Baldwin gör ju ett extremt skönt sneakcitat som översattes skitdåligt på svenska biografer: "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
En grej kom jag på som faktiskt hintas, men som aldrig riktigt får sin förklaring: I slutet ligger
en kille från Costellos gäng å dör på en soffa och han VET att DiCaprio är förrädaren, men av någon anledning säger han det till DiCaprio, men berättar inget för de andra bovarna. Senare visas han i nyheterna som infiltratör från Bostonpolisen. Vi har ju redan fått veta att alla möjliga organisationer har infiltrerat Costellos gäng, även Bostonsnuten, så det är inte helt borta, förutom att Costello avfärdar nyheten som desinformation planeterad för att få honom att sluta jaga den riktige förrädaren... Vad fan var nu det för något? Var han snut eller ej?
å dör på ett förvirrande sätt och sedan har jag en undran om Nicholson-karaktärens etnicitet: Han framställs som irländare och ganska hardcore sådan också. Han hatar italienarna och maffian, men varför heter han Costello? Det är välan inget direkt iriskt namn...?
Oj, pallar inte checka hela tråden, men var det ingen annan än jag som störde sig på den FRUKTANSVÄRDA produktplaceringen? Alla har likadana mobiltelefoner, och dom visas verkligen i tid och otid.
Bra film annars!
Oj, pallar inte checka hela tråden, men var det ingen annan än jag som störde sig på den FRUKTANSVÄRDA produktplaceringen? Alla har likadana mobiltelefoner, och dom visas verkligen i tid och otid.
Bra film annars!
Inte särskilt störd. Dock kan man ju se att detta kommer öka mer och mer, hur ska de annars ha råd med filmerna i dessa nedladdningstider?
Kom just hem från bian efter att ha sett en helt ok rulle. Jag har inte sett honkong-förlagan, så för min del var det helt ållrajt. Vissa logiska kullerbyttor fick jag inte ihop, som det där med
att Jack Nicholson är FBI-informatör. What was the fucking idea med det liksom?
men annars tycker jag att Nicholson är tillbaks i gammal god form. De senaste åren känns det som om han mest gjort samma lättviktskomedier och där spelat ungefär samma snubbe, men här var har bra. Gillade speciellt scenen där
han och frugan sitter och kollar på opera med en snygg svart eskorttjej och sedan åker hem och han vräker in en näve cola över hustrun för ludret att slicka av. Dekadent, wooot?
han gör en Scarface. Emellertid lämnade mig filmen ganska oberörd på djupet liksom. Blev mer sugen på Apocalypto och Smokin Aces, som de visade trailer på.
Den får 7 Nils-Petter av 10!
som jag fattade det var han informatör till FBI, han lämnade över de som redan var "rökta" enligt honom, på så sätt lämnade de honom ifred, trading helt enkelt.
Who am I? I'm the guy that does his fuckin' job! You must be the other guy!
-------------
Maybe, maybe not. Maybe fuck yourself.
Var det han som sa det? lysande kommentar men jag kände inte igen honom förrän i slutscenen. Den fattade jag inte alls, men det kanske har att göra med att jag inte känt igen honom i tidigare scener (ansiktsblind) kan någon förklara slutet när
Skurken kommer hem med sina matvaror och uppgivet inser att det är kört säger nåt med "okey" pang! skjuten av Mark Wahlberg, på uppdrag av vem, varför?
Samt att jag inte fattar vad det var i
det bruna kuvertet som Leo gav psykologdonnan och som skulle öppnas enbart om han dog eller ringde? jag menar, sen fick hon ju ett nytt kuvert med CDn
Snälla, kan inte "Mr misscast" DiCaprio hålla sig till roller där han hör hemma. Nu har jag inte sett The departed men jag hoppas innerligt att han inte gör en lika misslyckad rolltolkning som i "Gangs of New York".
Snälla, kan inte "Mr misscast" DiCaprio hålla sig till roller där han hör hemma. Nu har jag inte sett The departed men jag hoppas innerligt att han inte gör en lika misslyckad rolltolkning som i "Gangs of New York".
Jag tycker faktiskt DiCaprio som jag själv haft svårt för har vuxit till sig, borta är babyfacet och han har fått en mer nyanserad bredd i sitt agerande. Tyckte han funkade bra. Gangs-filmen anser jag vara ett kostymerat fiasko från början till slut, där allt kändes som ngt slags parodisk halvmusikal. Det enda som saknades var sången, överspelat, teatralt och handlingsförlamat
Var det han som sa det? lysande kommentar men jag kände inte igen honom förrän i slutscenen. Den fattade jag inte alls, men det kanske har att göra med att jag inte känt igen honom i tidigare scener (ansiktsblind) kan någon förklara slutet när
Skurken kommer hem med sina matvaror och uppgivet inser att det är kört säger nåt med "okey" pang! skjuten av Mark Wahlberg, på uppdrag av vem, varför?
Det var ju han som spelade Dignam, som efter bråket med Matt Deamon (Sullivan) när han satt in spaning på Martin Sheen (Queenan) sade upp sig.
Kan tänka mig att det var någon sorts personlig revansch för att Queenan dog.
Det var ju han som spelade Dignam, som efter bråket med Matt Deamon (Sullivan) när han satt in spaning på Martin Sheen (Queenan) sade upp sig.
Kan tänka mig att det var någon sorts personlig revansch för att Queenan dog.
Vafan! jag är ju helt jävla blåst, ja då fattar jag ju slutet oxå, tackar!!
Vafan! jag är ju helt jävla blåst, ja då fattar jag ju slutet oxå, tackar!!
Hur kan du missat det, han hade ju den skönaste rollen i hela filmen. Den svärande kaxiga polisen
I övrigt mycket skön film, får ta och se internal affairs eller vad den nu heter någon gång med :=)
Kan inte förstå hur den får så bra betyg i PK-landet #1, Sverige, de enda kvinnorna som är med är svaga och lättmanipulerade. Inget någon från FI skulle titta på frivilligt
De oerhört bra presterande manliga skådisarna är ju dock mycket bra. DiCaprio överraskade och gjorde ett kanonjobb, något jag verkligen inte förväntade mig.
Riktigt kanonslut, såg filmen med en massa polare och en lackade ur totalt eftersom ALLA dör. Jag gillade det skarpt och satte en sån där riktigt skön spik i kistan så man slipper oroa sig får dåliga uppföljare.