2023-06-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Sorry men sluta ljug. Den lilla videosnutten med balkmannen motbevisar dig totalt.

Balkis sitter där utan en skråma och ser totalt oberörd ut. Han och hans 130 kg hade definitivt inte kastats som någon trasa, och hade inte hasat sig upp från någonting. Ingen springer någonstans och ingen skriker i panik.

Fan, stackars balkis blir bara fetare för varje inlägg. Nu vet jag ju inte hur lång han är men att döma av bilder tippar jag att han väger runt 100 pannor.

https://static.cdn-expressen.se/images/08/69/08692fc74aed491a9a974fd75617b587/16x9/640@60.jpg
Citera
2023-06-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightprowler999
Trebarnsmamma ljuger inte. Jag stod själv vid bänkarna och kan intyga att hennes historia om händelseförloppet stämmer.

”Trebarnsmamma” verkar trovärdig, men man bör ändå ta nyreggade användare med en nypa salt. Dessutom så missade hon en viktig sak. Nämligen att det var fyra personer som föll ur vagnarna, inte tre. Den 35-åriga kvinnan som omkom, hennes syster, den s.k. ”Balkmannen”, samt Balkmannens fru.

Hur kunde hon missa det om hon hade så god uppsikt över händelseförloppet?
Citera
2023-06-29, 16:43
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast Gröna lund har väl väldigt lite cirkus, inburade djur och dvärgar.

Alldeles för lite. Jag kommer för hamburgarna, men stannar för dvärgarna.
Citera
2023-06-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Jag har märk att flygande mattan känns väldigt sliten och glappig i toppläge. Vågar knappt åka den längre.

Den är inte bra nä, har jag källor på... Inte så att man tror att den kommer braka omkull men den hade skrotats redan om Grönan hade bättre ekonomi. Tror att den försvinner nu. Inte direkt svindyrt (trots kass ekonomi) att köpa en ny om man vill ha en.
Citera
2023-06-29, 16:46
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Man måste byta delar med jämna mellanrum, att titta med ögonen räcker inte. Vissa saker går väl testa för sprickbildning, men..
...nu vill jag se bildbevis på aktuella delarna.
Citera
2023-06-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Fan, stackars balkis blir bara fetare för varje inlägg. Nu vet jag ju inte hur lång han är men att döma av bilder tippar jag att han väger runt 100 pannor.

https://static.cdn-expressen.se/images/08/69/08692fc74aed491a9a974fd75617b587/16x9/640@60.jpg

Indeed. Ser ut som en ganska normalbyggd om än lite plufsig man. Man ser några tusen sådana om man är i stan en heldag.
Citera
2023-06-29, 16:47
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intercler
Denna artikel ligger konstigt nog bakom betalvägg nu men när jag läste den framgick det att det var oklart hur många/vilka som befann sig i tåget.

GL har via pressmeddelande angett 14 personer, men det verkar inte stämma?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4X8eX/olyckan-pa-grona-lund-husrannsakan-i-jetlines-styrhytt

Nä, det stämmer inte. Tåget tar 14 passagerare som max så det var troligen en "värre än så är det inte-uppskattning", men det var inte fullsatt.
PS, totalt 10 passagerare, 4 ramlade ur varav 3 nådde marken, 6 blev kvar i tåget.
PS2, 4 på marken icke åkande blev tagna till sjukhus för chock, därav 14 till sjukhus totalt.
Senast redigerad av zilog-80 2023-06-29 kl. 16:55.
Citera
2023-06-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
”Trebarnsmamma” verkar trovärdig, men man bör ändå ta nyreggade användare med en nypa salt. Dessutom så missade hon en viktig sak. Nämligen att det var fyra personer som föll ur vagnarna, inte tre. Den 35-åriga kvinnan som omkom, hennes syster, den s.k. ”Balkmannen”, samt Balkmannens fru.

Hur kunde hon missa det om hon hade så god uppsikt över händelseförloppet?

Vi var flera stycken som bara såg tre, i så fall föll den fjärde innan, vilket jag då inte såg. Jag återger inte ren och rak fakta, jag återger det jag såg och det var det jag såg.
Citera
2023-06-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebarnsmamma
Vi var flera stycken som bara såg tre, i så fall föll den fjärde innan, vilket jag då inte såg. Jag återger inte ren och rak fakta, jag återger det jag såg och det var det jag såg.

Ok, jag tror dig. Måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett. Jag kan nog inte föreställa mig hur hemskt det måste ha varit. Ta hand om dig och barnen! 🙏❤️
Citera
2023-06-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Nä, det stämmer inte. Tåget tar 14 passagerare som max så det var troligen en "värre än så är det inte-uppskattning", men det var inte fullsatt.
PS, totalt 10 passagerare, 4 ramlade ur varav 3 nådde marken, 6 blev kvar i tåget.
PS2, 4 på marken icke åkande blev tagna till sjukhus för chock, därav 14 till sjukhus totalt.

Jag vill minnas att jag läst att det var 14 personer till sjukhus. 10 av dessa var ombord på Jetline. 4 personer var på marken och chockskadades.
Citera
2023-06-29, 17:02
Medlem
Balkmannen , Sveriges nya försvarsminister!
Citera
2023-06-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Ok, jag tror dig. Måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett. Jag kan nog inte föreställa mig hur hemskt det måste ha varit. Ta hand om dig och barnen! 🙏❤️

Det var det verkligen! Har fortfarande svårt att greppa att det faktiskt hänt, känns som om jag kollat på en skräckfilm. Overkligt! Tack så mycket 🙏❤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in