• 1
  • 2
2023-06-27, 21:39
Medlem
Frågan kanske är korkad men jag känner varken någon heroinmissbrukare eller någon som suttit i fängelse så jag undrar vad händer när någon med fysiskt beroende av heroin (eller benzo) hamnar i fängelse och inte kan knarka något mer? Låter kriminalvården en bara gå igenom avtändningen eller får man hjälp på något sätt?
Citera
2023-06-27, 21:42
Medlem
Pruttmuffs avatar
Heroinmissbrukaren kanske medicineras med Subutex i fängelset?
Citera
2023-06-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Heroinmissbrukaren kanske medicineras med Subutex i fängelset?

Ja jag vet inte. Är det så?
Citera
2023-06-27, 21:44
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Frågan kanske är korkad men jag känner varken någon heroinmissbrukare eller någon som suttit i fängelse så jag undrar vad händer när någon med fysiskt beroende av heroin (eller benzo) hamnar i fängelse och inte kan knarka något mer? Låter kriminalvården en bara gå igenom avtändningen eller får man hjälp på något sätt?

De får en viss medicin, men det jag såg var att de sket ner sig och spydde och mådde jävligt dåligt 4-5 dagar. Såg ut som halvt levande lik. Men efter dessa dagar blev de friskare.
Citera
2023-06-27, 21:45
Kraftig abstinens.
Citera
2023-06-27, 21:46
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Ja jag vet inte. Är det så?
Jag vet inte, men jag misstänker det. Att sluta tvärt med heroin kan ju ge abstinens som är dödligt farlig.
Citera
2023-06-27, 21:49
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag vet inte, men jag misstänker det. Att sluta tvärt med heroin kan ju ge abstinens som är dödligt farlig.

Likaså benzo.

Men de kastar dig i häktet och skiter i vilket.
Citera
2023-06-27, 21:51
Medlem
hockexs avatar
Finns ett par dokumentärer om missbrukare som hamnar i fängelse i usa. De går igenom abstinens och sen nyktrar de till allt eftersom veckorna/månaderna går. Precis så man borde göra med alla missbrukare, de kan sällan sluta själva så lite tvångsvård gör susen.
Citera
2023-06-27, 21:52
Medlem
HVIT.s avatar
Glömmer aldrig en söt tjej som såg helt förstörd ut första veckan. Fick medicamente och kom tillbaka som en utsvulten tjej. Tyvärr dog hon ett år senare av en överdos.
Citera
2023-06-27, 21:52
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Likaså benzo.

Men de kastar dig i häktet och skiter i vilket.

Du har helt fel!
Citera
2023-06-27, 22:04
Medlem
pn222jws avatar
Inte ett dröm-läge...höga risker för våldsamma utbrott...har själv sett en narkoman (som tillfälligt vårdades på psykiatrisk klinik) misshandla en annan patient med vad som kallas "killer-blow" bland vissa militärer, 4 - 5 slag med knuten näve mot ena tinningen. Det som utlöste var att den misshandlade inte hängde med i ett skämt. Han drabbades av neurologiska skador och gick med kryckor i två, tre år...den som slog (narkomanen) blev inte bestraffad - han var möjligen f.d. FN-soldat.
Citera
2023-06-27, 22:16
Medlem
zombie-nations avatar
Någon som vet kanske kan svara.

Man tycker ju att de borde få någon vård. Eller låter de dem ligga i sitt eget bajs och dö? Man kan ju hyfsat lätt dö av AT på vissa droger.

Vad jag vet har vi inte dödsstraff i Sverige.

För dem som förespråkar att sluta CT, det är ofta helt onödigt och i vissa fall kan det skada dig för livet. Det är oftast inget bra sätt att sluta med droger som ger kroppsligt beroende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in