Citat:
Ursprungligen postat av
526
Enda sättet att leva i sverige idag är nog att isolera sig och bo på ett ställe med likasinnade. Det kan vara rätt svårt att få till i praktiken. Men det är ändå svårt att undvika om man inte har ett jobb där man bestämmer vilka som man vill jobba med, och helt isolerar sig från svensk media och sociala kanaler.
Jo den uppfattningen har jag också fått. Och det är så gott som spikat att dagen jag flyttar till Sverige så blir det med största säkerhet en bit norrut ( bodde strax utanför Gbg tidigare ). Har tillbringat en del tid i Norrland och har fått bilden av att det är mycket mindre förstört där , södra Sverige tycks vara kört i dagsläget. Dvs söder om Värmland för tydlighets skull.
Sedan är det också så att jag inte längre läser så mycket svensk media då jag tycker dom vinklar det något kopiöst åt vänster och woke kulturen är det enda rätta enligt dem så dem är för mig ingen trovärdig källa. Så då tyckte jag ett inlägg här var mer aktuellt.
Sedan vad gäller levebröd så har jag tänkt leva på värdepapper alltså främst kortsiktiga affärer som daytrading, för då blir man oberoende av om arbetsgivare är 20 meter eller 20 mil bort