Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-08-16, 16:00
  #85
Medlem
För de första tar de flera veckor att få träffa läkare när du väl hamnar i häktet, och du blir initialt erbjuden Alvedon och ipren, och när man väl får en läkartid har de mest akuta redan gått över.

Har själv gått på heroin många år och när jag blivit häktad har jsg inte fått någon hjälp mot abs alls. Medan vissa jag känner har fått låg dos temgesic

Metadon och subutex får du enbart om du redan är med i laro programmet
Citera
2023-08-17, 13:46
  #86
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
För de första tar de flera veckor att få träffa läkare när du väl hamnar i häktet, och du blir initialt erbjuden Alvedon och ipren, och när man väl får en läkartid har de mest akuta redan gått över.

Har själv gått på heroin många år och när jag blivit häktad har jsg inte fått någon hjälp mot abs alls. Medan vissa jag känner har fått låg dos temgesic

Metadon och subutex får du enbart om du redan är med i laro programmet

Om man blir häktad och är med i LARO, får man det i häktet också? En polare som inte har konto som undrar.
Citera
2023-08-21, 01:11
  #87
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Helt fel! Det är en otroligt jobbig AT och abstinens. Men det enda droger man av/under AT och abstinens kan dö av är faktiskt Benso och alkohol.
Därför måste detta trappas ner vid avgiftning.

Däremot kan man få otroligt jobbiga symtom på opioidavtändning så Känslan är att man ska dö. Men det gör man alltså inte.

Du kan dö av en opioidavtändning också även om det inte är vanligt. Det innebär trots allt en påfrestning för kroppen. En kraftig opioidavtändning i en dålig miljö för en person med svag hälsa kan resultera i död. Händer nog i princip aldrig i Sverige men i tex Afghanistan så har en hel del heroinmissbrukare avlidit efter att dom fängslats för att tvingas tända av.
Citera
2023-08-21, 21:33
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Om man blir häktad och är med i LARO, får man det i häktet också? En polare som inte har konto som undrar.
Ja, men antagligen kommer han behöva vänta på att få träffa läkare/sköterska vilket kan ta några dagar/veckor om man har otur
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback