• 1
  • 2
2006-07-28, 20:18
Medlem
SoWasteds avatar
Kul om ni som verkligen känner att just detta betet är överlägset bäst, vill frälsa oss andra och övertyga oss om varför vi skall använda det, och inget annat.

Personligen är jag lyrisk över rappala countdown (orange).
Citera
2006-07-28, 22:14
Medlem
_Falk_s avatar
Har haft mycke hugg på min nils master 15 cm 30g som kallas "pappergoja"
den börjar bli så vältuggad så det kanske blir dags för en ny i år redan
Citera
2006-07-28, 22:35
Medlem
osiss avatar
Orange Rappala är ett med det bästa som finns. Fast nu för tiden kör jag endast med jigg. Lila med blått glitter i. Dom funkar på mycket. Nackdelen är att det är svårt att använda tafs på dom så man får ta det väldigt passivt när man får gädda på kroken.
Citera
2006-07-28, 22:51
Medlem
Zet@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis
Nackdelen är att det är svårt att använda tafs på dom så man får ta det väldigt passivt när man får gädda på kroken.

Köp någon form av knytbart tafsmaterial hos närmaste fiskebutik så är problemet löst. Bara att fråga personalen så hjälper de dig.
Citera
2006-07-28, 23:46
Medlem
Beror lite på vattentempen, men lilla Salmo Fatso är klart bra bete för de gröna.
Citera
2006-07-29, 00:39
Medlem
Jag är iofs ingen storfiskare på ngt sätt. Men jag har fått ett gäng gäddor på Tunaspinnaren ! Jag har fått fler gäddor på detta bete än med alla mina vobblers tillsammans faktiskt... Plus alla Abbissar då också !

Mvh...
Citera
2006-07-29, 03:37
Moderator
Oddballs avatar
Har en hel flyttkartong med Rapalawobblers, men jag föredrar att fiska gädda med Mörrumspinnare (28 g med blank silversked). Kom precis hem från en 2-veckors fiskeresa och det blev en ganska bra fångst, naturligtvis med spinnare mestadels. Den största gäddan jag fått på kast är en på 8,0 kg och den tog jag med en 12 grams (!) Mörrumspinnare....

Dock fiskar jag alltid med gäddtafs på.
Citera
2006-07-29, 03:42
Bannlyst
Jag fick en 4½ kilos gädda på en myran-spinnare en gång, den där lilla som är till för abborre mest, det tycker jag var rätt kul. Annars föredrar jag fladens wobbler eller ABU's skeddrag, dem är grymma!
Citera
2006-07-29, 03:50
Medlem
Marulks avatar
Mina 2 favoritvobblers.

Rapala jointed, blå, modell stor.

Glömt bort vad draget heter, men ser ut som en Zalt ungefär, modell mindre med psykofärger. Var poppis drag på det glada 80 talet iaf.

Dessa har det tagits enormna mängder gädda gös och aboore på.
Citera
2006-07-29, 04:33
Medlem
Svampfests avatar
Mmm min Blå/Silver färgade Swimm Whizz har jag tagit otaliga gäddor på..
Citera
2006-07-29, 17:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Har aldrig haft någon större lycka med wobbler. Enligt undertecknad är det Toby (koppar) och Utö (blank) som ivf roslagsgäddan vill ha.
Citera
2006-07-30, 04:06
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Har en hel flyttkartong med Rapalawobblers, men jag föredrar att fiska gädda med Mörrumspinnare (28 g med blank silversked). Kom precis hem från en 2-veckors fiskeresa och det blev en ganska bra fångst, naturligtvis med spinnare mestadels. Den största gäddan jag fått på kast är en på 8,0 kg och den tog jag med en 12 grams (!) Mörrumspinnare....

Dock fiskar jag alltid med gäddtafs på.
Mörrumspinnaren är nog världens bästa gäddrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in