2006-10-08, 23:40
Medlem
plagueiss avatar
Är The Departed den film som kommit på imdbs 250 lista snabbast av alla? Redan uppe på 161:e plats efter endast ca 3000 röster och den gick upp i USA denna helg? http://www.imdb.com/title/tt0407887/
Citera
2006-10-08, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Är The Departed den film som kommit på imdbs 250 lista snabbast av alla? Redan uppe på 161:e plats efter endast ca 3000 röster och den gick upp i USA denna helg? http://www.imdb.com/title/tt0407887/

Det stämmer, 8.7/10 just nu. Imponerande!

Det går inte att beskriva hur mycket jag längtar efter filmen.
Citera
2006-10-09, 00:24
Medlem
vains avatar
Den finns redan att tanka på www.mininova.org
Citera
2006-10-09, 01:07
Bannlyst
Lär dig söka noobjävel, finns en tråd om filmen redan. Mods kan väl slå ihop trådarna?

Äntligen kanske alla pubertetsfjortisar kan hålla käften om Leos agerande framför kameran!
Citera
2006-10-09, 22:25
Medlem
shows avatar
Jag har hört och läst så mycket om denna film. Alla ger den riktigt bra kritik, och sedan när jag fick höra att Scorsese låg bakom den så blev det ännu bättre. Jack Nicholson är jävligt skön, och DiCaprio funkar också. Det kunde ni se på Gangs Of NY!

Jag tycker bara att det är så jävla surt att den har premiär i Sverige så jävla sent, 25/12, PÅ Juldagen! Vem fan orkar vänta tills det? Filmen visas i USA just nu... så det betyder att den kommer finnas på olika torrentsidor. Själv ska jag försöka att hålla mig och se skiten på bio.

Folk snackar ju om att Scorsese ska äntligen få sin Oscar.
Citera
2006-10-10, 06:22
Medlem
Såg den på bio igår, rikstung!!! En av årets bästa.
Citera
2006-10-10, 08:02
Medlem
Exteruss avatar
"Remake" och "Leonardo DiCaprio" i samma paragraf? Usch.
Citera
2006-10-10, 10:52
Medlem
Är det en ren remake på Infernal affairs så att det kan göra en nolla och en tvåa senare precis som de gjorde i Asien?
Citera
2006-10-10, 16:32
Medlem
ReNus avatar
Sag den igar och blev valdigt, valdigt overraskad.
Basta filmen jag har satt pa mycket lange.

Och nu ar det bara att inse: Leo ar en av varldens absolut basta skadespelare.

.
Citera
2006-10-11, 00:08
Medlem
Företagarsvinets avatar
Mkt, mkt bra. Scorsese är tillbaka i toppform. Nagelbitspännande och väldigt tajt manus och story. Se den - det är årets bästa film.

Enda svagheten är faktiskt Jack Nicholson. Han kör sitt gamla breda, sluga Daffy Duck-leende i allt han gör nuförtiden, men det känns inte som en farlig karaktär - bara som Jack som ska spela farlig. Den rollen borde ha castats med en tung karaktärsskådis istället. Ray Winstone som spelar French i filmen hade t.ex. varit ett bättre val.
Citera
2006-10-11, 12:11
Bannlyst
Har sett filmen nu och, ja, den är väldigt bra. Men har man sett originalet finns chansen att man blir besviken.

Leonardo gör en grym rolltolkning - grym!
Citera
2006-10-11, 13:08
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P i n g u
Har sett filmen nu och, ja, den är väldigt bra. Men har man sett originalet finns chansen att man blir besviken.

Leonardo gör en grym rolltolkning - grym!

Jag tycker att filmen är av sådan dignitet och det finns stort intresse av den så om du kan skriva lite mer om den så vore det gött.

Olika scener? regi?, varför var Leo bra? vad var han bra på osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in