• 1
  • 2
2023-07-08, 08:19
Medlem
Ichwills avatar
Efter senaste uppdateringen av Messenger så går det endast att skicka text, ta/skicka bilder går ej. Ringa eller ta emot samtal går inte heller, inte ens att avvisa samtal.

Går det att få tag på en äldre variant av Messenger, ca 6-8 månader gammal version?
Om jag, vart?
Citera
2023-07-08, 10:14
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Efter senaste uppdateringen av Messenger så går det endast att skicka text, ta/skicka bilder går ej. Ringa eller ta emot samtal går inte heller, inte ens att avvisa samtal.

Går det att få tag på en äldre variant av Messenger, ca 6-8 månader gammal version?
Om jag, vart?
Använder du iPhone eller Android? Jag har Android.
Jag har tyvärr inte svar på din fråga men Messenger har spårat ut på samma sätt som FB och Instagram.
Uppdateringarna förstör nåt varje gång.
Jag har tex inte knappt fått aviseringar på Messenger sen i höstas. Läser man kommentarer/recensioner så är det många som har problem på olika sätt.
Förhoppningen är alltid att tillräckligt många ska ha samma problem så en ny uppdatering ska komma fortare.
Citera
2023-07-08, 10:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Jag har tyvärr inte svar på din fråga men Messenger har spårat ut på samma sätt som FB och Instagram.
Jag har tex inte knappt fått aviseringar på Messenger sen i höstas. Läser man kommentarer/recensioner så är det många som har problem på olika sätt.
Förhoppningen är alltid att tillräckligt många ska ha samma problem så en ny uppdatering ska komma fortare.
Android
Jag ska försöka hitta en äldre version av Messenger som är minst 6 månader gammal, det var väl då allt började strula.
Citera
2023-07-08, 10:22
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Android
Jag ska försöka hitta en äldre version av Messenger som är minst 6 månader gammal, det var väl då allt började strula.
Ja vet inte när de större problemen kom men de är ett tag sen.
Börja med att avinstallera och installera om några gånger. Vet ett par kompisar som haft tur och blivit av med en del skit på det sättet (säger dom).
Småknas har de ju varit längre än 6 månader men jag mins inte vad för strul som kommit när.
Instagram är värst. De är som att dom vill att folk ska sluta använda dessa appar. Samma skitbolag bakom så det är ju inte konstigt att det strular hela tiden.
Citera
2023-07-08, 10:35
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ja vet inte när de större problemen kom men de är ett tag sen.
Börja med att avinstallera och installera om några gånger. Vet ett par kompisar som haft tur och blivit av med en del skit på det sättet (säger dom).
Småknas har de ju varit längre än 6 månader men jag mins inte vad för strul som kommit när.
Instagram är värst. De är som att dom vill att folk ska sluta använda dessa appar. Samma skitbolag bakom så det är ju inte konstigt att det strular hela tiden.
Jag har både avinstallerat och installerat om flera gånger men det strular fortfarande.
Citera
2023-07-08, 10:37
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Jag har både avinstallerat och installerat om flera gånger men det strular fortfarande.
Hittar du ingen äldre version får du nog leva med att de strular. Jag har gett upp hoppet om att allt ska fungera som det ska.

Edit.
Kan man inte köra sms/meddelanden och messenger i samma app?
Jag har inte testat men har för mig att de ska gå.
Testa om de löser problemet.
Citera
2023-07-08, 11:54
Medlem
Citat:
Hittar du ingen äldre version får du nog leva med att de strular. Jag har gett upp hoppet om att allt ska fungera som det ska.

Edit.
Kan man inte köra sms/meddelanden och messenger i samma app?
Jag har inte testat men har för mig att de ska gå.
Testa om de löser problemet.
Jag har inte orkat läsa hela tråden då jag är bakis men jag har två förslag:

1: använd Messenger Revanced. Det är Messenger utan reklam. Den fungerar dock inte om du har Facebook installerat så du måste också använd en annan app för det

https://github.com/j-hc/revanced-mag...-arm64-v8a.apk
För Facebook använde jag Frost for Facebook sist jag använde det

2: Gå in på nätet och hitta en äldre apk. Finns på Aptoide bland annat.
Citera
2023-07-08, 11:55
Medlem
Citat:
Är inte iPhone en telefonmodell och Android ett operativsystem?
Citera
2023-07-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Är inte iPhone en telefonmodell och Android ett operativsystem?
Jo men iOS är inte ett hushållsnamn såsom Android är. Därför säger folk mobilens namn istället. Plus att det i somligas ögon är status att ha iphone.

Själv har jag fått frågan "har du en iPhone eller en smartphone" vilket är bland det mest idiotiska jag hört än så länge i livet.
Citera
2023-07-08, 16:13
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2023-07-08, 16:40
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Android
Här finns messenger som du kan ladda ner i äldre version tillbaka till Januari https://apkpure.com/facebook-messeng....orca/versions
Det har funkat bra med den sidan för de appar jag laddat ner ...Du kan behöva ställa in i inställningar för appar att okända källor blir godkända.
Citera
2023-07-08, 17:33
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Här finns messenger som du kan ladda ner i äldre version tillbaka till Januari https://apkpure.com/facebook-messeng....orca/versions
Det har funkat bra med den sidan för de appar jag laddat ner ...Du kan behöva ställa in i inställningar för appar att okända källor blir godkända.
Tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in