2006-07-30, 06:09
Medlem
Atom Silver eller Hi lo wobbler.
Citera
2006-07-30, 20:00
Medlem
Silverturks avatar
För den som kan fiska jerkbait finns det beten som nästan alltid slår alla vanliga wobblers med hästlängder.

Annars har vi den lilla Westin. Den stora är också bra, men för stor för att kasta vanligt med. Den lilla är 17cm lång. Har köpt en ny för en 7-kilos bet rakt igenom plasten på två ställen. Säkert tagit 100 gäddor på det draget!
Gäddfärgade är överlägset bäst.
Citera
2006-08-02, 01:38
Medlem
När det gäller wobbler brukar ABUs Tormeter fungera. Annars är ju Atomdragen en favorit, speciellt de gröna.
Citera
2006-08-02, 04:27
Medlem
jangos avatar
Fiskar inte så mycket men en 15cm röd/vit nils master har funkat bra.
Citera
2006-08-02, 12:37
Medlem
jag tycker iofs att en popper är bland det roligaste man kan fiska med, Rapala har tillverkat någon som är i lite lagom storlek för svensk skärgård, 20-30 gram, kanske 10-13 cm stor, silverglänsande.

Får enormt roliga hugg på den när gäddan tar fart från bottnen och klipper wobblern i ytan, det bara smäller till...
Citera
2006-08-04, 09:19
Medlem
Svampfests avatar
En wobbler jag bara inte tål är fan den där jävla Zalt skiten!

Har läst igenom tidningar där alla höjer den till skyarna men den ser ju helt död ut i vattnet när den segar fram och sen har jag satt 2-3 st i botten och sedan dragit av linan så det är bestämt att Svampfest inte ska få nån fisk på dessa tingestar.
Citera
2006-08-04, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest

Har läst igenom tidningar där alla höjer den till skyarna men den ser ju helt död ut i vattnet när den segar fram och sen har jag satt 2-3 st i botten och sedan dragit av linan så det är bestämt att Svampfest inte ska få nån fisk på dessa tingestar.

Du skall icke häda!!! Papegojfärgad Zalt har givit TD ett mycket stort antal gäddor. Funkar inget annat har i alla fall alltid Zalten givit fisk.
Citera
2006-08-04, 09:29
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest

Bara jag som tycker wobblers är för jävla dyra? Jag rekommenderar starkt Zalt och liknande kopior.
Zalt är grym men dyr. Smakar det så kostar det, 150-200:- tror jag man får ge, men kan få en kopia för 40:-.

http://www.angelhaus-koss.de/koeder/pics/zaltw.jpg
Citera
2006-08-04, 11:23
Medlem
Juggalos avatar
Tips på drag för gammelgäddan.

Tjenare,

Ska upp till sommarstugan vid Båven för att fiska en vecka.
Var där för precis ett år sedan när det var väldigt varmt och fick bara 3-4 gäddor. Gissade att vattnet var för varmt och fisken gick djupare. Eftersom det är varmare i år så antar jag att man kän förvänta sig något liknande.

Vad ska jag satsa på för drag denna gång för att öka chanserna? Hade inte ens ett hugg med vaniga vobblers men med blå och gröna jiggar gick det bättre. Brukar snacka med originalen i fiskeaffären med ibland har jag en känsla av att de prackar på en drag som de behöver bli av med.

Det var en morgon då jag låg och latade mig i båten och slöfiskade. När jag har draget ganska när båten ser jag en stor skugga i vattnet sen kommer värdens hugg. Spöt ligger som ett U för en sekund och sedan släpper allt och jag tror att linan gått av. Det visar sig att spännet den nyinköpta tafsen är helt söndersliten. Är detta något som hänt er eller var det en riktig bamsing som tog med sig drag och allt? Fantiserade om att det var gammelgäddan som varit i farten och var ändå ganska nöjd förutom att jag fick 40 graders feber pga solsting.

Tacksam för hjälp och tips.
Citera
2006-08-04, 11:29
Medlem
exerds avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=353800

Som sagt. Testa Zaltwobblern.. Slår aldrig fel.
Citera
2006-08-04, 12:34
Medlem
Racerbyces avatar
Zalt är en av mina favoriter med.

Men för er som tycker att wobblers i allmänhet är dyra kan jag tipsa om en wobbler som heter Conrad Salmon, som fungerar förvånansvärt bra för sitt pris (riktpriset är 59 kr och det är ju billigt i sig, men de brukar finnas på t.ex Coop Forum för 29 eller 39 kr). Det är i princip en kopia av Bomber och jag har fått riktigt bra med gädda på denna billiga wobbler, så jag rekommenderar att ni testar dem!
Citera
2006-08-05, 11:38
Medlem
Zinkys avatar
okey ska nu avslöja min största hemlighet för första gången.

Det absolut bästa i alla vatten är...

Ett atom, som är rött i bakgrunden sedan går en vit linje lodrätt genom draget som är lite s dragen.

Tyvärr så säljs detta inte längre och jag har bara ett kvar jag inte vågar använda =(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in