• 1
  • 2
2000-06-22, 18:07
Medlem
Som jag misstänkte hade du inte mycket motargument att komma med, varför? För du vet att det jag säger stämmer. Jag kan dock kort kommentera det du valde att bemöta:

Att folk som går till horor har pengar är naturligtvis bullshit, en hora för 1000kr är väl inte pengar? de flesta gör av med den summan på krogen på en kväll... och många går ut på krogen 2 gånger i veckan = 8000 i månaden.. att folk skulle köpa 8 horor i månaden tror jag inte...

När det gäller "udda sex" tror jag knappast analsex kan räknas dit, att DU sen inte får till det med tjejer är ju ditt problem eller hur? det bottnar snarare hos dig och inte hos tjejerna.. att du sen gillar massa bisarra sexlekar är ju ditt problem.. du är ju udda hela du, majoriteten av männen går INTE till horor nämligen..

Nej att du går till horor beror på att du har problem med dig själv, och dessa har du inte lyckats bearbeta sen hittar du på en massa lögner för att stå ut med dig själv och det du gör, men innerst inne är du knappast stolt över att vara en torsk.. du mår dåligt av det.
Citera
2000-06-22, 18:32
Medlem
till Michael

Idiot. Du får ingen bra hora för 1000 kr. Ca 3000-4000 kr per timme kostar det och det har få vanliga Svenssons råd med. Så återigen vet du inte vad du pratar om. Horor som bara kostar 1000 kr intresserar inte mig i allafall.

Sedan tror jag ytterst få svenskar gör av med 8000 kr per månad på krogen. Dom siffrorna är då något överdrivna. 1000-1500 kr per månad är en mer trolig siffra.

Och majoriteten av jordens män har besökt en hora i sitt liv så även där vet du inte vad du pratar om. Så ge upp innan du gör bort dig ännu mer. Enligt Aftonbladet besöker ca 125 000 - 150 000 svenska män horor årligen, så direkt få är vi inte i Sverige heller... Och Sverige är ändå bland de mest restriktiva länderna i världen med sin unika sexköplag... Och har bland de högsta priserna i världen... Har själv bott utomlands några år och där betraktades man som galen ifall man tackade nej till en eskort-flicka som erbjöds ibland... Måhända har det påverkat mitt synsätt, men så länge jag vet att sådana som jag är i majoritet i världen så är det inga bekymmer...

Själv mår jag utmärkt, men du som ständigt hänger här på ett forum som är till för att tipsa om nya bra horor, visar ju att nånting är svårt fel med dig. Visst får du hänga här, att läsa dina inslag är ju ibland faktiskt skoj, men att du orkar lägga energi på sådana meningslösa saker säger ju ganska mycket om ditt meningslösa liv. Jag har i alla fall en logisk orsak att vara här.

Glad Midsommar i alla fall, bäste feminist !

Citera
2000-06-22, 19:33
Medlem
till Michael

Hmm... Observera att jag skrev årligen... På tex 10 år blir det betydligt mer än 4%...
Citera
2000-06-22, 23:20
Medlem
till Michael

Charlotte, om du dessutom har läst Aftonbladet så står det att män som köper sexuellatjänster har ÖKAT p.g.a nätprostitutionen.
Man har en slags falsk trygghet, man tror att man är anonym på nätet. Tydligen ska största andelen sexköpare personer med höga positioner inom IT. Att det bland politiker köps sexuellatjänster ifrån prostituerade är väl knappast något som är nytt, se bara hur det är i Storbritanien. Det gick ju en dokumentär på TV4 för ett tag sedan som tog upp just detta ämne.
Sen kan vi väl nämna Scumbags, någon som uppmärksammade namnen? Jo just det någon/några ifrån Bonnier koncernen..

Nu vill jag inte på något sätt försvara Michael men varför tror du att han inte skulle förstå att det finns ett sexliv utanför den prostituerade??? Hur ointelligent är det att fälla en sådan kommentar? Är du blond eller?
Citera
2000-06-23, 00:18
Medlem
till Michael

4% låter rimligt men det är typiskt för en torsk att försöka få det till att i stort sett alla gör som han, för att på så sätt försöka lura sig till att det han gör är normalt. det går som en röd tråd genom allt "michael" gör att han ständigt försöker få det till att det är normalt, naturligt, vanligt osv.. när det själva verket är ytterst ovanligt, fel osv...

sen tror jag knappast antalet som går till prostituerade har ökat, snarare har det tagit andra former... men visst har vi läst om folk som åker ner till thailand och knullar tjejer för 200kr styck, en av dom ville ha en transexuell tjej också.. precis sånt som michael uppskattar, dvs sånt sex han annars inte kan få... vad det handlar om är att utnyttja utsatta och utnyttjade människor... vare sig det är i thailand eller sverige är mönstret det samma... tjejer med problem utnyttjas av män... snack som "hon vill själv" är ju som alla vet bara lögner.. lögner som används för att rättfärdiga det felaktiga i att gå till prostituerade.. torskarna lever med dessa lögner för att stå ut med sig själva och sina handlingar.. men innerst inne vet dom att det dom gör är fel
Citera
2000-06-23, 02:40
Medlem
till Michael

Enligt Korsås så har prostitutionen ökat, dock har den blivit mer osynlig (underground). Det är nog fler prostituerade kvinnor som far illa nu efter att dom har infört den nya lagen.
Citera
2000-06-23, 13:46
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Bäste feminist:
Din etremt låga intelligens märks också på att dina matematikkunskaper är extremt låga... Du hade säkert betyg 1 i matte i skolan också... Och dina kunskaper i demografi är också låga... Man kan bara skratta... Men nu ska jag lära din störda hjärna lite matematik och demografi, även om jag anar att det är ganska hopplöst:

För det första är en väldigt stor del av befolkningen under 20 år och stor del av dessa är ju knappt könsmogna och besöker således knappast prostituterade. Och de som är sexuella aktiva i den åldern (15-20 år) har ändå ett stort utbud av jämnåriga snygga tonåringar att välja mellan så de behöver givetvis inga prostituterade. Dessa "män" utförs av ca en 1.1 miljoner i landet. Som är i åldern 0-20 år. Sedan är ju män i åldern 70 år och uppåt sällan i sån kondition att dom kan ha samlag hur som helst så där kan man också räkna bort dom flesta, dvs ca 0.5 miljoner. Och i Sverige finns ca 4.3 miljoner män totalt. Tar man bort de grupper jag nämnde innan blir det kvar 4.3-1.1-0.5=2.7 miljoner. Sedan är ett stort antal av männen i åldern 50-70 år också förhindrade att sex pga av sjukdomar, olyckor etc, så där kan man räkna bort ytterligare en halv miljon. Kvar återstår 2.2 miljoner. Så räknar man 150 000 utav 2.2 miljoner får man ca 7% per år.

Eftersom ytterst få besöker eskort-flickor varje år och nya tilkommer ständigt och andra faller bort så blir det under tex en 10-års tid betydligt mer än 7%. Om vi antar att det endast blir nybesök varje år är vi uppe i 70% av männen på 10 år och 100% av männen inom 15 år. Nu är de som besöker prostituterade givetvis en blandning av de som besöker ofta och de som besöker sällan och de som endast besöker en gång. Många besöker dessutom prostituterade i en temporär period i sitt liv, tex mellan två äktenskap, eller om man har sådana arbetskompisar som lurar med en under en viss tid. Och när förhållandet förändras kanske man upphör med det.

Enligt Aftonbladet besöker de flesta män prostituterade bara under en viss tid av sitt liv, och ofta bara några ggr, vilket innebär att gruppen nya besökare på årsbasis är väldigt stor. Det finns inga exakta siffror såvitt jag vet på hur många som totalt besökt prostituterade i Sverige, men det är ingen snack om att det på t ex en 30-års period måste vara ett betydande antal, långt över de 4% eller 7% vi pratar om. 20%-30% är en mer trolig siffra. Visserligen långt från tex Danmarks siffror, men ändå ganska högt med tanke på de restriktiva förhållandena i vårt land och feministernas stora inflytande i landet. Så att köpa sex är fullkomligt normalt. Det är därför folk gjort det i tusentals år och kommer att fortsätta att göra det. Oavsett om några galna feminister öppnar munnen ibland. Och det höga prisläget i Sverige gör också att de de som köper eskort-flickor är de mest välbeställda i samhället. Så vore priserna lägre skulle givetvis ännu mer köpa eskortflickor.

Citera
2000-06-23, 19:45
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Faan, Ollon, är du här också? Du är som en svår pestsmitta. Hur botar vi oss här från dig ???
Citera
2000-06-23, 20:24
Medlem
till Michael

Michael, han hade troligtvis inte 1:a i matematik, dagens ungdomar har ju IG istället för 1:a.... :)
Troligtvis är han jämngammal med Ollon/Charlotte/M.fl alltså nånstans runt 14år..
Citera
2000-06-23, 22:37
äldre konto (old)
Ej medlem
till Michael

Jag tycker Ollon har väldigt taskiga motargument. Tänk om han kunde argumentera emot på allvar istället för att skriva dum rappakalja.
Citera
2000-06-24, 09:49
Medlem
till Michael

Nååå??

Ska du berätta var din nedre gräns ligger, Michael?
13? 14?

Citera
2000-06-25, 00:02
Medlem
till Michael

Det verkar som Michael har helt rätt. Antal män som köpt sex är betydligt högre än 7%, nämligen 14 % av den manliga totala befolkningen. Dvs 630 000 st av Sveriges män har köpt sex. Läs följande utdrag ur RFSU hemsida:

Prostitution
• Nästan 14% av svenska män har någon gång betalat för att få vara sexuellt tillsammans med någon. Motsvarande siffra för kvinnorna är 0%.
• Betalning för sexuellt umgänge är vanligast bland män i övre medelåldern, 45-59 år.
• Flest aktuella prostitutionskontakter hade männen i den yngre medelåldern, 25-34 år.

URL:
http://www2.rfsu.se/statistik.html

Så att köpa sex är helt normalt. 630 000 st människor kan knappast vara sjuka. Eller hur, Ollon?

Och då de flesta andra länder har betydligt större sexhandel än Sverige är det givetvis ännu vanligare där. Hur många som köper sex i hela världen törs man knappt ens drömma om...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in