2023-07-14, 21:36
Medlem
Steff83s avatar
Bayern ska iaf vara överens med Kyle Walker sägs det
Citera
2023-07-14, 23:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Bayern kommer alltså att signa Kyle Walker😲
Citera
2023-07-14, 23:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bayern ska iaf vara överens med Kyle Walker sägs det

Låter helt sjukt. Förstår inte vad dom ska med honom till.
Citera
2023-07-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Låter helt sjukt. Förstår inte vad dom ska med honom till.
Cancelo lämnar efter lånet. Pavard ska lämna för han inte vill spela RB. Mazraoui är fortfarande ganska rå.

Så jag kan se det som direkt gap-fill med hög kvalité tbh.
Citera
2023-07-15, 13:45
Medlem
cyberkalles avatar
Hmm Sommer till Inter som det verkar.
Mycket märkligt att göra sig av med honom då Neuer inte kommer till spel på länge och dessutom inte blir yngre.
Citera
2023-07-15, 16:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hmm Sommer till Inter som det verkar.
Mycket märkligt att göra sig av med honom då Neuer inte kommer till spel på länge och dessutom inte blir yngre.
Utgår från att man har något på gång för längre sikt. Allt annat vore märkligt.
Har väl ryktats om Oblak?

Neuer är inte att räkna med längre.
Citera
2023-07-16, 15:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Utgår från att man har något på gång för längre sikt. Allt annat vore märkligt.
Har väl ryktats om Oblak?

Neuer är inte att räkna med längre.
Okej men Neuer borde ha några år kvar om han är helt frisk
Citera
2023-07-16, 16:36
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Okej men Neuer borde ha några år kvar om han är helt frisk

...och ägnar sig åt fotboll istället för skidåkning
Citera
2023-07-16, 18:01
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs andralag (U23) är otroligt haha

Förra året gjorde man poängrekord för andralag i tredjeligan, men vann tyvärr inte. Under sommaren lämnade hela startelvan till högre ligor.

Nu har andralaget precis börjat sin träning, och igår spelade de en hel halvlek mot Grasshopper Zürichs startelva (lika bra som zweite Bundesligalag) som är i slutfasen av sin träning och som börjar ligan på lördag. Freiburgs U23 vann halvleken med 4-1!

Noah Darvich och Mika Baur är två spelare jag tror kommer gå långt. Tror jag sa nått liknande om

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
SC Freiburg redovisar nu för verksamhetsåret 20/21. Alltså då samhället varit som mest påverkat av corona. Tack vare försäljningarna av Koch (15 miljoner), Waldschmidt (15) och Schwolow (7) gjorde man en vinst på 10 miljoner euro med en rekordomsättning på 110 miljoner. (..)

Till landslagsuppehållet skickade Freiburg 16 spelare inklusive juniorer. Särskilt bland tyska juniorer dominerar man, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vårt andralag spelar i tredjeligan. Schade, Wagner, Rosenfelder, Weißhaupt och Atubolu är några av de jag sett hittills som jag tror kommer spela för förstalaget i framtiden. (..)

Från första sekund fattade jag att klubben sätter människorna i fokus, och när man värvar understryker man gång på gång att spelaren har social kompetens. Fokuseringen på värden som god kommunikationsförmåga kom till sin överdrift för drygt två år sedan när det inte var ovanligt att hela startelvan var heltysk, för att Streich vill kunna kommunicera på tyska till sitt lag.

Jag tror att Freiburg kommer att falla tillbaka lite i ligan. Kommunikation och taktik må fungera bra, men spelarkvaliten är inte samma som i Leipzig, Wolfsburg eller Gladbach.
Ja, det gjorde jag!

Ett inlägg från 2021 som jag vill säga lite om.

Transfers under pandemin
Koch och Waldschmidt känns som evigheter sedan. Men vi släppte alltså iväg våra bästa spelare till lägre priser under de ekonomiska oroligheterna. Under samma period höll Gladbach i sina spelare, och hoppades kunna förlänga eller sälja nästa år.

En direkt följd av detta var att Freiburg hade bättre ekonomi och kunde erbjuda Ginter ett bättre kontrakt än Gladbach, så han bytte till oss. Vi hade inte heller några missnöjda spelare inom klubben som vi tvingade stanna kvar.

Och nu är vår spelarkvalité bättre än Gladbachs.

Freiburgs juniorer!
Schade, Weißhaupt och Atubolu har redan slagit igenom. Wagner går till andraligan och jag tror inte han blir nått särskilt. Rosenfelder är fortfarande ung, och kommer få spela några matcher i förstalaget. Baur och Darvich har otrolig spelintelligens, och är alltså mitt nästa tips på spelare som kommer bli grymma Merlin Röhl värvade vi från Ingolstadt förra året och han kommer slå igenom i förstalaget iår.

Under sommaren har jag pratat om att Freiburg kommer att göra dyra och ambitiösa värvningar. Istället verkar det som att man helt litar på juniorerna. Günter bröt armen igår och idag gick klubben ut med att man inte kommer värva en ersättare, utan det blir nog Noah Weißhaupt (som verkar vara skadad just nu?), Kenneth Schmidt och Jordy Makengo som får fylla platsen tills vidare, den senare som bara spelat en säsong i Freiburg II innan.

På grund av skador ser det ut som att vi bara har 16 spelare med erfarenhet från förstaligaspel de första veckorna. Blir spännande detta! Känns som att vi behöver två offensiva värvningar, men det kanske går ändå!

Särskilt vår enda dyra värvning, Junior Adamu, kommer vara borta en tid, eftersom han varit halvskadad senaste tre månaderna och ändå spelat för fullt.
Citera
2023-07-17, 07:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
...och ägnar sig åt fotboll istället för skidåkning
Jo tyskar som inte sysslar med alpint borde vara portade från backarna vi vet ju hur det gick för Schumi.
Citera
2023-07-22, 10:07
Medlem
fchansas avatar
Om någon har det regnigt idag (22/7) så visar "Servus TV" träningsmatchen mellan Hansa Rostock och EL-vinnaren Sevilla kl 14.45.

Rostock - Sevilla
Citera
2023-07-24, 11:20
Medlem
cyberkalles avatar
Nübel lämnar Bayern för Stuttgart.
Sabitzer flög till Dortmund i morse lär bli klar inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in