2023-07-04, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Och man är i 30s åldern och vill hitta en person? Vad är era bästa tips? Får inga napp whatsoever på tinder.

Gå ut på krogen är nog det bästa lite surt om du är som jag och inte gillar att gå ut.
Har vart medlem på Tinder och andra dejtingsidor i flera år. Jag får inga matchningar heller. Sådana ställen dödar verkligen självförtroendet. Som någon säger så får 5% eller mindre alla brudarna där.
Citera
2023-07-04, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Gällande kvällskurser så kanske du kan hålla i en själv?

Absolut, man skulle ju kunna starta kurser i hur man får många matchningar på Tinder tex.

Fast du hade inga egna förslag?
Citera
2023-07-04, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Gå ut på krogen är nog det bästa lite surt om du är som jag och inte gillar att gå ut.
Har vart medlem på Tinder och andra dejtingsidor i flera år. Jag får inga matchningar heller. Sådana ställen dödar verkligen självförtroendet. Som någon säger så får 5% eller mindre alla brudarna där.

Fast jag begriper inte hur ni får fler "matchningar" på krogen än på Tinder?

Har ni tex köpt till Tinder gold och verkligen sett att ni har noll matchningar?
Citera
2023-07-04, 03:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast du hade inga egna förslag?
Ska JAG ge dig förslag på kvällskurser eller föreningar som just du kan tänkas vara intresserad av?

Funderar på om det handikappet hos dig kan vara en av anledningarna till att du inte träffar någon partner. Initiativlöshet är knappast en attraktiv egenskap.
Citera
2023-07-04, 03:41
Medlem
Citat:
Fast jag begriper inte hur ni får fler "matchningar" på krogen än på Tinder?

Har ni tex köpt till Tinder gold och verkligen sett att ni har noll matchningar?

Har aldrig köpt gold. Visst finns det några likes men det är ju sådana som man inte swiper höger på så då är det definitivt inte värt det. Bara för man inte får några matchningar så betyder inte att man är fullständigt desperat och swipar höger på allt.
Jag swiper höger på nästan allt, många av ren nyfikenhet också. Dom få jag inte swipar höger då runkar jag hellre i min ensamhet, tyvärr.
Citera
2023-07-04, 03:45
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dispatch107
På tal om tinder osv, det går att träffa folk seriöst där! Jag har dejtat över 150 tjejer, och dagen jag bestämde mig för att ge upp tinder var dagen jag träffade nuvarande tjej. Från ingenting till personkemi jag längtat efter i alla dessa singelår. Ge inte upp!
Över 150 tjejer?
Vågar man fråga om du har tresiffrigt liggantal?
Citera
2023-07-04, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dispatch107
2019 var ett år jag och mina vänner höll showtime när vi var ute, på så sätt att främmande människor anslöt sig när de såg hur roligt vi hade.

Vi kunde sätta oss på en uteservering och genuint sitta och skratta, inte för att vi ville att folk skulle vända sig om, utan mer för att vi hade väldigt kul. Flertalet gånger vände sig tjejer om och satte sig bredvid oss. Det var mer en regel än ett undantag. Det viktigaste att ha med sig är att det smittar av sig med ett skratt. Om du har roligt och skrattar kommer människor att vilja vara en del av det.

På tal om tinder osv, det går att träffa folk seriöst där! Jag har dejtat över 150 tjejer, och dagen jag bestämde mig för att ge upp tinder var dagen jag träffade nuvarande tjej. Från ingenting till personkemi jag längtat efter i alla dessa singelår. Ge inte upp!

Jävlar i min keps det är ett bra tips, jag har kört lite samma. Var glad, skratta, kom med roliga kommentarer och var inte blyg då kommer folk att vilja hänga med dig och ibland någon snygg brud också.
Citera
2023-07-04, 05:28
Medlem
Citat:
Ska JAG ge dig förslag på kvällskurser eller föreningar som just du kan tänkas vara intresserad av?

Nej, det ska du verkligen inte. Däremot kanske du kan följa upp med ett par konkreta förslag till ts.

Citat:
Funderar på om det handikappet hos dig kan vara en av anledningarna till att du inte träffar någon partner. Initiativlöshet är knappast en attraktiv egenskap.

Varför drar du likhetstecken mellan handikapp och initiativlöshet och en helt relevant fråga om du rekommenderar något speciell kvällskurs?
Citera
2023-07-04, 07:20
Medlem
Det är svårt, kanske omöjligt. Men ha inte så bråttom med reaktioner och respons jämt. Kör på IRL, flörta, säg hej, kolla om det går att snacka. Där du rör dig ändå.
Utveckla andra sidor av dig själv i stället för att fastna i dejtingträsket.
Citera
2023-07-04, 07:41
Medlem
lakritcs avatar
Det blir svårare att träffas utanför nätet över tid - folk är upptagna, självständiga och är mitt uppe i livet. Fortsätt med dejtingappar och sköt om utseendet.
Citera
2023-07-04, 07:54
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Och man är i 30s åldern och vill hitta en person? Vad är era bästa tips? Får inga napp whatsoever på tinder.

Det är lite knepigt när du bara skriver att du vill hitta en ”person”. ”Angreppssätten” kan nog vara lite olika beroende på om du söker man eller kvinna, så att säga…

Men om man ska säga nåt generellt.

Jag tycker att killen som skrev om att sitta på tex uteservering och ha väldigt roligt, skratta, osv. Han har en poäng. Om man är ute i svängen, har kul, har en härlig utstrålning, så kommer folk att dras till en, helt enkelt. Det är svårt att beskriva detta i detalj. Men det funkar, känner också igen det från förr. (Fast jag är kvinna).

Jag hatar också dejting-appar och har lessnat på dem totalt. Så jag följer tråden för att se om det kommer in fler tips.
Citera
2023-07-04, 10:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Vilka föreningar och kvällskurser tänker du dig specifikt för att inte riskera att betala 1800:- och lägga en hel termin på en kvällskurs eller lösa årskort i en förening i onödan?

Som någon skrev så handlar det förstås om vad man söker. Vill man träffa en kvinna så är det säkert bra att gå på kvällskurser där man kan tänka sig det finns en övervägande kvinnlig publik, kanske kurser i språk, målning, keramik, matlagning och snarlikt.

Observera att det förstås aldrig finns några garantier, så man riskerar förstås att betala avgiften "i onödan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in