Citat:
Ursprungligen postat av
dragonsneeze
Seriöst vad är ens grejen med vuxenlivet? Hade någon sagt till mig när jag var 10 och tidiga tonåren hur det är att vara vuxen och vad det faktiskt innebär så hade jag nog tagit livet av mig.
Det enda kollegor och andra vuxna pratar om är bara jobb, jobb, jobb, mera jobb och jobbrelaterade saker. Det verkar liksom vara det enda som existerar i hela deras liv och jag fattar inte det här asså.
Det enda ens släkt pratar med en om är också bara massa jobb skit, karriär osv som jag i all ärlighetens namn inte bryr mig ett minsta skvatt om. 99% av befolkningen har inte ens någon karriär och kommer aldrig ha en. Folk vet ju inte ens vad skillnaden på karriär och jobb är.
Kalla mig odugling, latmask, att jag har låg arbetsmoral osv. Men denna deprimerande existens är inte vad jag bad om och jag önskar att man kunde leva vuxenlivet på ett annat sätt. Jag är helt enkelt inte skapt för detta. Allt jag gör är bara att komma till jobbet => stämpla in => gör mitt jobb => stämpla ut. Och that's it. Jag är endast där för att det är ett krav att jobba för att ens kunna leva i detta skitsamhälle.
Vi luras till att tro att jobba är så himla bra och hur vuxenlivet är så bra men sanningen är att du kommer inte ens ha någon tid över för att "leva livet" så att säga. För dessa 40 - 50 år kommer gå så fort att 1 och 3 så är du helt plötsligt 70 år gammal och har inte energi till att göra de saker du vill längre. Vad var det då för mening med att leva liksom.
Skaffa partner, knulla och få barn ska man självklart också göra då detta system vill fortsätta existera och vi pushas av alla till att göra just detta och gör man det inte så är man genast knäpp, konstig och släktens svarta får och är någon som ingen vill ha att göra med.
Tack och hej, nu ska jag gå och lägga mig och sova.
/Deprimerad arbetstagare
"Hitta ett jobb du älskar så behöver du aldrig arbeta en dag"
- Nån smart snubbe
Själv är jag ledig mer än halva året, vill nämligen spendera tid på det som är viktigt som familj, hus, kropp å knopp, resa, hobbies.
Förstår att det är svårt att bryta sig ur ett system man ordnat upp som lånesöav 8-5 med två veckors semester, men du har ju tagit första steget nu med denna tråd. De flesta andra verkar bara slava på.
Du måste hitta nåt du gillar att göra/är bra på, sen frilansa eller skapa ditt egna företag. Börja smått på sociala medier eller hemsida. Sen skaffar du företag utomlands och ser till att riksmongona i riksdagen inte får ett öre av dina stålar, eftersom de bara går till mer invandring och ner i deras feta fickor, istället för att läggas på sjukvård, utbildning och rättsväsende.