2006-08-01, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Hur länge ska vi få stå ut med Scorsese filmer med Dicaprio i huvudrollen? Saknar de gamla goda tiderna när det var De Niro och Pesci som gällde. Men jag antar att de är för gamla nu
Jag håller med. Dicaprio är inte bra, det var bättre förr
Citera
2006-08-01, 15:31
Bannlyst
DiCaprio är väl en ganska medelmåttig skådis som passar bra i vissa typer av filmer. Men han är långt ifrån lika övertygande i sina roller som DeNiro är/var.

Jag har också varit jävligt fundersam över varför Scorsese envisats med att ha med honom i var och varannan film nu för tiden. "Gangs of New York" tappade ju all sin episka kraft eftersom DiCaprio inte kunde övertyga i huvudrollen. Varför inte använda Johnny Depp istället?
Citera
2006-08-01, 15:38
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Såg precis trailern, dom har för helvete till och med kopierat slutscenen på taket. Inspirerad av mitt rövhål jävla hollywood.
Citera
2006-08-01, 23:51
Medlem
eastwoods avatar
Citat:
Hur länge ska vi få stå ut med Scorsese filmer med Dicaprio i huvudrollen? Saknar de gamla goda tiderna när det var De Niro och Pesci som gällde. Men jag antar att de är för gamla nu

Word! Är smått fanatisk betr. de tidigare sammarbeten dem emellan men Bob
har väl fullt sjå med komedier med Billy Crystal och att göra röster till Hajar som hajar....
Citera
2006-08-02, 05:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P i n g u
Bobby skulle medverka men fick tacka nej tyvärr.

Men det är ju tufft att ogilla Leonardo här. Han är en bra skådespelare. Inse.
Dicaprio är helt okej. Han har gjort en del bra roller (Gilbert Grape bland annat). Men han är inte i samma klass som De Niro + Pesci.
Citat:
Ursprungligen postat av eastwood
Word! Är smått fanatisk betr. de tidigare sammarbeten dem emellan men Bob
har väl fullt sjå med komedier med Billy Crystal och att göra röster till Hajar som hajar....
Jag tycker att Shark Tale och Analyze filmerna är bra. Synd bara att De Niro har skärt ner på sitt sammarbete med Scorsese. I och för sig är de båda med i Shark Tale.
Citera
2006-08-02, 09:48
Medlem
Ahruons avatar
Ser lovande ut men en trailer är alltid en trailer. Dock är Scorsese en favorit så det ska nog gå bra. Håller med om att Di Caprio inte är världensbästa skådisar men jag antar Scorsese vet vad han får och gillar grabben...
Citera
2006-08-03, 01:34
Medlem
eastwoods avatar
Citat:
Dicaprio är helt okej. Han har gjort en del bra roller (Gilbert Grape bland annat). Men han är inte i samma klass som De Niro + Pesci.Jag tycker att Shark Tale och Analyze filmerna är bra. Synd bara att De Niro har skärt ner på sitt sammarbete med Scorsese. I och för sig är de båda med i Shark Tale.

Visst,absolut bra rullar och kul med bredd och självdistans men det är svårt att se honom göra en gangster/fifflarroll för Scorsese med trovärdighet igen efter att ha gråtit ut mot Crystals axel/skrämt blåsfiskar i animerat...
Citera
2006-09-30, 13:38
Bannlyst
The Departed

Någon annan som längtar efter Martin Scorseses nya film? Det är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs.

Och vilka skådespelare, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone.

Finns en trailer på; http://thedeparted.warnerbros.com/

Den har premiär om några dagar i USA. Här hemma i Sverige får vi vänta tills Juldagen.
Citera
2006-09-30, 13:50
Medlem
plagueiss avatar
Den verkar ha fått grymt bra kritik hitills. Tex rottentomatoes.com. Tyvärr kommer den inte förns i december hit.
Citera
2006-09-30, 14:16
Medlem
Sir Dwains avatar
Infernal Affairs är lysande så den här har tillräckligt goda förutsättningar för att kunna vara sevärd.
Citera
2006-10-01, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Den verkar ha fått grymt bra kritik hitills. Tex rottentomatoes.com. Tyvärr kommer den inte förns i december hit.

Jupp. Här finns en till recension, http://www.rollingstone.com/reviews/movie/10370647/review/11894453/the_departed
Citera
2006-10-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis

Läst det samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in