2006-08-08, 08:02
Medlem
Vad är det jag ser? Inga som gör egna wobblers? Ta bara mormors kvast skaft och kapa av önskad längd. Och dekorera som ni vill. Hur enkelt som helst och så slipper ni lägga ner 100 lappar hir och dit varje gång dom köpta börjar tappa färg.
Citera
2006-08-08, 08:13
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehN0rrlänning
Vad är det jag ser? Inga som gör egna wobblers? Ta bara mormors kvast skaft och kapa av önskad längd. Och dekorera som ni vill. Hur enkelt som helst och så slipper ni lägga ner 100 lappar hir och dit varje gång dom köpta börjar tappa färg.

Det måste se ut som en minimodell av en ubåt? Går det verkligen hem hos gäddorna?

En idé jag har är att göra en liten penismodell med krokar och dylikt. Det vore kanske något? Lite roligare när man får napp i alla fall.
Citera
2006-08-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Det måste se ut som en minimodell av en ubåt? Går det verkligen hem hos gäddorna?

En idé jag har är att göra en liten penismodell med krokar och dylikt. Det vore kanske något? Lite roligare när man får napp i alla fall.
Klart det går hem, jag har fiskat med hemmagjorda wobblers så länge jag kan minnas. Iom att dom har en oregelbunden gång i vattnet så lockar det nog till sig fler gäddor än en 99:- wobbler från butiken.
Citera
2006-08-08, 12:44
Medlem
Juggalo, lat mig gissa, ABUs skittafs?
Salmo Slider ar mitt val som bete och aldrig ABU tafsen!
Citera
2006-08-10, 14:42
Medlem
Kronans avatar
På våren fiskar jag mycket med skeddrag, på sommaren blir det gärna lite mer djupgående wobblers och på hösten jerk eller zalt.
Citera
2006-08-11, 16:06
Medlem
Conrad firetiger knäcker på grunda vatten.

Djupare så är det sjunkandeZalt som gäller, mellan eller stora. Blå/silver för skärgården ooch firetiger alt PLO i insjö.
Citera
2006-08-11, 18:42
Medlem
snuffomans avatar
Mina favoritdrag är faktsikt skeddrag, förmodligen för att jag vågar kasta med dom på andra ställen än med wobbler (de kostar ju så förbannat).

För tillfället är mina favoriter; Ran-draget i silver samt kopparfärgad Abu Atom.
Citera
2006-08-12, 10:54
Medlem
jangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
En wobbler jag bara inte tål är fan den där jävla Zalt skiten!

Har läst igenom tidningar där alla höjer den till skyarna men den ser ju helt död ut i vattnet när den segar fram och sen har jag satt 2-3 st i botten och sedan dragit av linan så det är bestämt att Svampfest inte ska få nån fisk på dessa tingestar.
Det låter som du kommit över nån billig kopia, tex. Surecatch. Jag testade en sån en gång dom gick nästan som en spik genom vattnet, knappt någon gång alls. Helt värdelös. Tacka vet jag en äkta Zalt wobbler. Grejen med Zalt är att gången är väldigt svängig även när man tar in det sakta och är därför lämpad för sakta inspinning om du frågar mig. Sedan kan man även använda den som jerkbait mer eller mindre, har fått en del gäddor på det viset.
Citera
2006-08-12, 21:12
Medlem
fulltexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoWasted
Kul om ni som verkligen känner att just detta betet är överlägset bäst, vill frälsa oss andra och övertyga oss om varför vi skall använda det, och inget annat.

Personligen är jag lyrisk över rappala countdown (orange).
Mitt råd är att inte lyssna för mycket på andra.

Vissa höjer Zalt till skyarna, andra föredrar Conrad, Buster Jerk eller Salmo Slider osv. Själv tycker jag att det mesta fungerar men att man får anpassa betet och färg efter vattentemp, dagsljus, djup mm.
Citera
2006-08-13, 08:00
Medlem
stahs avatar
Prova "spöket", en tjej vann DM iår på det.

finns på falkfish.com tex.
Citera
2006-08-20, 11:25
Medlem
har tagit mina värsta gäddor på hemmagjorda vobbler
Citera
2006-08-21, 01:19
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fribbe
har tagit mina värsta gäddor på hemmagjorda vobbler

Du har ingen bild eller byggbeskrivning på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in