2007-01-19, 21:07
Medlem
Hår på ryggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awio
Har för mig att det är en knullscen, men den är ganska fin faktiskt. Inget grafiskt direkt. Men vetefan om den passar att se med morsan. Massa blod, GROVT språk osv. Dom säger fuck, cunt osv i varje mening ungefär.
Tack för svaret. Ok. cunt, och det översätter dom hela tiden till FITTA antar jag? Fitta låter mycket fulare och grovare än vad cunt gör...
Citera
2007-01-19, 21:17
Medlem
Heinzes avatar
Hmm.. min version pajade precis i slutet tror jag, någon som vill berätta? Orkar inte dra ner en version till bara för att se de sista minuterna.

** glöm ej använda spoiler! **

Citera
2007-01-19, 22:34
Medlem
Hår på ryggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Hmm.. min version pajade precis i slutet tror jag, någon som vill berätta? Orkar inte dra ner en version till bara för att se de sista minuterna.

** glöm ej använda spoiler! **

Du som nyss sett den och minnet är färskt. Var det mycket sexscener i filmen?
Citera
2007-01-20, 01:01
Medlem
neds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hår på ryggen
Sexscener, nej. Grovt språk, ja. Jag tvivlar på att översättarna (jag antar att du ska se den på bio?) översätter 'cunt' till 'fitta'.
Citera
2007-01-20, 02:01
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hår på ryggen

Det finns en sexscen. Dock är den mer estetiskt vacker än sexig.
Blodet och språket är nog inget problem heller, iallafall inte om din mor sett en del thriller/actionfilm. Då borde hon vara van.
Citera
2007-01-20, 13:32
Medlem
Hår på ryggens avatar
Thanks!
Citera
2007-01-24, 00:20
Medlem
Golonkas avatar
Nu har jag sett bägge filmerna och jag måste säga att valet inte är helt enkelt. MEN Scorsese har ett par poänger som Internal Affairs saknar:

Men i övrigt, från förtexterna till slutet, är IA en bättre film. Snyggare foto, intressanta miljöer och bra musik.

edit: Höll på att göra bort mig rejält. Glömde spoilers
Citera
2007-01-24, 01:21
Medlem
Kochichis avatar
Är grymt sugen på att se The Departed, då man har fått höra så särade kritik och jämnförelser mellan den och Infernal Affairs. Och att Infernal Affairs ligger tvåa på min lista över bästa asiatiska filmer gör ju inte det hela mindre spännande

Förresten är The Departed bannad från att släppas i Kina, ingen överraskning egentligen med tanke på de grymma censurlagarna därborta. Det idiotiska i det här fallet är dock anledningen som står i dålig proportion till utfallet. I The Departed ska det finnas en scen där en kinesisk affärsman gör vapenaffärer med kära gamla USA, det gillade tydligen inte folket på kommunisternas censuravdelning.

Kanske de borde börja och försöka växa ifrån sin underlägsenhet-komplex?
Citera
2007-01-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Citera
2007-01-24, 15:36
Medlem
Biffens avatar
No contest IA är bättre, ingen motivering needed....

Vet dock ej hur stor del av detta är att jag såg den först och att jag är allmänt anti för remakes av redan bra filmer...hmm
Citera
2007-01-25, 14:06
Medlem
Jointss avatar
Jag var helt nöjd med the departed. Bra skådisar förutom möjligtvis Nicholson som gjorde ett trött intryck. Svårt att jämföra med infernal affairs eftersom de inte har många likheter, framförallt så är ju slutet helt annorlunda. Det blir svårt att göra en uppföljare på the departed.
Citera
2007-01-25, 18:22
Medlem
IA var ju 300 ggr bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här