2010-01-04, 15:15
  #649
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Som vanligt svarar du utan att svara på nånting.

Jag förstår att det känns surt för dig att du inte får stå oemotsagd här.
Om det stör dig hur vissa BSK:are lever sina liv så kan du väl säga det till dem. Du känner ju T och B, ta upp det med de...
De stör mig inte, men det du inte verkar fatta är att det blir patetiskt när man säger "det är ingen bikerklubb", när det handlar om något negativt som inre brukar tillåtas i bikerklubbar.
Och vad fan ska jag ta upp det med B eller H för, när deras klubbar tillåter det levernet!

För BSK är ingen bikerklubb. Inte OG heller. Inte SL heller, Inte Top Dogz heller.
Citera
2010-01-04, 15:37
  #650
Medlem
Bra, nu börjar du förstå. Just för att det inte är en bikerklubb så ska de inte jämföras med bikerklubbar.
Märker att din kunskap om BSK är väldigt begränsad och att den bygger på rykten du hört om folk i Göteborgsavdelningen.

Det är du som upplever friheten i BSK som något negativt. En gång i tiden stod väl bikerrörelsen också för frihetslängtan och rätten att "välja själv". Idag har ni ju fler regler och förbud än samhället i övrigt.

Som 1% är väl ditt enda intresse din hoj, och att samla in leksaker till sjuka barn...eller?
Citera
2010-01-04, 15:54
  #651
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Bra, nu börjar du förstå. Just för att det inte är en bikerklubb så ska de inte jämföras med bikerklubbar.
Märker att din kunskap om BSK är väldigt begränsad och att den bygger på rykten du hört om folk i Göteborgsavdelningen.

Det är du som upplever friheten i BSK som något negativt. En gång i tiden stod väl bikerrörelsen också för frihetslängtan och rätten att "välja själv". Idag har ni ju fler regler och förbud än samhället i övrigt.

Som 1% är väl ditt enda intresse din hoj, och att samla in leksaker till sjuka barn...eller?
Jag kan faktiskt ge en poäng för att man skiter i fler regler än de andra. Nackdelen med detta, och det är en enorm nackdel, är att det urartar bland gubbarna.

Jag fattar frihetskänslan, inga regler, men ändå många interna regler, men sedan till det viktigaste, att ha struktur kring substanser det är ju där man kan ta tappa de bästa gubbarna.

Kring substanser så måste det finnas regler, om man nu vill bli en stark homogen grupp som folk respekterar. Men skiter man i det, att man har medlemmar som springer runt gobbade och bötfäller folk för nada, som är kända för att röka jonk, ja då har man ju hittat den perfekta vägen för klubben. Enligt sig själva i alla fall.

Jag respekterar själva grundidén - men jag vet att det inte håller. Inte den nivån jag tycker det ska hålla i alla fall.

Men jag gillar en del av er, så lycka till.
Citera
2010-01-04, 16:35
  #652
Bannlyst
Branko Banic

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Du är alldeles för insnöad för att fatta. Men kom ihåg en sak, BSK är ingenting, förutom i era egna ögon. Ni (har några bra gubbar B , T osv, men kör eran filosofi nån annan stans. Det blir ju för fan komik.

Du pratar som om i vore en jätteklubb med era egna regler - men vad fan är ni? Hur många är ni? Nu kan få ju i helvete inte få till en snygg respresentabel lokal.

Sluta skämta nu för fan.
har golat ner Dano 1996, handlade om kidnapping m.m...
Citera
2010-01-04, 16:36
  #653
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaffa
har golat ner Dano 1996, handlade om kidnapping m.m...
Är du säker på detta, min vän?


Vad har du att säga om detta då, Mr BSK?
Citera
2010-01-04, 16:40
  #654
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Är du säker på detta, min vän?


Vad har du att säga om detta då, Mr BSK?
kolla tinget i gbg, finns mycket att hitta.
Citera
2010-01-04, 16:46
  #655
Medlem
Samma som man säger på kåken (du påstår ju att du har varit där med T): Fram med papper, måls nr, FUP. Annars kan det bara avfärdas som skitsnack. En vanlig taktik från såna som er.
Och LPC, Branko var ju en bra gubbe nyss...du svänger fort...kappan efter vinden var det...
Citera
2010-01-04, 16:51
  #656
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Samma som man säger på kåken (du påstår ju att du har varit där med T): Fram med papper, måls nr, FUP. Annars kan det bara avfärdas som skitsnack. En vanlig taktik från såna som er.
Och LPC, Branko var ju en bra gubbe nyss...du svänger fort...kappan efter vinden var det...
Jag har hela tiden sagt att jag gillar honom. Men framförallt T. Visa mig var jag sagt motsatsen angående B.
Citera
2010-01-04, 17:08
  #657
Medlem
Nyss, du hakade ju på den anonyma golanklagelsen direkt. Om nu B har golat någon så tycker man att det borde ha kommit upp för längesen, eller? T ex under 1998-2001 perioden i Gbg.
Men som sagt, fram med papper. Annars är det skitsnack. Snacka skit och sprida rykten är luffartaktik. Inget som fastnar.

Om någon i BSK avslöjas med att ha dåliga papper så åker han ut såklart, till skillnad från hur det funkar i Bikerklubbarna.
Citera
2010-01-04, 17:18
  #658
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Nyss, du hakade ju på den anonyma golanklagelsen direkt. Om nu B har golat någon så tycker man att det borde ha kommit upp för längesen, eller? T ex under 1998-2001 perioden i Gbg.
Men som sagt, fram med papper. Annars är det skitsnack. Snacka skit och sprida rykten är luffartaktik. Inget som fastnar.

Om någon i BSK avslöjas med att ha dåliga papper så åker han ut såklart, till skillnad från hur det funkar i Bikerklubbarna.
Jag frågade om han som kom med anklagelsen var säker, för att sedan fråga dig vad du tyckte. Hur du kan få det till att jag ändrade uppfattning.

Läsa innantill (som du själv en gång sa) är inte alltid så lätt.
Citera
2010-01-04, 18:02
  #659
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Men du kan ju vädra dina åsikter för Branko när han kommer hem.
Jag kom att tänka på ett rätt lustig grej. Du har vid flera tillfällen sagt åt mig att ta upp dessa saker framför B och framför T, vilket inte skulle vara det minsta problemet. T skulle bli så glad att se mig, för det var ju så länge sedan nu. B, en halvkram, vi har ju trots allt gjort affärrer etc.
Inget jag sagt om dem, eller B då, skulle jag inte kunna stå för. Jag vet vem han är och vad han går för. Han är lugn för mig, han är inte labil och han är trevlig. Vad han tycker om mig lär du märka.

Men nu över till något mycket intressantare.

Du har ju ett otal in lägg klankat ner på A.L, sagt att han är golbög, och att han är dessutom är en fegis också.

Du som envisas med att tjata om att det man säger här ska man säga på andra ställen - vågar du stå framför Allan och säga det du skrivit?
__________________
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-04 kl. 18:04.
Citera
2010-01-04, 18:32
  #660
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldsmc
Nyss, du hakade ju på den anonyma golanklagelsen direkt. Om nu B har golat någon så tycker man att det borde ha kommit upp för längesen, eller? T ex under 1998-2001 perioden i Gbg.
Men som sagt, fram med papper. Annars är det skitsnack. Snacka skit och sprida rykten är luffartaktik. Inget som fastnar.

Om någon i BSK avslöjas med att ha dåliga papper så åker han ut såklart, till skillnad från hur det funkar i Bikerklubbarna.
Nämn ett namn som är kvar i någon av de stora klubbarna som har dåliga papper då. Och fram med fup. eller domm. annars är det bara skitsnack, eller hur var det någon sa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in