2024-04-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite darr på ribban för Leverkusen. Var intressant och se dom idag. Hoppas Terzic tog notes inför helgen. Hur ofta har lag pressat Leverkusen som West Ham gjorde idag i första halvlek främst? Sjukt aggressiva. Leverkusen fick inte en lugn stund med bollen och var illa ute flera gånger om. Tycker mig inte sett det tidigare. Standard med bara lågt försvar annars än att utmana dom. Hoppas Dortmund har ork och lust att försöka något liknande till helgen. Ett annat typ av test än vad man sett dom få tidigare. Och det såg som sagt darrigt ut. Trodde annars en match med mer ytor skulle gynna dom.
Jaa West Ham gjorde det bra men jag tror också att firandet fortfarande satt lite i benen på dem haha.

Men om de fortfarande är fallet när vi har 2 mer vilodagar kan det bli en rolig match. Tror dock dem löser den matchen med
Citera
2024-04-19, 10:52
Medlem
cyberkalles avatar
Nagelsmann förlänger med DFB
Tyvärr för oss som håller på Bayern
Citera
2024-04-19, 11:47
Medlem
Steff83s avatar
Nagelsmann stannar kvar som förbundskapten även efter förlänger till och med VM 2026.
Citera
2024-04-19, 11:50
Medlem
Tycker konstigt de förlänger kontraktet innan sommarens mästerskap.
Vad händer om det blir åter ett prakt fiasko ,åker uti gruppspel med få mål,dåligt spel,

Då sparkar man o köper ut ..
Citera
2024-04-19, 11:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nagelsmann förlänger med DFB
Tyvärr för oss som håller på Bayern
Bra för landslaget dock.

Jag litar ändå på att Bayern löser detta bra.
Tror dock man får titta utomlands då möjliga inom Bundesliga som Alonso eller S. Hoeness (väl?) inte är tillgängliga.

Flick är väl inte aktuell.
Senast redigerad av Steff83 2024-04-19 kl. 12:01.
Citera
2024-04-19, 14:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tycker konstigt de förlänger kontraktet innan sommarens mästerskap.
Vad händer om det blir åter ett prakt fiasko ,åker uti gruppspel med få mål,dåligt spel,

Då sparkar man o köper ut ..
Jag kan hålla med dig men jag tror att det kommer gå hyfsat. Inte seger men väl topp tre och då har han bra med tid att bygga vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bra för landslaget dock.

Jag litar ändå på att Bayern löser detta bra.
Tror dock man får titta utomlands då möjliga inom Bundesliga som Alonso eller S. Hoeness (väl?) inte är tillgängliga.

Flick är väl inte aktuell.

Flick är väl ett alternativ
Det blir spännande att följa
Citera
2024-04-19, 18:06
Medlem
2 stycken spännande vändningar idag.

Först då Nagelsmann som kovände på Bayern-återkomst som verkade nära och förlängde med landslaget.

Sen rapporterades det idag att Hummels nu starkt överväger att förlänga ett år trots allt. Kul!
Citera
2024-04-19, 18:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
2 stycken spännande vändningar idag.

Först då Nagelsmann som kovände på Bayern-återkomst som verkade nära och förlängde med landslaget.

Sen rapporterades det idag att Hummels nu starkt överväger att förlänga ett år trots allt. Kul!
Hummels har ju fått en renässans. Helt rätt
Citera
2024-04-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hummels har ju fått en renässans. Helt rätt
Jaa han har varit otrolig senaste typ 18 månaderna+. SPeciellt när Ryerson spelat och Maatsen kommit och stabiliserat flankerna lite. Signar vi dessutom en riktig 6a i sommar får han och schlotti äntligen lite centralt skydd med.
Citera
2024-04-19, 19:17
Medlem
cyberkalles avatar
Helgens absolut största match är den mellan Dortmund och Leverkusen.

Den måste jag se.
Citera
2024-04-20, 12:07
Medlem
cyberkalles avatar
Augsburg började bra och tog ledningen men föll ändå rätt klart mot Frankfurt 3-1 blev det.
Jag tror i slutändan att det är bra om dom inte tar en Europaplats för det känns för övermäktigt, då är det bättre för tysk fotboll att Frankfurt och Freiburg fixar det
Citera
2024-04-20, 13:21
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
St. Pauli blir kul att se i Bundesliga då det är ett lag som alltid drar mycket publik. Kiel tycker jag däremot känns som ännu ett halvtrist lag med alltför liten stadion. Typ som Heidenheim.

Düsseldorf ligger på kvalplats just nu och jagas av Hamburg och "mitt" Hannover. Tror och hoppas på att Fortuna tappar poäng mot Braunschweig som kämpar för sin överlevnad i Zweite. Dock svår match för Hannover mot S04 som också riskerar nedflyttning. Samma med HSV som nöter Kaiserslautern.

Hansa Rostock vann idag vilket känns bra. Hoppas att de klarar sig kvar. Wiesbaden får gärna åka ur.

St. Pauli börjar darra nu i slutskedet. Kiel är formstarka nu och har gått upp i serieledning. Det som såg kassaskåpssäkert ut för bara några veckor sedan är inte längre lika självklart, även om man fortfarande har allt i egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in