• 1
  • 2
2023-06-27, 23:38
Medlem
Som rubriken lyder så undrar jag hur ni skulle vilja ha era kroppar hanterade efter döden?
Själv skulle jag vilja bli ett mosslik som efter några decennier kommer skrämma slag på någon fågelskådare. Men om det inte går å få till så skulle jag vilja bli lagd på en tallhede, bli uppäten av skogens olika djur å hoppas på att inte någon käring som är ute å plokar svamp hittar mig.
Men det är bara vad jag önskar, hur tänker ni?
Citera
2023-06-27, 23:45
Krematorium räcker för mig och askan i havet.
Citera
2023-06-27, 23:48
Skulle vilja bli balsamerad så anhöriga kan ha med mig lite överallt. Vid middagsbordet, på semestern.
Det är omöjligt ?
Citera
2023-06-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemongrasxxx
Som rubriken lyder så undrar jag hur ni skulle vilja ha era kroppar hanterade efter döden?
Själv skulle jag vilja bli ett mosslik som efter några decennier kommer skrämma slag på någon fågelskådare. Men om det inte går å få till så skulle jag vilja bli lagd på en tallhede, bli uppäten av skogens olika djur å hoppas på att inte någon käring som är ute å plokar svamp hittar mig.
Men det är bara vad jag önskar, hur tänker ni?

Helst av allt hade jag bara velat försvinna utan ett spår.
Citera
2023-06-27, 23:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Plocka de delar som går att använda till andra människor eller labbförsök och elda sen upp resten i ett krematorium i den billigaste papplådan som finns att uppbringa. Jag eller mina efterlevande har inget behov av kroppen eller att se en fin kista ändå.
Kan jag göra lite nytta efter döden så är det bara bra, kanske räddar det någon.
Citera
2023-06-27, 23:54
Medlem
Stenballes avatar
Jag äger lite skog i sydligaste delen av landet, eller nåja, en liten skogsdunge om man ska vara petig.
Följande lär inte hända, men jag skulle vilja att man röjde i mitten av dungen, begravde mig där och sedan planterade en ek ovanför min "grav".
På så sätt skulle mina kvarlevor bli en del av ett träd som förhoppningsvis skulle stå på platsen i 100-tals år.
Citera
2023-06-27, 23:56
Medlem
scoremaxs avatar
Beror på.
I idealfallet hade just jag haft en genuppsättning som x antal år senare hade visat sig användbar för att komma tillrätta med någon sjukdom eller så, men eftersom sannolikheten för det är nära noll, så är jag nöjd om jag ingår i det naturliga kretsloppet.

Grävlingar, jag har alltid gillat grävlingar.
Bon apetit.
Citera
2023-06-27, 23:57
Medlem
anomaligns avatar
Jag vill brytas ner av svampar, insekter/eller andra djur, och bakterier. Återföras till naturen den naturliga vägen så att säga. Jag vill inte kremeras.
Citera
2023-06-28, 00:01
Medlem
CyberIngmars avatar
Kremering känns ok.

Roll me up and smoke me when I die
https://m.youtube.com/watch?v=kn-AB78kvvE
Citera
2023-06-28, 00:04
Medlem
Jag skulle nog vilja ha ett träd planterat ovan mig. Något som når mig med rötterna med tiden och leder mig mot solen en sista gång.
Citera
2023-06-28, 00:08
Tänkte bli imploderad av en ubåt så att min kropp blir riktigt tillknycklad och beskuren så den blir finfördelad för fiskarna. Jag har ätit så mycket god fisk i mitt liv så det är bara en fin gest till fiskarna att de får käka upp mig när det är dags.
Citera
2023-06-28, 00:09
Sanningen blir att ungdomsgäng kommer vandalisera era "otrogna" gravar.

Själv skall jag bli begravd i ett annat land jag har anknytning till. Där får jag garanterat vila i frid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in