2023-07-26, 11:08
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fanns det på riktigt? Mörkorange och petrolblågrön? Nostalgi isf!

Jajjamen! Man kunde välja samma tema som Lunarstorm på Flashback och nästan samma font i text blev det, skithäftigt. Det fanns fler teman förr att välja på men det plockades bort.
Citera
2023-07-26, 11:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fanns det på riktigt? Mörkorange och petrolblågrön? Nostalgi isf!

Det fanns som aprilskämt 2010.

(FB) Lunarstorm/Flashbacktema!
Citera
2023-08-09, 04:35
Bannlyst
Citat:
Håller med om att logotexten "Flashback" + kattloggan högst upp, som du nämner "always on top" är irriterande. Det förminskar fönstret där man kan läsa inläggstexten.

Å andra sidan är det ganska bra att snabbt hitta "mitt konto" etc (hamburgarmenyn t h).

Loggan är fortfarande kvar och irriterande, det som är mest irriterande är att texten försvinner när man loggan minskar, varför vill admin inte fixa den som den var innan? Har man närsynthet kan loggan skada ögonen eller ge lätt huvudvärk.
Citera
2023-08-09, 07:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Loggan är fortfarande kvar och irriterande, det som är mest irriterande är att texten försvinner när man loggan minskar, varför vill admin inte fixa den som den var innan? Har man närsynthet kan loggan skada ögonen eller ge lätt huvudvärk.

Fast loggan ändrar väl ändå inte storlek när du surfar på sidan? Den är ju statisk.
Citera
2023-08-09, 07:16
Bannlyst
Citat:
Fast loggan ändrar väl ändå inte storlek när du surfar på sidan? Den är ju statisk.

Jo, det gör den. Gör den inte det för dig också?
Citera
2023-08-09, 07:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jo, det gör den. Gör den inte det för dig också?
Nej. Om jag roterar mobilen så ändras den, annars inte.
Citera
2023-08-09, 11:26
Medlem
Citat:
Är det bara jag som anser att det behövs en ny logga på sajten, som inte scrollar? Flashback loggan var bättre förr men har nu blivit sämre i vissa webbläsare.

Med vissa skärmar kan man få huvudverk av loggan, finns det inga bättre alternativ än denna loggan? Utan att man behöver byta design i kontrollpanelen.

Frågan är till admin, går det att få tillbaka den vanliga flashback loggan utan att den scrolla hela tiden? Man kan få huvudverk av det.

Kan någon flytta till det andra forumet, märkte nyss att jag postade i fel forum.
kanske dags att uppgradera från 486:an och 640x480 till något modernare?
Fungerar utmärkt i min burk - ändrar varken färg eller form.
Ja lågupplösta skärmar ger ofta huvudvärk idag - men det var väl minst 10 år sedan alla gick över till högupplösta.
Citera
2023-08-09, 12:52
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Naj naj naj naj, katten ska vara kvar!
Citera
2023-08-09, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Naj naj naj naj, katten ska vara kvar!

Det är inte katten vi pratar om, utan att loggar minskar hela tiden när man scrollar.
Citera
2023-08-19, 10:50
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Är det bara jag som anser att det behövs en ny logga på sajten, som inte scrollar?

Liknande klagomål har framförts tidigare.

(FB) Loggan som minskas
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbNattUggla
Hur får man tillbaka den riktiga loggan? Ibland minskas loggan och förstoras, det är väldigt irriterande för oss med närsynthet.

Går det att få tillbaka den gamla flashback loggan?

(FB) Loggan minskar vid scrollandet
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Det är så löjligt att loggan minskas vid scrollning, går det inte att fixa detta som det var innan?

Flashback Loggan var bättre förut tycker jag innan design-ändringen.

(FB) Nya flashback loggan blir mindre när man scrollar nedåt /Mod
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Är det bara jag som tröttnat på att den nya flashbacks loggan blir mindre varje gång man byter sida och scrollar ner?

Hur får man den att vara helt stilla, eller tillhör det designen?
Citera
2023-08-19, 11:31
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Jo den. Den scrollar hela tiden och blir större och mindre, hur pallar man med det?

Du kan förslagsvis använda WebbIE så lär du slippa den här typen av problem helt och hållet och så kan du fokusera det viktiga (innehållet) utan att distraheras av din fobi för flashbacks logga.
Citera
2025-02-17, 16:19
Medlem
Hegamons avatar
Jag kan ibland tycka någon slags förnying kan behövas.

Några olika exempel med differentierad designtyp:

https://postimg.cc/Jt5MwVDk - Minimalistisk kattikon, rebelliska och underground-känsla.
https://postimg.cc/75fkT5B3 - En futuristisk cyberpunk-version med glitch-effekt och en digital känsla.

https://postimg.cc/5YMdGnfg - En vintage noir-stil med en klassisk look och en ruffig känsla.
https://postimg.cc/cgMyNwHS - En neonfärgad cyberpunk-graffiti-stil med en lysande katt och energisk typografi. Något färgglad för min stil.

Exempelvis menyraderna skulle kunna vara lite mera dynamisk och möjligen ett annat typsnitt på texten i menyerna som "avdelningar" "aktuella ämnen" etc. Just för jag tror et skulle vara lite trevligare sitta framför datorn då. Sedan kan jag tycka att den ljusa färgen borde tonas ner aningen, det blir lite för skarpt kontrast på min dator. Jag har ofta på f.lux så det inte blir så mycket ljus för ögonen.
Senast redigerad av Hegamon 2025-02-17 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in