Så som jag förstått sjunger han covers på dansbandslåtar, i mina öron låter dom inte speciellt bra. Nu är jag inget fan av dansband oavsett, men ändå. De verkar inte direkt vara bättre än originalen.
Varför är han i olika tv-program, Allsång på Skansen, mellanakt i Melodifestivalen etc. ?
Är det enbart för att han är en brun person från "orten" eller finns det någon annan anledning?
Håller med. Får ont i öronen och ögonen.
Han är i Malung nu på Dansbandsveckan och uppträder och fick i söndags utmärkelsen "Årets surprize".
Jag förstår verkligen inte...
Väldigt lite stagepresence tyckte jag (Allsångs-framträdandet), medioker sångröst, men snällt av honom att köra en svensk version av en dansk melodifestivalklassiker (Kirsten & Sörens 'Det Lige Det') - fick mig f ö att tänka lite på den SVT-serien 'Leende guldbruna Ögon'.....
Tycker att han har en helt ok sångröst. Kanske lite tråkig låt på Allsång på skansen, men det här gjorde han bättre (Inget stoppar oss nu): https://www.youtube.com/watch?v=XkCCcXeF07g
Tycker han verkar rätt skön och såg något klipp där han stod och skrev autografer och tog Selfies i säkert 40 minuter . Tar sig verkligen tid åt sina fans till skillnad från många andra artister i Sverige.
Han är en solklar skivbolagsprodukt. Ska föreställa att han är så udda som en dansbandsnörd från förorten, men allt är naturligtvis planerat in i minsta detalj av majorbolagen... Lika som Hooja. Ska föreställa två borttappade norrlänningar men är lika konstruerat och planerat av majorskivbolagen som vilken annan radiosensation som helst.
En hurtbulle av sällan skådat slag.
Vem fan viftar med vänsterarmen så monotont som han, och dessa tjatiga steg från höger till vänster i precis hela låtarna,
En snygg kille som på sin höjd skulle göra sej på ett 50års kalas
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!