2023-07-25, 09:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Är det bara jag som anser att det behövs en ny logga på sajten, som inte scrollar? Flashback loggan var bättre förr men har nu blivit sämre i vissa webbläsare.

Med vissa skärmar kan man få huvudverk av loggan, finns det inga bättre alternativ än denna loggan? Utan att man behöver byta design i kontrollpanelen.

Frågan är till admin, går det att få tillbaka den vanliga flashback loggan utan att den scrolla hela tiden? Man kan få huvudverk av det.

Kan någon flytta till det andra forumet, märkte nyss att jag postade i fel forum.

Vilka alternativ tycker du fungerar bra, och vilka alternativ tycker du fungerar mindre bra?
Oklart om du surfar via mobil, läsplatta eller desktop.
Även oklart vilka browsers som du anser funkar, och vilka som fungerar betydligt sämre.
Bra att du postar exempel på hur du sidan kan se ut istället, men oklart vilka delar på sidan du anser vara bättre hos Sweclockers. I det första inlägget påpekar du enbart problem med loggan, och i ett senare inlägg lyfter du att det finns problem med designen som helhet.

Helt OK att du kompletterar med ytterligare synpunkter i tråden, men har svårt att besvara ditt inlägg om jag inte vet mer exakt vad du saknar eller vill ändra på. Att loggan funkar bra hos mig är en klen tröst för dig om du inte har samma upplevelse.

admin
Citera
2023-07-25, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vilka alternativ tycker du fungerar bra, och vilka alternativ tycker du fungerar mindre bra?
Oklart om du surfar via mobil, läsplatta eller desktop.
Även oklart vilka browsers som du anser funkar, och vilka som fungerar betydligt sämre.
Bra att du postar exempel på hur du sidan kan se ut istället, men oklart vilka delar på sidan du anser vara bättre hos Sweclockers. I det första inlägget påpekar du enbart problem med loggan, och i ett senare inlägg lyfter du att det finns problem med designen som helhet.

Helt OK att du kompletterar med ytterligare synpunkter i tråden, men har svårt att besvara ditt inlägg om jag inte vet mer exakt vad du saknar eller vill ändra på. Att loggan funkar bra hos mig är en klen tröst för dig om du inte har samma upplevelse.

admin

Sweclockers har bättre färger för ögonen, dom passar ihop med deras sajt.
Deras grå design är väldigt bra, och passar ihop med allting och loggan ser bra ut där.

Färgerna på sweclockers känns mer fräscha och stilrena. Däremot menar jag inte att man skall kopiera dom till flashback, flashback behöver sin egen stil, men flashback behöver hitta en bra design för forumet.

Flashback loggan scrollar, den borde vara mindre scrollande och mer normal.

Ikoner till forumet och bättre design skulle nog inte skada, däremot skall man ändå bevara det gamla med flashback och det är loggan som funnits flera år nu, bara den inte scrollar hela tiden.

Men visst det krävs det en designer som har tid för detta. Flashback forum är annars bra, alla kategorierna är bra placerade och det finns bra diskussionstrådar, det är bara designen som behöver förbättras lite.

Ett tillägg jag surfar via desktop skärmen är 22 tum och den scrollar ibland så man får huvudvärk, förstår inte det fina heller med det, den borde vara normal.
Senast redigerad av NightLion 2023-07-25 kl. 11:27.
Citera
2023-07-25, 11:54
Medlem
nittinies avatar
Loggan med den svarta rökande katten borde HBTQCIS-revideras.

En vit katt med en symbolisk "cigarrett" och rosa mustasch kanske?
Den får gärna spela en trudelutt och scrolla vertikalt över halva skärmen oavsett lur eller padda.
Tack.
Citera
2023-07-26, 04:35
Bannlyst
SFW temat i inställningar är grymt bra, där slipper man loggan helt. Använder den nu, hur får man temat som utloggad någon som vet? vem orkar med den katten när den scrollar.
Citera
2023-07-26, 07:06
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Inget fel på loggan men visst, gärna en ljusgrå ton istället för den helvita bakgrunden.
Citera
2023-07-26, 07:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ser förjävlig ut. Man känner sig som en kille från 2001 som babblar på forum. Pinsamt när andra ser. Och ta bort den där jävla always on top. Det finns autoscroll till toppen av sidan idag om man vill dit. Hatar den designen. Antar att datanissarnas design tillåts råda framför proffsens. Skilj på kodning och design era tomtar.
Håller med om att logotexten "Flashback" + kattloggan högst upp, som du nämner "always on top" är irriterande. Det förminskar fönstret där man kan läsa inläggstexten.

Å andra sidan är det ganska bra att snabbt hitta "mitt konto" etc (hamburgarmenyn t h).
Citera
2023-07-26, 07:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Inget fel på loggan men visst, gärna en ljusgrå ton istället för den helvita bakgrunden.
Du kan ställa in bakgrundsfärg själv i kontrollpanelen. Tre alternativ. Vitgrå classic, sandbeige/vit, svart (dark mode)
Citera
2023-07-26, 07:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie

Den får gärna spela en trudelutt och scrolla vertikalt över halva skärmen oavsett lur eller padda.
Tack.
Nej tack. Tafsa inte på Flashbackkatten!
Citera
2023-07-26, 07:59
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie

Tack.

Där har admin ett bra förslag till nästa års första april-skämt.

Haha, hela Flashback hade tamigfan gått bananas.
Citera
2023-07-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Håller med om att logotexten "Flashback" + kattloggan högst upp, som du nämner "always on top" är irriterande. Det förminskar fönstret där man kan läsa inläggstexten.

Å andra sidan är det ganska bra att snabbt hitta "mitt konto" etc (hamburgarmenyn t h).
En sådan meny kan ligga diskret på kanten som på många appar. Behöver inte vara någon banner ala 1998 för att lösa den. Lika gäller avisering om du tänker på den också.

Sen är dessa navigeringsfält riktigt jobbiga för oss med svår OCD. Det kan yttra sig när man vill rymma ett textblock inom en frame och skära ute saker runtomkring. Då hoppar den där jävla bannern runt som en groda. Är överlägset värst på aftonbladet med deras navigeringsfält, för att inte nämna deras förbannade jävla videospelare!!!!!!

När man zoomar in och alla element inte blir inzoomade utan ligger ivägen i naturlig storlek. Karttjänster med fanimej hopplös navigering, särskilt om man kör bil samtidigt. Det är så himla mycket som jag skulle vilja ha ändrat på, men folk nöjer sig med undermålighet.
Citera
2023-07-26, 10:20
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag tycker Flashback ska ta tillbaka "Lunarstorm-temat" som fanns i rullgardinen där man kunde välja teman. Glada färger och trevligt tema
Citera
2023-07-26, 11:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag tycker Flashback ska ta tillbaka "Lunarstorm-temat" som fanns i rullgardinen där man kunde välja teman. Glada färger och trevligt tema
Fanns det på riktigt? Mörkorange och petrolblågrön? Nostalgi isf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in