2023-06-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Balkmannens fru och den avlidna kvinnans syster kan ju teoretiskt vara samma person.

Kanske det. Men då stämmer inte uppgifterna om att både den avlidna kvinnan och hennes syster slungades ur vagnen. Hittar inte länken just nu, men det stod t.o.m. i en kvällsblaska.
Citera
2023-06-29, 17:33
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Det finns väl ingen som bekräftat att den avlidnas syster föll ur. Bara att hon blev allvarligt skadad?

Korrekt. Vi har troligen antagit att hon gjorde det helt enkelt. Men å andra sidan verkar ju balkongen ha tagits om hand innan passagerarna på tåget. Lite mysko om det nu inte är så att den 4:e föll tidigare än de andra. (Och är numera nummer 1..)

Ingen balkong, balkmannen för helvete!
Senast redigerad av zilog-80 2023-06-29 kl. 17:35.
Citera
2023-06-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Hon skrev exakt samma som redan framkommit från andra vittnen på plats. Så inget nytt alls o vem som helst som läst kvällstidningarna kunde skriva exakt samma. Gällande balkmannen så finns det lika många vittnesuppgifter som säger att han själv tog sig ur vagnen till balken, som att han ramla ut, som att han klättrat upp från marken för att hjälpa till… Allt från vittnen på plats med ”bra uppsikt”.

I call bullshit!

Haha I call bullshit.. snälla.. jag vet iallafall att jag var där, och jag ville bara beskriva min version av vad jag såg. Sen var du väljer att lita på eller inte, det är upp till dig som individ, inte mig. Jag vet iallafall min sanning.

Har förstått att flashback är ett ställe av lögner och folk som har svårt att tro på det folk skriver på grund av det. Känns som en sandlåda på förskolan.

Jag lider iallafall med alla inblandade, de skadade och alla som vittnade det! Kommer iallafall ta ett tag innan jag sätter min fot på ett nöjesfält igen..
Citera
2023-06-29, 17:35
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Hon skrev exakt samma som redan framkommit från andra vittnen på plats. Så inget nytt alls o vem som helst som läst kvällstidningarna kunde skriva exakt samma. Gällande balkmannen så finns det lika många vittnesuppgifter som säger att han själv tog sig ur vagnen till balken, som att han ramla ut, som att han klättrat upp från marken för att hjälpa till… Allt från vittnen på plats med ”bra uppsikt”.

I call bullshit!
Vilka vittnen är det som påstår att han klättrade självmant ut från vagnen eller upp, för den delen? Jag har enbart läst om vittnen (i media) som påstår att han också flög ut och landade på en balk, hasade sig sedan upp i sittande ställning på balken. Mest utförligt i Sundsvallstidningen, tyvärr låst artikel.
Att flera vittnen berättar samma sak ökar trovärdigheten.
Citera
2023-06-29, 17:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebarnsmamma
Vi var flera stycken som bara såg tre, i så fall föll den fjärde innan, vilket jag då inte såg. Jag återger inte ren och rak fakta, jag återger det jag såg och det var det jag såg.

Stå på dig.
Skit i andra som inte tror på dig.

JAG TROR PÅ DIG!!
Citera
2023-06-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Stå på dig.
Skit i andra som inte tror på dig.

JAG TROR PÅ DIG!!

Tack, vad snällt av dig! 🙏 du har rätt, jag ska stå på mig!
Citera
2023-06-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Korrekt. Vi har troligen antagit att hon gjorde det helt enkelt. Men å andra sidan verkar ju balkongen ha tagits om hand innan passagerarna på tåget. Lite mysko om det nu inte är så att den 4:e föll tidigare än de andra. (Och är numera nummer 1..)

Ingen balkong, balkmannen för helvete!
Ja precis. Det vi vet från artikeln i Sundsvalls Tidning är att balkmannens fru ligger/legat nedsövd med flera frakturer. Hon kan givetvis ha ådragit sig allvarliga frakturer utan att ha fallit ur vagnen, med de krafter som var.
Citera
2023-06-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Flygande mattan har varit avstängd hela detta år tillsammans med Twister. (Bläckfisken och Kvadten var avstängda från öppning i April och några veckor fram)
Jetline har varit avstängd vissa tider under våra besök i våras och fram till olyckan.
Förvisso bra att attraktionerna varit avstängda om de inte levt upp till säkerhetskraven men samtidigt möjligen en fingervisning om att Grönan inte är i toppenskick...
Citera
2023-06-29, 18:08
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Ja precis. Det vi vet från artikeln i Sundsvalls Tidning är att balkmannens fru ligger/legat nedsövd med flera frakturer. Hon kan givetvis ha ådragit sig allvarliga frakturer utan att ha fallit ur vagnen, med de krafter som var.

Hade balkmannens fru suttit kvar i vagnen hade hans blick varit ditåt, inte ner i buskarna.
Citera
2023-06-29, 18:08
Medlem
Citat:
Balkmannens fru och den avlidna kvinnans syster kan ju teoretiskt vara samma person.
Nej, det är inte samma kvinna. Vi vet vad både balkmannens fru och dödsoffrets syster heter, finns i tråden.
Citera
2023-06-29, 18:09
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
I så fall skulle väl svärföräldrarna nämt att svärdotterns syster dött. Märkligt att utelämna det i så fall.
Citera
2023-06-29, 18:11
Medlem
rovmuns avatar
Från aftonbladet.se
" Det framkommer av polisens inledande undersökningsprotokoll"

Någon som vet var man får tag på detta protokoll eller var aftonbladet fått det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4X8eX/olyckan-pa-grona-lund-husrannsakan-i-jetlines-styrhytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in