• 1
  • 2
2023-07-24, 11:23
Ursäkta uttrycket men det är så det känns! Inget är roligt för tillfället, livet känns lite meningslöst. Trivs inte på jobbet och känner mig allmänt deppig. Vet verkligen inte vad jag vill, ena stunden känner jag "åh det här vill jag göra" för att i nästa stund tänka "men om jag skulle ta och göra det här".... det suger energi av mig.

Känns som att jag är på väg in i en depression av något slag, men saken är den att jag inte kan prata med vem som helst om det. Ingen kan riktigt förstå. Har så mycket skit inom mig. Så mycket ilska och så mycket som jag skulle vilja säga till folk (om jag nu hade stake att göra det vill säga).

Vill verkligen inte känna så här, men allt känns bara sååååå tråkigt och meningslöst. Vill inte dö, men orkar liksom inte med allt. Och idag ska jag jobba, som grädde på moset. Det kommer bli tunga steg att gå dit idag.
Citera
2023-07-24, 11:27
Medlem
Zepars avatar
Välkommen till verkligheten. Livet är skit och endast fyllt med distraktioner för att man inte ska tänka för mycket på det. Du lever, du äter, du sover, du jobbar och du dör.

Ta kontakt med vårdcentralen och få utskrivet lite SSRI som oss andra zombies.
Citera
2023-07-24, 11:32
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Samma här.. Så kändes de för mig 2005... Sen blev det bara värre o nu nästan 20 år senare är jag alkis, fetto, har soc, o ligger bara i sängen förutom de få timmar jag sitter vid datan.
Citera
2023-07-24, 11:38
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Välkommen till verkligheten. Livet är skit och endast fyllt med distraktioner för att man inte ska tänka för mycket på det. Du lever, du äter, du sover, du jobbar och du dör.

Ta kontakt med vårdcentralen och få utskrivet lite SSRI som oss andra zombies.
Ett bra och effektivt tips. Antidepressiva funkar väldigt bra om man vill stänga ned sig själv och sluta känna så mycket. Kan vara jätteskönt om man känner som TS.
Citera
2023-07-24, 11:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ursäkta uttrycket men det är så det känns! Inget är roligt för tillfället, livet känns lite meningslöst. Trivs inte på jobbet och känner mig allmänt deppig. Vet verkligen inte vad jag vill, ena stunden känner jag "åh det här vill jag göra" för att i nästa stund tänka "men om jag skulle ta och göra det här".... det suger energi av mig.

Känns som att jag är på väg in i en depression av något slag, men saken är den att jag inte kan prata med vem som helst om det. Ingen kan riktigt förstå. Har så mycket skit inom mig. Så mycket ilska och så mycket som jag skulle vilja säga till folk (om jag nu hade stake att göra det vill säga).

Vill verkligen inte känna så här, men allt känns bara sååååå tråkigt och meningslöst. Vill inte dö, men orkar liksom inte med allt. Och idag ska jag jobba, som grädde på moset. Det kommer bli tunga steg att gå dit idag.
Kämpa på bara! Snart kommer någon att säga att du ska börja träna.
Citera
2023-07-24, 11:44
Medlem
Awkwardmans avatar
Vet inte var du är i livet.

Men när jag kände samma (fet, ful, bitter, ensam) tog jag tjänstledigt pluggade (mest skit, om man ser till relt värde på a-marknaden, men gav mig tid att tänka och ställa om livet, självförtroende oh bildning), i några år. Under tiden byggde jag upp mitt eget företag. Tiden kan man också använda till att söka extrajobb, kanske något du kan skilla upp i. Ångrar inte en sekund. När CSN-räkningen tänker jag surr, MEN hundra % värt för det är därför jag fortfarande lever.
Citera
2023-07-24, 11:52
Medlem
Hitta till Gud jag lovar dig att det är det enda vägen till att hitta sann lycka och sinnesro, de som tror att pengar vänner ett bra jobb är sann lycka vet ingenting, när du har Gud/Allah vid din sida så kommer ingenting få dig nedstämd igen.
Citera
2023-07-24, 11:52
Tack för tankarna om SSRI men saken är den att jag redan tar det. Hjälper väl lite….
Citera
2023-07-24, 11:53
Moderator
Maviels avatar
Rubrik ändrad. Utgången rubrik: Usch, livet suger verkligen balle just nu!!

/Moderator
Citera
2023-07-24, 11:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kämpa på bara! Snart kommer någon att säga att du ska börja träna.
Ja den dröjer misstänkt länge idag. Vad fan har hänt med Flashback?
Citera
2023-07-24, 12:02
Då känner du åtminstone helt rätt. Var tacksam för det. Vad förväntade du dig. Det här är ingen nöjespark, utan livet vi lever. Surt sa räven om rabarberna...
Citera
2023-07-24, 12:12
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Tack för tankarna om SSRI men saken är den att jag redan tar det. Hjälper väl lite….

Hur länge har du gått på tabletterna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in