Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Bra, nu börjar du förstå. Just för att det inte är en bikerklubb så ska de inte jämföras med bikerklubbar.
Märker att din kunskap om BSK är väldigt begränsad och att den bygger på rykten du hört om folk i Göteborgsavdelningen.
Det är du som upplever friheten i BSK som något negativt. En gång i tiden stod väl bikerrörelsen också för frihetslängtan och rätten att "välja själv". Idag har ni ju fler regler och förbud än samhället i övrigt.
Som 1% är väl ditt enda intresse din hoj, och att samla in leksaker till sjuka barn...eller?
Jag kan faktiskt ge en poäng för att man skiter i fler regler än de andra. Nackdelen med detta, och det är en enorm nackdel, är att det urartar bland gubbarna.
Jag fattar frihetskänslan, inga regler, men ändå många interna regler, men sedan till det viktigaste, att ha struktur kring substanser det är ju där man kan ta tappa de bästa gubbarna.
Kring substanser så måste det finnas regler, om man nu vill bli en stark homogen grupp som folk respekterar. Men skiter man i det, att man har medlemmar som springer runt gobbade och bötfäller folk för nada, som är kända för att röka jonk, ja då har man ju hittat den perfekta vägen för klubben. Enligt sig själva i alla fall.
Jag respekterar själva grundidén - men jag vet att det inte håller. Inte den nivån jag tycker det ska hålla i alla fall.
Men jag gillar en del av er, så lycka till.