• 2
  • 3
2023-07-20, 12:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Är det klasskillnader du tänker på? Eller invandringen? Tycker jag kan relatera till det men kan inte sätta fingret på det.

Svenska folket är splittrat i wokeister vs. sunda människor.
Hela befolkningen är splittrad i invandrare vs. svenskar.
Så i praktiken tre olika grupper. Ingen gillar varandra förutom vissa wokekärringar som försöker gilla blattar.
Citera
2023-07-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Svenska folket är splittrat i wokeister vs. sunda människor.
Hela befolkningen är splittrad i invandrare vs. svenskar.
Så i praktiken tre olika grupper. Ingen gillar varandra förutom vissa wokekärringar som försöker gilla blattar.

Ja jo , så har jag upplevt det med. Och det var så illa att jag lämnade landet i vintras. Det har helt enkelt gått för långt för att jag ska vilja bo kvar.

Du får gärna uppdatera mig lite om hur utvecklingen sett ut det senaste halvåret i Sverige. Jag har fått intrycket att det gått från jävligt illa till katastrof under denna tid, dvs förvärrats avsevärt.

Ska nämnas att jag börjar må något bättre nu , men jag har fortfarande påtagliga men från tiden i det " nya Sverige ". Så tror lämna landet var det enda rätta, åtminstone för min del.
Citera
2023-07-20, 12:35
Medlem
526s avatar
Citat:
Ja jo , så har jag upplevt det med. Och det var så illa att jag lämnade landet i vintras. Det har helt enkelt gått för långt för att jag ska vilja bo kvar.

Du får gärna uppdatera mig lite om hur utvecklingen sett ut det senaste halvåret i Sverige. Jag har fått intrycket att det gått från jävligt illa till katastrof under denna tid, dvs förvärrats avsevärt.

Ska nämnas att jag börjar må något bättre nu , men jag har fortfarande påtagliga men från tiden i det " nya Sverige ". Så tror lämna landet var det enda rätta, åtminstone för min del.

Det har blivit ännu värre har i svedala. Senaste tiden - och just i denna stund - har folkets delats och bråkar om rätten att bränna koraner. Som du vet ska de bränna en till idag utanför Iraks ambassad och svenska ambassaden i Irak har bränts ner. Irak hotar med att bryta alla diplomatiska förbindelser med Sverige om de bränner idag.

Polariseringen har tagit sig till en ny nivå. Nu säger svenskar rakt ut att vi "kommer förlora" om vi inte böjer oss för muslimernas krav. De sinnessvaga veka landsförrädarna har blivit direkt farliga för landet när de så lättvindigt ger upp demokratiska självklarheter.
Citera
2023-07-20, 13:04
Medlem
Citat:
Det har blivit ännu värre har i svedala. Senaste tiden - och just i denna stund - har folkets delats och bråkar om rätten att bränna koraner. Som du vet ska de bränna en till idag utanför Iraks ambassad och svenska ambassaden i Irak har bränts ner. Irak hotar med att bryta alla diplomatiska förbindelser med Sverige om de bränner idag.

Polariseringen har tagit sig till en ny nivå. Nu säger svenskar rakt ut att vi "kommer förlora" om vi inte böjer oss för muslimernas krav. De sinnessvaga veka landsförrädarna har blivit direkt farliga för landet när de så lättvindigt ger upp demokratiska självklarheter.

Stort tack för uppdateringen om läget i Sverige! Det är ju en oerhört stor negativ utveckling på så kort tid! Låter som jag lämnade landet inte en dag för tidigt.

Jag drömmer så klart om ett liv i Sverige , men jag vill inte leva i ett sånt land som Sverige nu är ( som du och även jag i trådstarten beskriver ). Och tycker det är bra att jag har er här på Flashback att tala med om allt detta, då många tankar kring det har hemsökt och fått mig att må dåligt under en längre tid. Men nu när jag kan ventilera och mer öppet diskutera saken känns det trots allt bättre!
Citera
2023-07-20, 14:17
Medlem
526s avatar
Citat:
Stort tack för uppdateringen om läget i Sverige! Det är ju en oerhört stor negativ utveckling på så kort tid! Låter som jag lämnade landet inte en dag för tidigt.

Jag drömmer så klart om ett liv i Sverige , men jag vill inte leva i ett sånt land som Sverige nu är ( som du och även jag i trådstarten beskriver ). Och tycker det är bra att jag har er här på Flashback att tala med om allt detta, då många tankar kring det har hemsökt och fått mig att må dåligt under en längre tid. Men nu när jag kan ventilera och mer öppet diskutera saken känns det trots allt bättre!
Enda sättet att leva i sverige idag är nog att isolera sig och bo på ett ställe med likasinnade. Det kan vara rätt svårt att få till i praktiken. Men det är ändå svårt att undvika om man inte har ett jobb där man bestämmer vilka som man vill jobba med, och helt isolerar sig från svensk media och sociala kanaler.
Citera
2023-07-20, 14:28
Medlem
Citat:
Enda sättet att leva i sverige idag är nog att isolera sig och bo på ett ställe med likasinnade. Det kan vara rätt svårt att få till i praktiken. Men det är ändå svårt att undvika om man inte har ett jobb där man bestämmer vilka som man vill jobba med, och helt isolerar sig från svensk media och sociala kanaler.

Jo den uppfattningen har jag också fått. Och det är så gott som spikat att dagen jag flyttar till Sverige så blir det med största säkerhet en bit norrut ( bodde strax utanför Gbg tidigare ). Har tillbringat en del tid i Norrland och har fått bilden av att det är mycket mindre förstört där , södra Sverige tycks vara kört i dagsläget. Dvs söder om Värmland för tydlighets skull.

Sedan är det också så att jag inte längre läser så mycket svensk media då jag tycker dom vinklar det något kopiöst åt vänster och woke kulturen är det enda rätta enligt dem så dem är för mig ingen trovärdig källa. Så då tyckte jag ett inlägg här var mer aktuellt.

Sedan vad gäller levebröd så har jag tänkt leva på värdepapper alltså främst kortsiktiga affärer som daytrading, för då blir man oberoende av om arbetsgivare är 20 meter eller 20 mil bort
Citera
2023-07-20, 15:16
Den snäva åsiktskorridoren tär på oss som ifrågasätter och vill veta mer om tingens ordning.
Det är inte "extrem-vänstern" eller politikerna som sköter det jobbet, vilka man kan ignorera, det är medelklassen. Dessa arbetar ofta inom någon av våra 340(!) myndigheter, som mellanchefer inom kommunal verksamhet eller på företag som måste certifieras enligt alla konstens regler för att överleva. Dvs. de allra flesta som arbetar och vill behålla jobbet.

Ingen vågar gå mot strömmen och opponera sig, de har en trygg försörjning och stöd av flocken. De övertygar varandra om att allt ordnar sig och att man ska akta sig för debatt med "konspirationsteoretiker". De är inte otrevliga, men ifrågasätter man narrativet så får man en klapp på huvudet och en uppmaning om att prata om något roligare.

Personligen har jag en stark integritet och låter mig inte nedslås. Även om jag förlorat min dotter pga. politiken och känner mig begränsad i vad jag kan prata om med vänner och familj. Min far gav mig ryggrad.

Att man mår dåligt pga. att landet (tja, hela västvärlden) missköts är inte psykisk ohälsa, det är ett sundhetstecken.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-07-20 kl. 15:19.
Citera
2023-07-20, 22:22
Medlem
staticages avatar
Citat:
Jag har en teori om att den tystnadskultur som framförallt under de senaste åren vuxit sig stark orsakar mycket av den psykiska ohälsa vi idag ser i Sverige. För jag har aldrig sett människor så många människor åka ut och in på psyket och bränna ut sig som nu.

Och ska jag nu gå lite djupare in på detta så beror detta på att man som svensk ogärna tar strider mot tex maktmissbruk på grund av att man är rädd för repressalier av olika slag. Detta kan vara förlust av arbete , anmälningar mot sig etc. För att vi kommer inte ifrån det faktum att det som kommer in eller byggs upp inom oss måste ut på ett eller annat sätt , och istället för att det kommer ut genom att människor står upp mot alla fascister som får härja fritt överallt och där man på så vis kunde få slut på maktmissbruket så håller svensken det inom sig och så bryter det ned individen inifrån , bit för bit istället. Det är därför jag anser det viktigt att man får stopp på allt detta så snart det bara går.

En sak jag anser behöver göras är att se till att avsätta nuvarande regering eftersom det är till stor del sossarna och moderaterna som har lagt grunden för detta. Dem har bedrivit en smygkommunistisk politik som har legat och grott under många år ( främst sedan 2008 ) till att bli det den idag är , där ingen vågar säga emot någon eller något. Där man använt invandringen och antirasist-ideologin för att bryta ned och sänka folket , undan för undan för att få mer kontroll. Samtidigt som man även hotar tex journalister med sparken om dem skulle nämna något om hur spelet ligger till.

Målet med denna tråd är att höra era teorier gällande detta. Då menar jag naturligtvis ni som håller med och ni som inte gör det.

Nämnas bör att jag var lite osäker på vart tråden skulle placeras , så mod får naturligtvis flytta den om den ligger fel.

Psykisk ohälsa kommer ju från att man förtränger sanningen.Håller med på mitt förra jobb var det svängdörrar när det kom till psykisk ohälsa.Kan se paraleller till Ryssland ett mycket trasigt folk,där man aldrig kritiserar makten.Vi har ju faktiskt varit indirekt påverkade av Ryssland i och med vårt geografiska läge.Vi har alltid haft en pseudodemokrati öppna valfri MSM det ser ut som psykos varenda jävla ledare.
Vi har det i blodet sen århundraden.
Citera
2023-08-27, 13:22
Medlem
Citat:

Nu har det ju gått en tid sen sist, men hur är läget på plats i Sverige just nu? Försökte skicka pm till dig och fråga men det gick inte
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in