2023-06-25, 07:45
Medlem
Germanofils avatar
Flytta till någon by i Franken (norra Bayern) och köp ett gammalt hus. Låg kriminalitet, fin natur och fantastisk öl. Vandra i skogarna på dagtid och tillbringa kvällarna på det lokala bryggeriets lokal. Ät schnitzel, fläskstek och drick öl tills du dör av antingen hjärtinfarkt eller leverskador. 🙂
Citera
2023-06-25, 08:27
Medlem
swedsters avatar
Har samma problem,sålde min business för 8.3 miljarder och svårt att hitta saker man kan köpa längre...
Citera
2023-06-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha
Mitt mjukvaruföretag är nu sålt och jag kommer gå i pension innan jag fyllt 35.
Det tog 8 år att åstadkomma detta, men nu är det klart.

Frågan är... vad gör man nu?
Jag planerar en utlandsflytt, men är inte säker på om jag ska flytta till Schweiz, Island eller Vietnam. Något i mig säger att ett land med hög levnadsstandard (t.ex. Schweiz & Island) är bättre, men tråkigt att bo i under en längre period.

Men vad ska man göra resten av sin lediga tid?
Agera konsult ibland?
Investera i andra företag?

Vad gjorde ni själva när ni sålde av företaget och gick i pension?

Jag känner en slags ångest över att veta att nu är det faktiskt slut. Det jag kämpade för under alla år, och nu är dagen här.

Vad för pengar talar vi om? Om det är 10 mnkr eller 100 mnkr är enorm skillnad på svaren. Är det 10 mnkr så kan du se fram emot att börja jobba igen på sikt men är det 100 så slipper du jobb
Citera
2023-06-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Siffra tagen ur luften! TS nämner inte 15.

Dessutom tror jag TS fabricerat historien

Jo känns som fyllehistoria inatt
Citera
2023-06-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha
Mitt mjukvaruföretag är nu sålt och jag kommer gå i pension innan jag fyllt 35.
Det tog 8 år att åstadkomma detta, men nu är det klart.

Frågan är... vad gör man nu?
Jag planerar en utlandsflytt, men är inte säker på om jag ska flytta till Schweiz, Island eller Vietnam. Något i mig säger att ett land med hög levnadsstandard (t.ex. Schweiz & Island) är bättre, men tråkigt att bo i under en längre period.

Men vad ska man göra resten av sin lediga tid?
Agera konsult ibland?
Investera i andra företag?

Vad gjorde ni själva när ni sålde av företaget och gick i pension?

Jag känner en slags ångest över att veta att nu är det faktiskt slut. Det jag kämpade för under alla år, och nu är dagen här.
Vad är det du är klar med, varför gå i pension redan vid 35?

Trådstarten andas lite, nu har jag så mkt pengar att du inte behöver arbeta för pengarnas skull.

Var det för pengarna du byggde ditt företag?
Citera
2023-06-25, 08:55
Medlem
WebDevs avatar
Pengar eller inte, om man inte aktiverar sig med något vettigt så kommer depressionen som ett brev på posten sen.
Citera
2023-06-25, 09:31
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Har samma problem,sålde min business för 8.3 miljarder och svårt att hitta saker man kan köpa längre...
Trump fick ju inte köpa Grönland, du kanske har mera tur, prova! Själv har jag nog med mitt, men allt är ju så tråkigt nuförtiden, alla bygger ju egna rymdfärjor och ubåtar å sånt, suck! Kanske mars kunde va nåt? Ska kolla med min revisor!
Citera
2023-06-25, 09:39
Medlem
pn222jws avatar
"Jag sålde Pac-Woman till Activision Blizzard för 10 miljarder dollar nästa vecka...ska jag åka till Åland och fira"? (j k )
Citera
2023-06-25, 09:40
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
15millar räcker inte ens till ett hus i Täby-Bromma.

Skulle precis skriva detta. Där jag bor kostar enkla små radhus om fyra rum och kök runt hälften av detta. Önskar således TS lycka till med förtidspensionen i 35-årsåldern.

/AI
Citera
2023-06-25, 09:43
Medlem
Har funderat själv på vad jag skulle göra utan jobbet har testat ta ledigt en längre tid men märker att när jag går sysslolös en allt för lång tid så.går mitt mående ner.

Jag hade nog försökt köpa en enkel liten stuga med en plätt mark och ägnat en stor del av dagarna att försöka odla min egna mat o skaffat lite djur som höns etc just för att hålla igång kropp o knopp.

Alternativt hade jag flyttat nära nägon strand vid varmare klimat och surfat hela dagarna men känns som om jag hade tröttnat på det snabbare.
Citera
2023-06-25, 09:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheLinee
Sålde också mitt företag precis.
Är dock 25.
Fick 24 miljarder.

Räcker ju lite dåligt men fortsätt på Donken så blir det nog bra.

Till TS. Om det stämmer så prova upprepa bedriften i USA eller annat land.
Citera
2023-06-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
15millar räcker inte ens till ett hus i Täby-Bromma.
Eller så kan han köpa upp hela området där jag bor (54 lägenheter) och ha dryga 1,5 mille kvar på kontot.
Alla är inte lika blåsta som 08orna och vill köpa överprisade hus/lägenheter.

Hade investerat hälften (aktier med utdelning) men även en någon miljon i aktien som jag själv har och sen haft resten på ett sparkonto.

Hade dock aldrig slutat att jobba, möjligen gått ned i tid men aldrig sagt upp mig.

Senn om storyn är sann eller inte låter jag vara osagt men det finns ju de som har lyckats i ung ålder, var ju en nisse som sålde sitt företag innan han var 30 och cashade in nästan 300 miljoner (se ägaren till Great.com).
Senast redigerad av MickelMan 2023-06-25 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in