som "vi är överbefolkade och jag vill inte ha barn"
Precis. Det spelar liksom inte sås stor roll om en svensk kvinna känner sig som klimathjälte och avsäger sig att skaffa barn när grannsomaliskan är inne på sitt åttonde skattefinansierade barn trots noll integration.
Citera
2023-07-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Maktelitfolk som snackar om klimatet, har själva massa barn. Och då talar jag inte om politruker utan om handgnuggare på högsta nivåer.
Jag har noterat samma sak och de brukar dessutom föröka sig med flera olika. Sen kackar de om att vi andra ska leva som råttor medan de och alla deras ättlingar ska leva lyxliv utan att ta hänsyn till klimat och miljö alls.
Citera
2023-07-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Precis. Det spelar liksom inte sås stor roll om en svensk kvinna känner sig som klimathjälte och avsäger sig att skaffa barn när grannsomaliskan är inne på sitt åttonde skattefinansierade barn trots noll integration.

Ja. Om inte mänskligheten dör ut så kommer nästa generationer bestå av någons barn. Antingen är det ditt eget folk, eller någon annans folk. Att sluta skaffa barn pga klimatet funkar bara om en central auktoritet forcerar beslutet jämnt. Annars kommer endast de neurotiska och nördiga västerlänningarna sluta skaffa barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in