2023-07-24, 11:04
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Finns bra kopior för 50 euro på darkweb.

Bara på darkweb? Kopior finns att köpa överallt, inte bara på darkweb. I många länder också på valfri marknad.
Citera
2023-07-24, 11:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Den största frågan är inte hur de har råd, utan varför de vill framstå som rika när de bor i orten = motsatsen till rik.

Äkta överklass skiter i märkeskläder och klär tvärtom ner sig snarare än upp.
Citera
2023-07-24, 11:45
Medlem
Benny98s avatar
Det är väl ingenting nytt att man lägger löjligt mycket pengar på plagg som är värda en femtedel. Rent objektivt är det vansinne att lägga 6 000 kr på ett par jeans, många tjänar inte 6 000 på en vecka. Kan för övrigt tänka mig att det finns en omfattande piratförsäljning.
Citera
2023-07-24, 11:54
Medlem
S.Jorgens avatar
Dsquared2, Philipp Plein, Moncler, Moschino och Moose Knuckles är väl de gängkriminellas favoritmärken?

Ingen slump att Marketplace översköljs av kopior på just dessa varumärken?
Retar mig varje gång jag ser ”alla storlek”, ”alla färg” på trettontusenkronors jackor för 900kr.

De som har råd köper äkta, de som vill leka gangsters och fantisera om gemenskap köper kopior vilket 9 av tio gör.

Tro inte att 14-åringen i huset/lägenheten bredvid cyklar runt med äkta.
Samma fenomen med Jordan 4, säljs i fåtal butiker för 4500-5000kr/par. Marketplace 900-1200kr

Ser gärna att man tar krafttag mot piratkopior, följ Italiens och Frankrikes exempel!
Citera
2023-07-24, 12:02
Medlem
Finns inget mer trashigt än babbar och annat löst folk som går runt i dyra märkeskläder, men samtidigt uppenbarligen bor i en sketen förort och inte ens har ett jobb. Det finns några potentiella svar...

A) Fått prylarna genom råd och stöld
B) Kopior
C) Svarta pengar från pappas pizzeria eller drogförsäljning

Med andra ord är det inget att se upp till. Det är bara skräpfolk ändå. Som att försöka sminka en gris. Det är fortfarande en gris.

Man SER när folk har pengar på riktigt och när det rör sig om på riktigt framgångsrika, civiliserade, intelligenta människor. Man ser skillnaden från en mils avstånd.

Det bör för övrigt tas rejäla krafttag mot piratkopior. Det ska vara rejält kännbara straff för de som importerar, säljer och köper piratkopior. Samhället bör skylla företagarna och inte de kriminella babbarna.
Senast redigerad av Kaztro 2023-07-24 kl. 12:04.
Citera
2023-07-24, 12:04
Bannlyst
De kanske prioriterar utgifter på kläder. Är man modeintresserad så kan jag förstå det. Väldigt många människor har dyra hobbies och intressen.

Själv köper jag mycket sällan kläder.
Citera
2023-07-24, 12:08
Medlem
Arethas avatar
Ja jävlar bara att gratulera de här Dsquared som lyckas sälja sina trasor med marginal på typ 20000%. Det är en termodynamisk lag, pengar flödar uppströms IQ-floden. Det är därför tusenlappar kallas lax btw
Citera
2023-07-24, 12:08
Medlem
jesussugers avatar
Köper man såna där fula jeans så har man väl inte högre IQ än 80
Citera
2023-07-24, 12:31
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Förmodligen sms-lån. Hur nu man kan var så pantad att köpa jeans Made in Asia för 6000 kr.

Fast äkta Dsquared2 är Made In Italy.
Citera
2023-07-24, 12:33
Medlem
Cameltotems avatar
De är inte många typer jag inte litar på fem öre. Men ser jag en i babbekläder(svensk eller turk) så tänker jag aldrig hjälpa dig eller lita på dig.

Du är bokstavligen skräp.
Citera
2023-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
G-star jeans för 6000kr? Vart det möjligtvis en nolla för mycket eller är det någon speciellt modell du syftar på? G-star är väl annars inte känt för att vara ett speciellt dyrt märke? Ett par Levis jeans kostar ju mer.

D SQUARED Är ett helt annat märke. Jeansen från D SQUARED ligger mellan 5000-10000
Citera
2023-07-24, 12:41
Medlem
Treschows avatar
Stöldgods/häleri/kopior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in