• 1
  • 2
2000-06-22, 18:07
Medlem
Som jag misstnkte hade du inte mycket motargument att komma med, varfr? Fr du vet att det jag sger stmmer. Jag kan dock kort kommentera det du valde att bemta:

Att folk som gr till horor har pengar r naturligtvis bullshit, en hora fr 1000kr r vl inte pengar? de flesta gr av med den summan p krogen p en kvll... och mnga gr ut p krogen 2 gnger i veckan = 8000 i mnaden.. att folk skulle kpa 8 horor i mnaden tror jag inte...

Nr det gller "udda sex" tror jag knappast analsex kan rknas dit, att DU sen inte fr till det med tjejer r ju ditt problem eller hur? det bottnar snarare hos dig och inte hos tjejerna.. att du sen gillar massa bisarra sexlekar r ju ditt problem.. du r ju udda hela du, majoriteten av mnnen gr INTE till horor nmligen..

Nej att du gr till horor beror p att du har problem med dig sjlv, och dessa har du inte lyckats bearbeta sen hittar du p en massa lgner fr att st ut med dig sjlv och det du gr, men innerst inne r du knappast stolt ver att vara en torsk.. du mr dligt av det.
Citera
2000-06-22, 18:32
Medlem
till Michael

Idiot. Du fr ingen bra hora fr 1000 kr. Ca 3000-4000 kr per timme kostar det och det har f vanliga Svenssons rd med. S terigen vet du inte vad du pratar om. Horor som bara kostar 1000 kr intresserar inte mig i allafall.

Sedan tror jag ytterst f svenskar gr av med 8000 kr per mnad p krogen. Dom siffrorna r d ngot verdrivna. 1000-1500 kr per mnad r en mer trolig siffra.

Och majoriteten av jordens mn har beskt en hora i sitt liv s ven dr vet du inte vad du pratar om. S ge upp innan du gr bort dig nnu mer. Enligt Aftonbladet besker ca 125 000 - 150 000 svenska mn horor rligen, s direkt f r vi inte i Sverige heller... Och Sverige r nd bland de mest restriktiva lnderna i vrlden med sin unika sexkplag... Och har bland de hgsta priserna i vrlden... Har sjlv bott utomlands ngra r och dr betraktades man som galen ifall man tackade nej till en eskort-flicka som erbjds ibland... Mhnda har det pverkat mitt synstt, men s lnge jag vet att sdana som jag r i majoritet i vrlden s r det inga bekymmer...

Sjlv mr jag utmrkt, men du som stndigt hnger hr p ett forum som r till fr att tipsa om nya bra horor, visar ju att nnting r svrt fel med dig. Visst fr du hnga hr, att lsa dina inslag r ju ibland faktiskt skoj, men att du orkar lgga energi p sdana meningslsa saker sger ju ganska mycket om ditt meningslsa liv. Jag har i alla fall en logisk orsak att vara hr.

Glad Midsommar i alla fall, bste feminist !

Citera
2000-06-22, 19:33
Medlem
till Michael

Hmm... Observera att jag skrev rligen... P tex 10 r blir det betydligt mer n 4%...
Citera
2000-06-22, 23:20
Medlem
till Michael

Charlotte, om du dessutom har lst Aftonbladet s str det att mn som kper sexuellatjnster har KAT p.g.a ntprostitutionen.
Man har en slags falsk trygghet, man tror att man r anonym p ntet. Tydligen ska strsta andelen sexkpare personer med hga positioner inom IT. Att det bland politiker kps sexuellatjnster ifrn prostituerade r vl knappast ngot som r nytt, se bara hur det r i Storbritanien. Det gick ju en dokumentr p TV4 fr ett tag sedan som tog upp just detta mne.
Sen kan vi vl nmna Scumbags, ngon som uppmrksammade namnen? Jo just det ngon/ngra ifrn Bonnier koncernen..

Nu vill jag inte p ngot stt frsvara Michael men varfr tror du att han inte skulle frst att det finns ett sexliv utanfr den prostituerade??? Hur ointelligent r det att flla en sdan kommentar? r du blond eller?
Citera
2000-06-23, 00:18
Medlem
till Michael

4% lter rimligt men det r typiskt fr en torsk att frska f det till att i stort sett alla gr som han, fr att p s stt frska lura sig till att det han gr r normalt. det gr som en rd trd genom allt "michael" gr att han stndigt frsker f det till att det r normalt, naturligt, vanligt osv.. nr det sjlva verket r ytterst ovanligt, fel osv...

sen tror jag knappast antalet som gr till prostituerade har kat, snarare har det tagit andra former... men visst har vi lst om folk som ker ner till thailand och knullar tjejer fr 200kr styck, en av dom ville ha en transexuell tjej ocks.. precis snt som michael uppskattar, dvs snt sex han annars inte kan f... vad det handlar om r att utnyttja utsatta och utnyttjade mnniskor... vare sig det r i thailand eller sverige r mnstret det samma... tjejer med problem utnyttjas av mn... snack som "hon vill sjlv" r ju som alla vet bara lgner.. lgner som anvnds fr att rttfrdiga det felaktiga i att g till prostituerade.. torskarna lever med dessa lgner fr att st ut med sig sjlva och sina handlingar.. men innerst inne vet dom att det dom gr r fel
Citera
2000-06-23, 02:40
Medlem
till Michael

Enligt Korss s har prostitutionen kat, dock har den blivit mer osynlig (underground). Det r nog fler prostituerade kvinnor som far illa nu efter att dom har infrt den nya lagen.
Citera
2000-06-23, 13:46
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Bste feminist:
Din etremt lga intelligens mrks ocks p att dina matematikkunskaper r extremt lga... Du hade skert betyg 1 i matte i skolan ocks... Och dina kunskaper i demografi r ocks lga... Man kan bara skratta... Men nu ska jag lra din strda hjrna lite matematik och demografi, ven om jag anar att det r ganska hopplst:

Fr det frsta r en vldigt stor del av befolkningen under 20 r och stor del av dessa r ju knappt knsmogna och besker sledes knappast prostituterade. Och de som r sexuella aktiva i den ldern (15-20 r) har nd ett stort utbud av jmnriga snygga tonringar att vlja mellan s de behver givetvis inga prostituterade. Dessa "mn" utfrs av ca en 1.1 miljoner i landet. Som r i ldern 0-20 r. Sedan r ju mn i ldern 70 r och uppt sllan i sn kondition att dom kan ha samlag hur som helst s dr kan man ocks rkna bort dom flesta, dvs ca 0.5 miljoner. Och i Sverige finns ca 4.3 miljoner mn totalt. Tar man bort de grupper jag nmnde innan blir det kvar 4.3-1.1-0.5=2.7 miljoner. Sedan r ett stort antal av mnnen i ldern 50-70 r ocks frhindrade att sex pga av sjukdomar, olyckor etc, s dr kan man rkna bort ytterligare en halv miljon. Kvar terstr 2.2 miljoner. S rknar man 150 000 utav 2.2 miljoner fr man ca 7% per r.

Eftersom ytterst f besker eskort-flickor varje r och nya tilkommer stndigt och andra faller bort s blir det under tex en 10-rs tid betydligt mer n 7%. Om vi antar att det endast blir nybesk varje r r vi uppe i 70% av mnnen p 10 r och 100% av mnnen inom 15 r. Nu r de som besker prostituterade givetvis en blandning av de som besker ofta och de som besker sllan och de som endast besker en gng. Mnga besker dessutom prostituterade i en temporr period i sitt liv, tex mellan tv ktenskap, eller om man har sdana arbetskompisar som lurar med en under en viss tid. Och nr frhllandet frndras kanske man upphr med det.

Enligt Aftonbladet besker de flesta mn prostituterade bara under en viss tid av sitt liv, och ofta bara ngra ggr, vilket innebr att gruppen nya beskare p rsbasis r vldigt stor. Det finns inga exakta siffror svitt jag vet p hur mnga som totalt beskt prostituterade i Sverige, men det r ingen snack om att det p t ex en 30-rs period mste vara ett betydande antal, lngt ver de 4% eller 7% vi pratar om. 20%-30% r en mer trolig siffra. Visserligen lngt frn tex Danmarks siffror, men nd ganska hgt med tanke p de restriktiva frhllandena i vrt land och feministernas stora inflytande i landet. S att kpa sex r fullkomligt normalt. Det r drfr folk gjort det i tusentals r och kommer att fortstta att gra det. Oavsett om ngra galna feminister ppnar munnen ibland. Och det hga prislget i Sverige gr ocks att de de som kper eskort-flickor r de mest vlbestllda i samhllet. S vore priserna lgre skulle givetvis nnu mer kpa eskortflickor.

Citera
2000-06-23, 19:45
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Faan, Ollon, r du hr ocks? Du r som en svr pestsmitta. Hur botar vi oss hr frn dig ???
Citera
2000-06-23, 20:24
Medlem
till Michael

Michael, han hade troligtvis inte 1:a i matematik, dagens ungdomar har ju IG istllet fr 1:a.... :)
Troligtvis r han jmngammal med Ollon/Charlotte/M.fl allts nnstans runt 14r..
Citera
2000-06-23, 22:37
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Jag tycker Ollon har vldigt taskiga motargument. Tnk om han kunde argumentera emot p allvar istllet fr att skriva dum rappakalja.
Citera
2000-06-24, 09:49
Medlem
till Michael

N??

Ska du bertta var din nedre grns ligger, Michael?
13? 14?

Citera
2000-06-25, 00:02
Medlem
till Michael

Det verkar som Michael har helt rtt. Antal mn som kpt sex r betydligt hgre n 7%, nmligen 14 % av den manliga totala befolkningen. Dvs 630 000 st av Sveriges mn har kpt sex. Ls fljande utdrag ur RFSU hemsida:

Prostitution
Nstan 14% av svenska mn har ngon gng betalat fr att f vara sexuellt tillsammans med ngon. Motsvarande siffra fr kvinnorna r 0%.
Betalning fr sexuellt umgnge r vanligast bland mn i vre medelldern, 45-59 r.
Flest aktuella prostitutionskontakter hade mnnen i den yngre medelldern, 25-34 r.

URL:
http://www2.rfsu.se/statistik.html

S att kpa sex r helt normalt. 630 000 st mnniskor kan knappast vara sjuka. Eller hur, Ollon?

Och d de flesta andra lnder har betydligt strre sexhandel n Sverige r det givetvis nnu vanligare dr. Hur mnga som kper sex i hela vrlden trs man knappt ens drmma om...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in