2010-01-04, 09:55
  #637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
Undrar om han skrivit en bok medan han var nere i Thailand?

Nope
Citera
2010-01-04, 10:01
  #638
Bannlyst
Ryktet sager oxa att den gode TT har lagt pa sig ett antal kilo i varmen Det ar latt hant nar man mar bra och ar matglad!
Citera
2010-01-04, 10:06
  #639
Medlem
[quote][/Så trojan blev alla gamla sthlms-busar asa-mc/brödskapet utkastade eller sökte dom sig självmant vidare många blev ju både röd-vita och guld-svarta?
Som jag hört var dem killarna ryggraden när brödraskapet var som starkast.QUOTE]

De gjorde väl som "bikers" brukar göra, vände kappan efter vinden.
BSK´s ryggrad på den "gamla tiden" var vargarna innanför murarna. Det var de som grundade klubben, skapade ryktet och förblev lojala.

Ryggrad har man när man är lojal mot sin klubb, sina principer och sina bröder oavsett vilka svårigheter och vilket motstånd man möter. Om något i klubben inte fungerar som det ska så gör en man med ryggrad något åt saken och får det att fungera igen.

En man utan ryggrad sviker (lämnar) när det uppstår problem och söker en lättare väg. Han är inte med i en klubb för att han har hjärta för klubben utan för att klubbens namn tjänar hans ego (status, skydd, makt, pengar eller vad det nu kan vara). Det var hårda gubbar som var med i den gamla Stockholmsavdelningen, men deras drivkraft var inte kärlek till klubben.
Citera
2010-01-04, 10:08
  #640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globaltanalt
Ryktet sager oxa att den gode TT har lagt pa sig ett antal kilo i varmen Det ar latt hant nar man mar bra och ar matglad!

Ha, ha, du har inte sett honom pa ett tag, han har tydligen kommit i riktigt bra form igen. Ska fixa ett kort som du skall fa se snart.
Citera
2010-01-04, 10:11
  #641
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Enligt vad jag har hort ryktesvagen, har TT (Thomas Tano) pensionerat sig fran gangsterlivet och lever numer det ljuva livet i Thailand.

Anledningen till detta var for att han blev farsa nar han avtjanade sin 4 ars volta och fick en go son att ta ansvar for efter muck.

Att sen Thailand slar Sverige med hastlangder ar ju aven ocksa en anledning kan jag tanka mig.
Han körde även en del poker efteråt. Skönt att vi rett ut som är TT nu bland oss ickevarrgar.
Citera
2010-01-04, 10:18
  #642
Bannlyst
Nej det stammer bra, verkar tydligen vara nagot fel pa hans cam? Du kan ju halsa honom att det funkar med en sadan har
Citera
2010-01-04, 10:34
  #643
Bannlyst
Hur kommer det sig att ni som är så grymma vargar håller på och knarkar så förbannat? Och att ni/de säljer droger som är förbjudna i alla andra klubbar? Fattar du inte hut mycket lowlife det signalerar ut?
Citera
2010-01-04, 11:01
  #644
Medlem
Så länge man inte skadar sin klubb eller sina bröder så väljer man själv hur man vill leva sitt liv (och får ta ansvar för hur man gör det).
Finns redan 20 000 snutar och en massa andra myndigheter som jobbar för att detaljstyra alla medborgares liv med förbud och regler för allt.

Dina påståenden om användning/försäljning av vissa substanser är indirekt golning (en gammal bikertaktik). Inte snyggt. Men du kan ju vädra dina åsikter för Branko när han kommer hem.

"Andra klubbar", vad är det? Menar du bikers? BSK är inte en bikerklubb och lever inte efter deras regler. Vad andra tycker om dem skiter de i fullständigt.
Citera
2010-01-04, 11:11
  #645
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Så länge man inte skadar sin klubb eller sina bröder så väljer man själv hur man vill leva sitt liv (och får ta ansvar för hur man gör det).
Finns redan 20 000 snutar och en massa andra myndigheter som jobbar för att detaljstyra alla medborgares liv med förbud och regler för allt.

Dina påståenden om användning/försäljning av vissa substanser är indirekt golning (en gammal bikertaktik). Inte snyggt. Men du kan ju vädra dina åsikter för Branko när han kommer hem.

"Andra klubbar", vad är det? Menar du bikers? BSK är inte en bikerklubb och lever inte efter deras regler. Vad andra tycker om dem skiter de i fullständigt.
Du är alldeles för insnöad för att fatta. Men kom ihåg en sak, BSK är ingenting, förutom i era egna ögon. Ni (har några bra gubbar B , T osv, men kör eran filosofi nån annan stans. Det blir ju för fan komik.

Du pratar som om i vore en jätteklubb med era egna regler - men vad fan är ni? Hur många är ni? Nu kan få ju i helvete inte få till en snygg respresentabel lokal.

Sluta skämta nu för fan.
Citera
2010-01-04, 11:50
  #646
Medlem
Nu förstår jag inte riktigt. De som du tycker är "bra gubbar" är ju de som är ledare för BSK i Göteborg, och ändå tycker du att klubben är dålig.
Hur går det ihop?
Som sagt, du kan väl vädra dina åsikter för Branko, det vore skoj.

Och återigen, du jämför BSK med bikerklubbar. BSK är ingen bikerklubb.
Citera
2010-01-04, 13:26
  #647
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Nu förstår jag inte riktigt. De som du tycker är "bra gubbar" är ju de som är ledare för BSK i Göteborg, och ändå tycker du att klubben är dålig.
Hur går det ihop?
Som sagt, du kan väl vädra dina åsikter för Branko, det vore skoj.

Och återigen, du jämför BSK med bikerklubbar. BSK är ingen bikerklubb.
Det där med att BSK inte är en bikerklubb stämmer ju, men den frasen drar du bara fram när det passar.

Tänk dig vad många som kunnat vara kvar i BSK just för att ni har andra regler. Hålla på med gobbe? Bra? nej. Men BSK är ingen bikerklubb!

Jag kan tänka mig att du/ni får dra den ingen-bikerklubb-frasen ganska ofta.

Och den frasen hade kunnat vara häftig, men nu känns den som en´försvarsfras.
__________________
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-04 kl. 13:44.
Citera
2010-01-04, 15:10
  #648
Medlem
Som vanligt svarar du utan att svara på nånting.

Jag förstår att det känns surt för dig att du inte får stå oemotsagd här.
Om det stör dig hur vissa BSK:are lever sina liv så kan du väl säga det till dem. Du känner ju T och B, ta upp det med de...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in