2023-07-24, 08:37
Medlem
Blaskas avatar
Socialbidrag och piratkopior.
Citera
2023-07-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Och jag som inte är en fantiserad rikemansknyffel, får jag ha åsikter om att personer som enligt officiell utsago inte har någon inkomst alls och därför lyfter skattepengar från min ficka, ändå kan gå runt i jeans för 6000? Jag arbetar och har inte råd med det, men någon med bidrag skall rimligtvis ha råd med det?

Du köpte verklige öppna era hjärnor rakt av.
Nu ska du lyssna på conny! Det mycket värre att akademiker finansierar sina bilar med skattefusk än att förortskids finansierar sina jeans med avrättningar på barn!

Det är för övrigt är det sjukt lätt att vara likvid som kriminell och ha en livsstil där man till synes gör av med mycket pengar, men det är extremt få som är solida vilket kanske inte är allmän vetskap. Enormt pengaflöde in och ut men väldigt lite pengar som inte ska återinvesteras, delas upp eller användas på annat sätt.

Sen är det ju bara kolla på facebook market (om ni ungdomar nu använder det, det kanske finns någon motsvarighet på "snaptok"), finns hur mycket begagnade märkeskläder som helst, gemensamt för alla dessa förortskids är att på dom sitter märkeskläderna fruktansvärt dåligt, de är alltid urtvättade, har dålig passform, fläckar och annat skit som "riktiga" rika aldrig skulle gå ut med. Så många av de yngsta pickadollsnorisarna har nog ärvt kläderna i tredje eller fjärde led.
Citera
2023-07-24, 08:47
Medlem
Pissarsyras avatar
mena och förortsgangstrarna som går runt med Richard Mille kockor.

”Mannen, den är äkta bror!”

Ja, du har en klocka för 3 miljoner på armen och kör runt i din sketna, bmw 3a, du låtit bli att serva de senaste 4 åren.
Citera
2023-07-24, 08:47
Medlem
1. De har inte råd. De stjäl byxorna.
2. Kopior.

Hade ingen som helst aning om vad det var för slags byxor, så jag gjorde en snabb googling. Har nog aldrig sett så fula byxor i hela mitt liv.
Citera
2023-07-24, 08:56
Medlem
JustZlatans avatar
Förmodligen sms-lån. Hur nu man kan var så pantad att köpa jeans Made in Asia för 6000 kr.
Citera
2023-07-24, 09:07
Medlem
Finns väl mängder människor som klär sig i kläder eller kör bilar långt dyrare än vad dem egentligen har råd med allt för den där fina fasaden,
Allt från förorten till överbelånade vuxna i bag-inbox villaområden som tror att dem är värda mer för någon nonsens pryl, allt i tron om att den ska ”passa in”.
Det tåget gick långt innan dem drog sitt
Maxade kreditkort.
Citera
2023-07-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nu ska du lyssna på conny! Det mycket värre att akademiker finansierar sina bilar med skattefusk än att förortskids finansierar sina jeans med avrättningar på barn!

Nej men det som däremot är otroligt löjligt är när akademikerna och övriga medelklassen sitter och ifrågasätter värdet på ett par jeans och jämför med produktionskostnaden etc och är helt oförstående inför betydelsen av status och varumärke för en grej som kostar några tusenlappar när man själv pumpar in mångdubbla beloppen inom dom områden man själv är intresserad av där betydligt högre belopp försvinner ut i tomma inte till kostnader för dom varumärkena.

Det finns drivor av sandqvist ryggsäckar, gudrun sjödin kläder och annat överprissatt skit som precis på samma vis har en tillverkningskostnad för någon 50-lapp men plötsligt är så jävla smart och genomtänkt för att det är riktat till den egna gruppen.

För att inte prata om alla okynnesrenoveringar av bostadsrätter och villor som vi var inne på där miljonbelopp pumpas in till stor del enbart för att imponera och visa fasad. Ett par jeans framstår som ganska blygsamma i jämförelse med den kapitalförstöringen.

Men det är ju synonymt med svensk medelklass och i synnerhet akademikerna, man klarar helt enkelt inte av att göra som kidsen i förorten och överklassen att köra sin grej och vara nöjd med det. Man har dom där tvångsmässiga behoven av att också förklara att andra är fel, gör fel saker och har fel prioriteringar.

Är det ett område man inte är bäst på eller inte har pengar nog själv att ligga pp topp inom kickar direkt det där "onödigt-resonemanget" igång och allt och alla ska idiotförklaras.

Hade man varit i harmoni och mått bra hade man så klart tyckt det var kul om någon blir lycklig av att köpa ett par schyssta jeans.

Men så är det inte, den svenska medelklassen lider generellt av för mycket ångest. Det går liksom inte ens att bjussa på att en låginkomsttagare i en oatraktiv förort har en liten grej som han brinner för och är stolt över.

Patetiskt, inskränkt och tragiskt.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-07-24 kl. 09:49.
Citera
2023-07-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Finns väl mängder människor som klär sig i kläder eller kör bilar långt dyrare än vad dem egentligen har råd med allt för den där fina fasaden,

Exakt. Räcker ju att sticka ut näsan så ser man att merparten av befolkningen är fullt sysselsatta med exakt samma sak som kidsen i förorten ägnar sig åt.

Det är bara val av prylar och varumärke som skiljer.

Och deltar man inte i det racet är man snarare att betraktas som en kuf av den stora massan.
Citera
2023-07-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Här har vi ett par som nosar på 10 papp:
https://www.farfetch.com/se/shopping...&storeid=12000

För övrigt så är det väl mestadels knarkpengar som finansierar köp av såna jeans. Finns dock folk som jobbar/sparar och köper väldigt få kläder av dyr sort än många av annat.
Finns även för ca 1500 kr
https://mobile.yoox.com/item?cod10=1...97XG&sizeId=-1
Citera
2023-07-24, 09:55
Medlem
Ballooonies avatar
Det är vår nyadel. De är sponsrade.
Har rätt bakgrund.

Passar judenheten.
Dansar med djävulen.
Sålt sina själar.

Det är omvälvande.
De befinner sig i sitt rätta element.
Jag vet inte vart mitt är..

Om det finns. Det bestämmer min Fader. Jag vet inte..
Citera
2023-07-24, 10:04
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
Hur fan har de råd med dessa svindyra jeans?

De stjäls.
Citera
2023-07-24, 10:50
Medlem
immenhusens avatar
Den krassa sanningen är att de inte har råd. Varför skulle man i sådana fall frivilligt gå runt med trasiga och tvättade jeans?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in