2005-08-01, 19:59
Bannlyst
http://www.imdb.com/title/tt0407887/

för er som inte vet, så är detta Martin Scorseses remake på Wu jian dao "infernal affairs" (http://www.imdb.com/title/tt0338564/) .

Så vad tror ni om denna film, kommer den upp i samma standard som första? Det är ju trots allt Scorsese som gör den!
Citera
2006-04-04, 10:42
Medlem
Un Perros avatar
Den har helt klart potential. M. Scorsese anses ofta vara överskattad; vilket jag inte håller med om. Varje film han gör är inte lång utdragen cineastisk orgasm, måhända, men däremot så gör han med jämna mellanrum filmer som helt enkelt är mästerverk. Senast så var det Bob Dylan dokumentären som fick mig att älska honom igen. Somliga hävdar att det är enkelt att göra en bra dokumentär med så bra råmaterial som Bob Dylan. Det kanske stämmer - men betyder det då att den inte ska göras? Bah!

Har någon haft tråkigt när dem sett en scorsese rulle? Trodde väl inte det heller

Rollistan är solid, Alec Baldwin är jag spontant tveksam till men han var bra i Aviator. Nicholson, Martin Sheen (!!!), DiCaprio, tunga namn, bra namn. Mark Whalberg kan spela om han blir minutiöst regisserad, annars inte (jämför med Brando, som inte inte kunde spela ). Enough namedropping - allt talar för att det blir en enormt underhållande film.
Citera
2006-04-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Den har helt klart potential. M. Scorsese anses ofta vara överskattad; vilket jag inte håller med om. Varje film han gör är inte lång utdragen cineastisk orgasm, måhända, men däremot så gör han med jämna mellanrum filmer som helt enkelt är mästerverk. Senast så var det Bob Dylan dokumentären som fick mig att älska honom igen. Somliga hävdar att det är enkelt att göra en bra dokumentär med så bra råmaterial som Bob Dylan. Det kanske stämmer - men betyder det då att den inte ska göras? Bah!

Har någon haft tråkigt när dem sett en scorsese rulle? Trodde väl inte det heller

Rollistan är solid, Alec Baldwin är jag spontant tveksam till men han var bra i Aviator. Nicholson, Martin Sheen (!!!), DiCaprio, tunga namn, bra namn. Mark Whalberg kan spela om han blir minutiöst regisserad, annars inte (jämför med Brando, som inte inte kunde spela ). Enough namedropping - allt talar för att det blir en enormt underhållande film.

Får ändå känslan av att dem kommer sabba det. Orginalet är så pass jäkla bra att det inte behövs någon remake. Men som vi alla vet är amerikaner inte bara feta dem är lata också. Klarar visst inte av undertexter. Därför måste dem göra sina egna versioner.
Men å andra sidan kan det bli ett mästerverk. Alltjämt en kopia men ett mästerverk för det.
Citera
2006-04-04, 16:05
Medlem
Capones avatar
Skumt, jag läste att Brad Pitt köpt rättigheterna till filmen och att han ville göra en remake med sig själv och Tom Cruise i huvudrollerna (IMDb:s biografi om Brad Pitt)...
Citera
2006-04-04, 17:21
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Får ändå känslan av att dem kommer sabba det. Orginalet är så pass jäkla bra att det inte behövs någon remake. Men som vi alla vet är amerikaner inte bara feta dem är lata också. Klarar visst inte av undertexter. Därför måste dem göra sina egna versioner.
Men å andra sidan kan det bli ett mästerverk. Alltjämt en kopia men ett mästerverk för det.

Jag tycker originalet suger. Om jag tänker på rätt film. Vissa kopior är bättre än originalen. Dock ett undantag och ingen regel (daah..)

Capone: Hahah.. även om det är allvar så låter det som ett skämt. Är det ett skämt?
Citera
2006-04-06, 08:27
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Capone: Hahah.. även om det är allvar så låter det som ett skämt. Är det ett skämt?

Om det är ett skämt så är det åtminstone inte jag som hittat på det

Citat från IMDb:s trivia:

"Owns the rights to the Hong Kong thriller Infernal Affairs (2002). He wanted it to be remade with him and Tom Cruise in the leading roles."
Citera
2006-04-06, 11:27
Medlem
Varför måste Scorcese tvunget ha med jättebebisen Di Caprio i allt han gör numera?
Citera
2006-04-06, 12:00
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Om det är ett skämt så är det åtminstone inte jag som hittat på det

Citat från IMDb:s trivia:

"Owns the rights to the Hong Kong thriller Infernal Affairs (2002). He wanted it to be remade with him and Tom Cruise in the leading roles."

Hehe... Ytterst märkligt. Mitt förtroende för Brad Pitt försvann nu. Tom scientolog Cruise liksom!?

Bud Fox: För att han är en fenomenal skådespelare?
Citera
2006-05-10, 16:24
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Skumt, jag läste att Brad Pitt köpt rättigheterna till filmen och att han ville göra en remake med sig själv och Tom Cruise i huvudrollerna (IMDb:s biografi om Brad Pitt)...
http://www.imdb.com/title/tt0407887/fullcredits

Både Brad Pitt och Jennifer Aniston?! står med som producenter.
Citera
2006-05-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
http://www.imdb.com/title/tt0407887/fullcredits

Både Brad Pitt och Jennifer Aniston?! står med som producenter.

Var väl deras gemensamma produktionsbolag som köpte skiten? Pitt köpte förresten ut frugan när han börja sätta på Jolie...
Citera
2006-07-30, 16:30
Bannlyst
Martin Scorseses nya - The Departed

Trailer online, här. http://movies.yahoo.com/feature/thedeparted.html
Citera
2006-07-30, 16:44
Medlem
MistaDobalinas avatar
Gillar Scorsese skarpt, även om han inte är vad han har varit. DiCaprio verkar vara hans gullunge för tillfället precis som De Niro en gång var. Ska bli skoj att se denna. Verkar ha ett schysst soundtrack iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in