2007-01-15, 12:15
Bannlyst
Mark Wahlberg karaktär var ju helskön.

Citera
2007-01-15, 17:01
Bannlyst
Baldwin gör ju ett extremt skönt sneakcitat som översattes skitdåligt på svenska biografer: "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
Citera
2007-01-15, 23:48
Medlem
Golonkas avatar
En grej kom jag på som faktiskt hintas, men som aldrig riktigt får sin förklaring: I slutet ligger
å dör på ett förvirrande sätt och sedan har jag en undran om Nicholson-karaktärens etnicitet: Han framställs som irländare och ganska hardcore sådan också. Han hatar italienarna och maffian, men varför heter han Costello? Det är välan inget direkt iriskt namn...?
Citera
2007-01-16, 11:12
Medlem
Oj, pallar inte checka hela tråden, men var det ingen annan än jag som störde sig på den FRUKTANSVÄRDA produktplaceringen? Alla har likadana mobiltelefoner, och dom visas verkligen i tid och otid.
Bra film annars!
Citera
2007-01-16, 13:16
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taahej
Oj, pallar inte checka hela tråden, men var det ingen annan än jag som störde sig på den FRUKTANSVÄRDA produktplaceringen? Alla har likadana mobiltelefoner, och dom visas verkligen i tid och otid.
Bra film annars!

Inte särskilt störd. Dock kan man ju se att detta kommer öka mer och mer, hur ska de annars ha råd med filmerna i dessa nedladdningstider?
Citera
2007-01-16, 13:21
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Kom just hem från bian efter att ha sett en helt ok rulle. Jag har inte sett honkong-förlagan, så för min del var det helt ållrajt. Vissa logiska kullerbyttor fick jag inte ihop, som det där med
men annars tycker jag att Nicholson är tillbaks i gammal god form. De senaste åren känns det som om han mest gjort samma lättviktskomedier och där spelat ungefär samma snubbe, men här var har bra. Gillade speciellt scenen där
han gör en Scarface. Emellertid lämnade mig filmen ganska oberörd på djupet liksom. Blev mer sugen på Apocalypto och Smokin Aces, som de visade trailer på.
Den får 7 Nils-Petter av 10!

Citera
2007-01-16, 13:26
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Mark Wahlberg karaktär var ju helskön.

Var det han som sa det? lysande kommentar men jag kände inte igen honom förrän i slutscenen. Den fattade jag inte alls, men det kanske har att göra med att jag inte känt igen honom i tidigare scener (ansiktsblind) kan någon förklara slutet när

Samt att jag inte fattar vad det var i

Ibland är man korkad
Citera
2007-01-16, 13:36
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Snälla, kan inte "Mr misscast" DiCaprio hålla sig till roller där han hör hemma. Nu har jag inte sett The departed men jag hoppas innerligt att han inte gör en lika misslyckad rolltolkning som i "Gangs of New York".
Citera
2007-01-16, 13:53
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Snälla, kan inte "Mr misscast" DiCaprio hålla sig till roller där han hör hemma. Nu har jag inte sett The departed men jag hoppas innerligt att han inte gör en lika misslyckad rolltolkning som i "Gangs of New York".

Jag tycker faktiskt DiCaprio som jag själv haft svårt för har vuxit till sig, borta är babyfacet och han har fått en mer nyanserad bredd i sitt agerande. Tyckte han funkade bra. Gangs-filmen anser jag vara ett kostymerat fiasko från början till slut, där allt kändes som ngt slags parodisk halvmusikal. Det enda som saknades var sången, överspelat, teatralt och handlingsförlamat
Citera
2007-01-16, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Var det han som sa det? lysande kommentar men jag kände inte igen honom förrän i slutscenen. Den fattade jag inte alls, men det kanske har att göra med att jag inte känt igen honom i tidigare scener (ansiktsblind) kan någon förklara slutet när

Citera
2007-01-16, 14:26
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot

Vafan! jag är ju helt jävla blåst, ja då fattar jag ju slutet oxå, tackar!!
Citera
2007-01-16, 17:41
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Vafan! jag är ju helt jävla blåst, ja då fattar jag ju slutet oxå, tackar!!

Hur kan du missat det, han hade ju den skönaste rollen i hela filmen. Den svärande kaxiga polisen

I övrigt mycket skön film, får ta och se internal affairs eller vad den nu heter någon gång med :=)

Kan inte förstå hur den får så bra betyg i PK-landet #1, Sverige, de enda kvinnorna som är med är svaga och lättmanipulerade. Inget någon från FI skulle titta på frivilligt

De oerhört bra presterande manliga skådisarna är ju dock mycket bra. DiCaprio överraskade och gjorde ett kanonjobb, något jag verkligen inte förväntade mig.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in