till Michael
Bste feminist:
Din etremt lga intelligens mrks ocks p att dina matematikkunskaper r extremt lga... Du hade skert betyg 1 i matte i skolan ocks... Och dina kunskaper i demografi r ocks lga... Man kan bara skratta... Men nu ska jag lra din strda hjrna lite matematik och demografi, ven om jag anar att det r ganska hopplst:
Fr det frsta r en vldigt stor del av befolkningen under 20 r och stor del av dessa r ju knappt knsmogna och besker sledes knappast prostituterade. Och de som r sexuella aktiva i den ldern (15-20 r) har nd ett stort utbud av jmnriga snygga tonringar att vlja mellan s de behver givetvis inga prostituterade. Dessa "mn" utfrs av ca en 1.1 miljoner i landet. Som r i ldern 0-20 r. Sedan r ju mn i ldern 70 r och uppt sllan i sn kondition att dom kan ha samlag hur som helst s dr kan man ocks rkna bort dom flesta, dvs ca 0.5 miljoner. Och i Sverige finns ca 4.3 miljoner mn totalt. Tar man bort de grupper jag nmnde innan blir det kvar 4.3-1.1-0.5=2.7 miljoner. Sedan r ett stort antal av mnnen i ldern 50-70 r ocks frhindrade att sex pga av sjukdomar, olyckor etc, s dr kan man rkna bort ytterligare en halv miljon. Kvar terstr 2.2 miljoner. S rknar man 150 000 utav 2.2 miljoner fr man ca 7% per r.
Eftersom ytterst f besker eskort-flickor varje r och nya tilkommer stndigt och andra faller bort s blir det under tex en 10-rs tid betydligt mer n 7%. Om vi antar att det endast blir nybesk varje r r vi uppe i 70% av mnnen p 10 r och 100% av mnnen inom 15 r. Nu r de som besker prostituterade givetvis en blandning av de som besker ofta och de som besker sllan och de som endast besker en gng. Mnga besker dessutom prostituterade i en temporr period i sitt liv, tex mellan tv ktenskap, eller om man har sdana arbetskompisar som lurar med en under en viss tid. Och nr frhllandet frndras kanske man upphr med det.
Enligt Aftonbladet besker de flesta mn prostituterade bara under en viss tid av sitt liv, och ofta bara ngra ggr, vilket innebr att gruppen nya beskare p rsbasis r vldigt stor. Det finns inga exakta siffror svitt jag vet p hur mnga som totalt beskt prostituterade i Sverige, men det r ingen snack om att det p t ex en 30-rs period mste vara ett betydande antal, lngt ver de 4% eller 7% vi pratar om. 20%-30% r en mer trolig siffra. Visserligen lngt frn tex Danmarks siffror, men nd ganska hgt med tanke p de restriktiva frhllandena i vrt land och feministernas stora inflytande i landet. S att kpa sex r fullkomligt normalt. Det r drfr folk gjort det i tusentals r och kommer att fortstta att gra det. Oavsett om ngra galna feminister ppnar munnen ibland. Och det hga prislget i Sverige gr ocks att de de som kper eskort-flickor r de mest vlbestllda i samhllet. S vore priserna lgre skulle givetvis nnu mer kpa eskortflickor.