Kul om ni som verkligen känner att just detta betet är överlägset bäst, vill frälsa oss andra och övertyga oss om varför vi skall använda det, och inget annat.
Personligen är jag lyrisk över rappala countdown (orange).
Orange Rappala är ett med det bästa som finns. Fast nu för tiden kör jag endast med jigg. Lila med blått glitter i. Dom funkar på mycket. Nackdelen är att det är svårt att använda tafs på dom så man får ta det väldigt passivt när man får gädda på kroken.
Jag är iofs ingen storfiskare på ngt sätt. Men jag har fått ett gäng gäddor på Tunaspinnaren ! Jag har fått fler gäddor på detta bete än med alla mina vobblers tillsammans faktiskt... Plus alla Abbissar då också !
Har en hel flyttkartong med Rapalawobblers, men jag föredrar att fiska gädda med Mörrumspinnare (28 g med blank silversked). Kom precis hem från en 2-veckors fiskeresa och det blev en ganska bra fångst, naturligtvis med spinnare mestadels. Den största gäddan jag fått på kast är en på 8,0 kg och den tog jag med en 12 grams (!) Mörrumspinnare....
Jag fick en 4½ kilos gädda på en myran-spinnare en gång, den där lilla som är till för abborre mest, det tycker jag var rätt kul. Annars föredrar jag fladens wobbler eller ABU's skeddrag, dem är grymma!
Har en hel flyttkartong med Rapalawobblers, men jag föredrar att fiska gädda med Mörrumspinnare (28 g med blank silversked). Kom precis hem från en 2-veckors fiskeresa och det blev en ganska bra fångst, naturligtvis med spinnare mestadels. Den största gäddan jag fått på kast är en på 8,0 kg och den tog jag med en 12 grams (!) Mörrumspinnare....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!