2006-07-30, 21:43
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
DiCaprio? Nej tack.
Citera
2006-07-30, 21:53
Medlem
snapcases avatar
Det är fan illa när tom Scorcese gör remakes på aisiatiska filmer.
Citera
2006-07-30, 21:59
Medlem
MistaDobalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det är fan illa när tom Scorcese gör remakes på aisiatiska filmer.

Är det Infearnal affairs? (Eller hur fan det nu stavas)
Citera
2006-07-30, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MistaDobalina
Är det Infearnal affairs? (Eller hur fan det nu stavas)
yepp.

Dock har Scorsese inte sett originalet skall tilläggas.
Citera
2006-07-30, 22:07
Medlem
den där verkade riktigt het!
där har man något att se fram mot.
Citera
2006-07-30, 22:20
Medlem
Förstör han den där filmen så åker jag till New York och bitchslappar honom. Infernal Affairs är den bästa Hong Kong-snutfilm som gjorts. Det går liksom inte att göra fel med en bra story och skådisar som Tony Leung och Anthony Wong.

Vad får vi istället? Leonardo Di Caprio och Matt Damon! Vad fan är det med Scorsese och Di Caprio egentligen? Har han nån hållhake på gubbtjyven, eller hur kommer det sig att han är med i film efter film? Han är ju usel! Inte Ben Affleck-usel, snarare Daniel Baldwin-usel, men ändå.

EDIT: Okej, nu har jag kollat trailern. Filmen verkar skitbra. Riktigt superbra - bara att använda "Comfortably Numb" i soundtracket är ju mästerligt. Men! Det är bara en trailer. Jag är säker på att det går att klippa ihop en trailer till "Jaws 4" som får den att verka bra...
Citera
2006-07-30, 22:42
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
EDIT: Okej, nu har jag kollat trailern. Filmen verkar skitbra. Riktigt superbra - bara att använda "Comfortably Numb" i soundtracket är ju mästerligt. Men! Det är bara en trailer. Jag är säker på att det går att klippa ihop en trailer till "Jaws 4" som får den att verka bra...
Håller med om att trailern var välklippt men dom fuskar fan. Vem som helst kan få en film att se bra ut om man kör lite two-fisted gunplay i slowmotion till en soft pink floyd låt. Såg inga duvor som lyfte men dom finns nog där dom med.
Citera
2006-07-31, 05:59
Medlem
Duerfians avatar
Jag tycker DiCaprio är helt ok.

Ja, han är en pretty-boy som var med i den sötsliskiga Titanic men tittar vi på de filmer han gjort för Scorsese har han gjort ett respektabelt dagsverke. Dessutom verkar Nicholson vara skönt manisk i den här rullen.

För övrigt verkar han ha sett den (cineast som han är vore det förvånande om han inte gjort det)

"It's not a remake,' he corrected us, 'It's inspired by Infernal Affairs. Inspired by because of the nature of the informers, but the world William Monahan created is so different from the Hong Kong Film.'

But Scorsese was very quick to talk of his love for the original, 'It's a very good film, I love Hong Kong cinema,' he told us, 'but ours is so different and has such a beautifully written script that I just couldn't resist agreeing to do it.'

Källa: http://www.filmfocus.co.uk/newsdetail.asp?NewsID=300
Citera
2006-07-31, 12:49
Medlem
don7ans avatar
Den verkar faktiskt riktigt bra och leo är inte så dålig juuh

Btw vad heter den första låten i trailern ?? plz someone?
Citera
2006-07-31, 13:09
Bannlyst
Hur länge ska vi få stå ut med Scorsese filmer med Dicaprio i huvudrollen? Saknar de gamla goda tiderna när det var De Niro och Pesci som gällde. Men jag antar att de är för gamla nu
Citera
2006-07-31, 16:40
Medlem
Kaazs avatar
Citat:
Btw vad heter den första låten i trailern ?? plz someone?

Låten är ifrån Dropkick Murphys senaste skiva "The Warriors Code", har dock inte kvar albumet på burken men är ganska säker på att låten heter "shipping out from boston". Tanka annars skivan så hittar du låten
Citera
2006-08-01, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Hur länge ska vi få stå ut med Scorsese filmer med Dicaprio i huvudrollen? Saknar de gamla goda tiderna när det var De Niro och Pesci som gällde. Men jag antar att de är för gamla nu
Bobby skulle medverka men fick tacka nej tyvärr.

Men det är ju tufft att ogilla Leonardo här. Han är en bra skådespelare. Inse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in