2024-04-05, 16:58
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vore bra för landslaget om Smith gör det bra i bundesliga med! Om inte någon snor honom i sommar redan.

Hamburg late-stage choke återigen or nah?

Lite tråkigt att St Paulis fina säsong medfört att större (mer framgångsrika) klubbar fått upp ögonen för deras nyckelspelare. Enligt deras hemsida verkar flera vara på väg bort.
Citera
2024-04-05, 22:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Intressant upplösning i andraligan: St Pauli leder före Holstein Kiel. HSV ligger och nosar på en kvalplats. St Pauli blir ett kul lag i Bundesliga! , Antifa hooligans till trots.
St. Pauli blir kul att se i Bundesliga då det är ett lag som alltid drar mycket publik. Kiel tycker jag däremot känns som ännu ett halvtrist lag med alltför liten stadion. Typ som Heidenheim.

Düsseldorf ligger på kvalplats just nu och jagas av Hamburg och "mitt" Hannover. Tror och hoppas på att Fortuna tappar poäng mot Braunschweig som kämpar för sin överlevnad i Zweite. Dock svår match för Hannover mot S04 som också riskerar nedflyttning. Samma med HSV som nöter Kaiserslautern.

Hansa Rostock vann idag vilket känns bra. Hoppas att de klarar sig kvar. Wiesbaden får gärna åka ur.
Citera
2024-04-05, 22:25
Medlem
Bloodzeeds avatar
Hürzeler förlängde väl i alla fall med St Pauli? Tror det är det viktigaste, men blir väl bara kvar 1 säsong oavsett hur det går i erste.

Münchenson
Citera
2024-04-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Lite tråkigt att St Paulis fina säsong medfört att större (mer framgångsrika) klubbar fått upp ögonen för deras nyckelspelare. Enligt deras hemsida verkar flera vara på väg bort.
Jupp. Och jag tror Smith är en av de större nyckelspelarna. Fansen säger detsamma. Speciellt med tanke på att han är cementerad starter både på DM eller CB och deras uppspelsfas blir sämre utan honom.

Så det kommer nog handplockas lite där
Citera
2024-04-06, 00:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
St. Pauli blir kul att se i Bundesliga då det är ett lag som alltid drar mycket publik. Kiel tycker jag däremot känns som ännu ett halvtrist lag med alltför liten stadion. Typ som Heidenheim.

Düsseldorf ligger på kvalplats just nu och jagas av Hamburg och "mitt" Hannover. Tror och hoppas på att Fortuna tappar poäng mot Braunschweig som kämpar för sin överlevnad i Zweite. Dock svår match för Hannover mot S04 som också riskerar nedflyttning. Samma med HSV som nöter Kaiserslautern.

Hansa Rostock vann idag vilket känns bra. Hoppas att de klarar sig kvar. Wiesbaden får gärna åka ur.
Det enda som är kul med Kiel är ju att det skulle bli det nordligaste laget någonsin i Bundesliga och det första från Schleswig-Holstein. Här är väl den enda regionen i landet där handbollen verkar dominera över fotbollen. Då det går färja dit från min hemstad Göteborg så har man ju varit där ett antal gånger, och ja, stadion ser inte rolig ut när man gått förbi. Nu var detta några år sen iofs. Iaf, den behöver rustas upp och helst utökas i kapacitet. Sen är det ingen riktigt fotbollsstad heller sett till kultur som sagt. I riktiga småstäder som tex Heidenheim kan iaf bygden sluta upp kring laget. Ser inte riktigt det hända i Kiel.

St Pauli är ju alltid välkomna annars. Speciellt när storebror i stan ännu famlar. Hade varit festliga kultmöten mot Union Berlin från landets två största städer medan städernas största klubbar ligger i zweite.
Senast redigerad av Steff83 2024-04-06 kl. 00:42.
Citera
2024-04-06, 01:04
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Märkligt hur det fungerar med vilka lag man håller på. Jag håller nästan uteslutande på Freiburg och lag som har spelare med kopplingar till Freiburg. Bland landslag är det nu Österrike med Gregoritsch, Lienhart och Adamu, sen Tyskland sen Sverige.

I kvalet till Bundesliga är det Düsseldorf som gäller. De kryllar med före detta freiburgare: Vermeij, Klaus, Daferner och Engelhardt. Hade varit kul att se i Bundesliga, även fast Vermeij och Daferner nog inte kommer räcka till.

HSV verkar helt tappat det, som vanligt. Otroligt vilka klubbar och fans vi har i andraligan. Märkligt att de inte fixar det. Men det kanske är just för att de är såna traditionsklubbar, och har fans som sätter så mycket tryck som inte har tålamod för att låta samma tränare vara över flera år. Freiburg kunde behålla fantastiske Streich och satsade på en ordentlig föryngring av laget med drivna juniorer.
Citera
2024-04-06, 11:23
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
St. Pauli blir kul att se i Bundesliga då det är ett lag som alltid drar mycket publik. Kiel tycker jag däremot känns som ännu ett halvtrist lag ...

Även om jag vuxit upp i Kiel är jag böjd att hålla med. Under min uppväxt kände jag knappt till laget, även om jag visste att de blev tyska mästare 1912 och att Andy Köpke var fostrad där.

Enligt min pappa var laget ett etablerat topplag fram till 60-talet, att man spelade några år i 2.Bundesliga under 70-talet, att man haft lite otur varje gång seriesystemet gjorts om, att detta skett när laget varit som mest under isen. Ställdes precis utanför när Bundesliga infördes och blev ytterligare tvångsnedgraderade i seriesystemet när lag från f d. DDR skulle inkluderas i det (Väst-)tyska seriesystemet.
Citera
2024-04-06, 15:04
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund mot Stuttgart kan bli en riktigt bra match där Dortmund kan få närkontakt på tredje platsen.

Union kommer ta minst en poäng av Leverkusen idag mitt personliga tips är att dom tar alla.

/Flashbacks sämsta tippare
Citera
2024-04-06, 17:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dortmund mot Stuttgart kan bli en riktigt bra match där Dortmund kan få närkontakt på tredje platsen.

Union kommer ta minst en poäng av Leverkusen idag mitt personliga tips är att dom tar alla.

Leverkusen gör inte sina supportrar besviken.
Bayern gör den sämsta rückrunde på 20år
Det är så jävla uselt precis allting.
Arsenal kommer ha lekstuga med oss
Citera
2024-04-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Tror tyvärr Stuttgart piskar oss även denna gång. 3-0 mot oss denna säsong isåfall, och de första 2 var inte oförtjänta heller. Tuff matchning mot dem.

---------------------------

Bayern förlorar 2-0 ledning till 3-2 mot Heidenheim. Heidenheim som förövrigt varit ganska bra denna säsong men det där ska aldrig ske. Otrolig katastrof i Bayern nu. Både mentalt, sidlinjen och truppen generellt verkar behöva en del arbete. De har dock anlitat rätt skallar i Freund, Eberl (ugh) m.m så jag tror de löser det. Kanske inte över 1 fönster, men max 3.

Otroligt hur off jag var med Tuchel till Bayern. Jag förstog aldrig varför Bayern dumpade Nagelsmann som aldrig skulle skett om det inte vore för Brazzo & Kahns hjärnsläpp men jag sa öppet att jag endå trodde att Tuchel skulle vara livsfarlig med Bayern. Men satan vad dålig han är asså. Helt makalöst. Det taktiska geni som jag såg hos Bayern och under perioder i Chelsea ser man inte ens sekund-skymtar av. Hade han inte fått lägga 100 millar på Kane så hade han inte ens haft topp 4 denna säsongen.

RUGGIGT jävla TIFO idag för 50 års jubileumet för Westfalenstadion! Länkar nog lite bilder senare när jag hittar ett par bra!

EDIT: Här ser vi 2 av 3 sidor av TIFOT: https://www.reddit.com/r/soccer/comm..._tifo_for_the/
Senast redigerad av znorlax 2024-04-06 kl. 18:35.
Citera
2024-04-06, 18:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Tror tyvärr Stuttgart piskar oss även denna gång. 3-0 mot oss denna säsong isåfall, och de första 2 var inte oförtjänta heller. Tuff matchning mot dem.

Bayern förlorar 2-0 ledning till 3-2 mot Heidenheim. Heidenheim som förövrigt varit ganska bra denna säsong men det där ska aldrig ske. Otrolig katastrof i Bayern nu. Både mentalt, sidlinjen och truppen generellt verkar behöva en del arbete. De har dock anlitat rätt skallar i Freund, Eberl (ugh) m.m så jag tror de löser det. Kanske inte över 1 fönster, men max 3.

Otroligt hur off jag var med Tuchel till Bayern. Jag förstog aldrig varför Bayern dumpade Nagelsmann som aldrig skulle skett om det inte vore för Brazzo & Kahns hjärnsläpp men jag sa öppet att jag endå trodde att Tuchel skulle vara livsfarlig med Bayern. Men satan vad dålig han är asså. Helt makalöst. Det taktiska geni som jag såg hos Bayern och under perioder i Chelsea ser man inte ens sekund-skymtar av. Hade han inte fått lägga 100 millar på Kane så hade han inte ens haft topp 4 denna säsongen.
Tuchel har inte funkat i Bayern från start. Det är ju illavarslande när han ändå fuckat upp det överallt han varit i innan till slut i såväl Dortmund, PSG och Chelsea. Han tog ju över efter Klopp i Mainz och fortsatte göra det bra sedan gick han även i Klopps fotspår i Dortmund. Jag tror han funkar bäst i mindre klubbar där han egenöt utrymme. Han fixar inte din yttre utmaningar som större klubbar medför.
Men i Bayern han hade bara tur som lyckades hålla undan och ta guldet ifjol. Dortmund hade ju ätit upp hela försprånget man hade sen Nagelsmann. Det är ju där det började. Och dom ansvariga är inte kvar längre och det är det som vi ser sviterna från. Truppbygget har ju blivit helt fel balanserat med dessa herrar med. Kahn och Brazzo.
Det första är såklart att bli av med Tuchel och skaffa en vettig tränare igen. Sen är man nog på banan igen.
Citera
2024-04-06, 18:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

RUGGIGT jävla TIFO idag för 50 års jubileumet för Westfalenstadion! Länkar nog lite bilder senare när jag hittar ett par bra!

EDIT: Här ser vi 2 av 3 sidor av TIFOT: https://www.reddit.com/r/soccer/comm..._tifo_for_the/

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tuchel har inte funkat i Bayern från start. Det är ju illavarslande när han ändå fuckat upp det överallt han varit i innan till slut i såväl Dortmund, PSG och Chelsea. Han tog ju över efter Klopp i Mainz och fortsatte göra det bra sedan gick han även i Klopps fotspår i Dortmund. Jag tror han funkar bäst i mindre klubbar där han egenöt utrymme. Han fixar inte din yttre utmaningar som större klubbar medför.
Men i Bayern han hade bara tur som lyckades hålla undan och ta guldet ifjol. Dortmund hade ju ätit upp hela försprånget man hade sen Nagelsmann. Det är ju där det började. Och dom ansvariga är inte kvar längre och det är det som vi ser sviterna från. Truppbygget har ju blivit helt fel balanserat med dessa herrar med. Kahn och Brazzo.
Det första är såklart att bli av med Tuchel och skaffa en vettig tränare igen. Sen är man nog på banan igen.

Att Kahn och framförallt Brazzo gjorde sånt misstag och sparka Nagelsmann blir mer och mer uppenbart även för dom som gillar Tuchel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in