• 5
  • 6
2023-07-22, 14:08
Medlem
inte kollat alla svar, men Tapin eller Emla finns att köpa på apoteket receptfritt, salva som ska smörjas på 45 min innan man kör

min första riktiga sittning på armen så körde jag 7 timmar med 30 mins fika paus utan nån som helst bedövning! förutom alvedon/ipren

När jag skulle köra på ryggen då jag är rätt smal så klarade jag 3.5 timme.
andra körde vi 5.5 timme på ryggen med tapin på!
Citera
2023-07-22, 20:20
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Kort svar, nej.
Vanliga receptfria smärtlindrande funkar kanske något lite bättre än ingenting, men inte mycket.
Det ska göra lite ont att tatuera sig, det hör till. Fem timmar är en ganska moderat sittning, jag har gjort ett gäng sittningar på 10-12 timmar styck. Det blir inte värre med tiden, tvärtom blir man bara trött och orkar inte bry sig om det gör lite ont.
Bit ihop och kör på.
Citera
2023-07-24, 18:18
Sänk en halv flaska whisky innan.
Citera
2023-07-24, 18:27
Medlem
Retardcarrots avatar
Kolla med din tatuerare om han har bactin. Det gör att huden inte ömmar/svider lika mycket när man kört ett tag. Går att beställa från fruugo om du tänker köra ofta.

Tram är lite för svagt för att ge nån lindring på den direkta smärtan

Oxyträsket vill du absolut inte hamna i, det är en farlig väg att vandra.
Citera
2023-08-26, 11:48
Medlem
Finns krämer med lidokain tktx som är till för tatuering. Smörj 1-2 timmar innan och plasta ordentligt. Ledsnade efter 13st 6 timmars sittningar så har kört så dom senaste 3 sittningar och funkar perfekt.
Senast redigerad av Eiq2 2023-08-26 kl. 11:51.
Citera
2023-09-21, 23:01
Medlem
Pekka-s avatar
Jag testade en kräm som heter painfree, kändes inget alls där det var insmort. Men efter ett par timmar när den släppte så blev det en jävla resa i stolen. Kommer fortsätta att köra utan, den dagen jag får för mig att göra sidorna så kommer jag köra den igen. Men dagarna efter så var det en smärta jag aldrig bevittnat förut. Är tatuerad på nästan hela kroppen och aldrig varit med om något sånt förut. (Inte tatuerat händer/hals/ansikte)
Citera
2023-09-22, 07:53
Medlem
LojtnantWerners avatar
En kompis som tatuerade brukade säga till folk som fråga om det gjorde ont i still med detta: -tänk dig en artillerigranat precis sprängt bort halva din pluton, och din arm ska amputeras med såg utan bedövning... och du gnäller om en nål som ska in 2mm...

tatuera inte om du inte kan ta det, folk som tar bedövning förtjänar inte att tatueras
Citera
2023-09-22, 07:56
Medlem
hahaha fkn pussy herregud
Citera
2023-09-22, 13:51
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Ni med erfarenheter, finns någon substans man kan ta för att minska smärtan eller är det bara att fortsätta härdas ut 2023? Erfarenhet av kortare sittning enbart, ej någon längre.

Givet det faktum att det inte påverkar slutresultatet vill säga.

Tack på förhand för tips!

Marcus

Ta 100-150 mg Oxy en kvart innan du börjar. Sen samma dos efter halva tiden. Naloxon kan va bra ifall ifall
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in