2024-04-03, 16:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror inte det är kvar längre utan det innebär att det blir ytterligare en Europaplats till Bundesliga istället. Ska dom till Europa måste dom vinna finalen.

Vet att det inte var helt ovanligt förut med lag från lägre divisioner i europaspelet som hade förlorat cupfinalen.
Blir det redan till nästa säsong att Tyskland får en till Europaplats?

Såg att Leverkusen dessutom har hela truppen skadefri nu då Boniface och Palacios är fit.
Dom kommer nog att bli svårslagen bara underskattning kan fälla dom.
Citera
2024-04-03, 17:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Såg att Leverkusen dessutom har hela truppen skadefri nu då Boniface och Palacios är fit.
Det vet jag inte men jag menade att fördelningen av befintliga Europaplatser hur många det än rör sig om blir att Europa League-platsen som cupen ger läggs på ligan istället om vinnaren kvalificerat sig för Champions League och inte till förloraren i cupfinalen som förut.
Citera
2024-04-03, 23:26
Medlem
Citat:

Citat:
Det vet jag inte men jag menade att fördelningen av befintliga Europaplatser hur många det än rör sig om blir att Europa League-platsen som cupen ger läggs på ligan istället om vinnaren kvalificerat sig för Champions League och inte till förloraren i cupfinalen som förut.
Hur funkar allt detta om Leverkusen även vinner EL? hahahah
Citera
2024-04-03, 23:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Bra fråga.
Dom tog sig med lätthet till final i cupen.
4-0 ikväll mot Düsseldorf
Citera
2024-04-04, 00:09
Medlem
Citat:
Bra fråga.
Dom tog sig med lätthet till final i cupen.
4-0 ikväll mot Düsseldorf
Jaa Wirtz showade, återigen.

Hade varit kul om Bundesliga fick en extra plats ute i Europa om Leverkusen vann EL och cupen. Extra coefficient osv med
Citera
2024-04-04, 01:04
Medlem
Lekmands avatar
Ser inte jätteljust ut med en femte CL-plats, har för mig att det är hugget som stucket med brittiska ligan, vilket inte hjälptes av att Freiburg förlorade mot West Ham.

Nu i dagarna / nästa vecka säger flera journalister att Freiburg kommer gå ut med två värvningar:
• Patrick Osterhage från Bochum. Defensiv mittfältare som kommer ersätta min favoritspelare Yannik Keitel som back-up bakom en allt äldre Nicholas Höfler.
• Eren Sami Dinkci från Bremen. Ytter som spelar för Heidenheim just nu. Lång och snabb.

Christian Streich sa också på senaste presskonferensen att vår nya tränare Julian Schuster skulle få ny, välbehövd impuls i form av nya spelare, så detta är mer än lösa rykten.

Kommer antagligen innebära att Roland Sallai lämnar efter många års will he wont he.

Vem vet, kanske avslutar Höfler karriären redan vid 34 års ålder? Skulle innebära att han bara haft en tränare hela sin proffskärriär.

Jag har säkert nämnt det, men för 31 år gamle Christian Günter blir Schuster den andre tränare han haft sedan Freiburgs U19-lag, som han vann DFB-pokalen med Christian Streich som tränare 2010/11 och 2011/12.
Citera
2024-04-04, 01:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Inget som påverkar direkt övriga lag i ligan. Kollade upp det och då går den platsen till bäst rankade lag totalt i CL-kvalet(oavsett vilket land det kommer från).

Ja. Tänk om Leverkusen tar en trippel. Ingen äkta(då hade CL behövts istället för EL) men jäkligt stort ändå. Det är ingen ärkerival och en välskött klubb som kämpat länge på bra och hela tiden med jämna mellanrum slagits i absoluta toppen såväl nationellt som internationellt. Det kan man unna dom.
Citera
2024-04-04, 02:24
Medlem
Citat:
Inget som påverkar direkt övriga lag i ligan. Kollade upp det och då går den platsen till bäst rankade lag totalt i CL-kvalet(oavsett vilket land det kommer från).

Ja. Tänk om Leverkusen tar en trippel. Ingen äkta(då hade CL behövts istället för EL) men jäkligt stort ändå. Det är ingen ärkerival och en välskött klubb som kämpat länge på bra och hela tiden med jämna mellanrum slagits i absoluta toppen såväl nationellt som internationellt. Det kan man unna dom.

I see. Tack för att du pallade kolla upp det. Visste inte riktigt hur jag skulle söka för att få svar.

Jaa Leverkusen som endå varit stabila under längre tid och organiskt gör detta får man unna dem. Sen att de kanske är lite medgångssupportrar eller inte blir långvarigt efter 2024/25 säsongen när Xabi, WIrtz osv drar är en annan femma. Otroliga summer kommer vara inspelade då och Bundesliga gynnar mycket på det. Speciellt nu när Leverkusen ser ut att vara ganska intakt även efter sommaren och då kan vara en välbehövlig CL addition för Bundesliga då den 4e som brukar delta är oftast ganska klen. BVB, Bayern och ofta, Leipzig, brukar ju vara ok för coefficienten där. Leverkusen kan slå riktigt fint där. Sen får man väl se hur Stuttgart gör ifrån sig och vem av BVB och Leipzig som kniper 4e platsen (pls BVB) men ja, kul iaf.
Citera
2024-04-04, 17:29
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
I see. Tack för att du pallade kolla upp det. Visste inte riktigt hur jag skulle söka för att få svar.
En lite kul grej jag hört är att det inte finns någon begränsning till nästa säsong. Teoretiskt sett hade Tyskland kunnat knipa en femte CL-plats tack vare koefficient, en sjätte genom att ett icke-topp 5 lag i ligatabellen vinner EL samt ett annat CL. Då hade vi kunnat haft 7 CL-platser
Citera
2024-04-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
En lite kul grej jag hört är att det inte finns någon begränsning till nästa säsong. Teoretiskt sett hade Tyskland kunnat knipa en femte CL-plats tack vare koefficient, en sjätte genom att ett icke-topp 5 lag i ligatabellen vinner EL samt ett annat CL. Då hade vi kunnat haft 7 CL-platser
Haha något sånt hade varit förjävla komiskt. Tyvärr lär väl det bli att det är miljardär/stat lag från England som gör så inom snar framtid istället.
Citera
2024-04-05, 16:25
Medlem
ekerilars avatar
Intressant upplösning i andraligan: St Pauli leder före Holstein Kiel. HSV ligger och nosar på en kvalplats. St Pauli blir ett kul lag i Bundesliga! , Antifa hooligans till trots.
Citera
2024-04-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Intressant upplösning i andraligan: St Pauli leder före Holstein Kiel. HSV ligger och nosar på en kvalplats. St Pauli blir ett kul lag i Bundesliga! , Antifa hooligans till trots.
Vore bra för landslaget om Smith gör det bra i bundesliga med! Om inte någon snor honom i sommar redan.

Hamburg late-stage choke återigen or nah?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in