• 9
  • 10
2023-06-27, 20:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Fast där vill man inte bo oavsett Fatta vad jobbigt att bo med en massa självupptagna banala människor som tjänat sina pengar på trams. Osäkra prestigenarkomaner.
Hade jag valt att lägga lite av pengarna på ett hus hade det blivit i vacker natur i ett land och område med låga bostadspriser.
Slovenien Österrike? Många fina fiskevatten där.
Citera
2023-06-27, 21:09
En person med din profilbild går inte i pension före 35.
Citera
2023-06-27, 21:16
Är du mytoman? Du har ju inte återkommit i tråden förutom att starta den. Dina redogörelser om man läser mellan raderna går inte ihop. Är du fullt frisk?
Citera
2023-06-28, 10:23
Medlem
Rocinhas avatar
Vilket snack om 15 miljoner det blev. Var fick ni den siffran ifrån?

Midsommar? Har aldrig firat midsommar en enda gång i mitt liv. Är född i Sverige men har inga rötter där. Det är inget jag har erfarenhet eller ens intresse av. Är inget fan av alkohol heller.

Just nu befinner jag mig i USA. Jag sålde mitt egengjorda e-handelssystem och tillhörande e-handelssidor till ett amerikanskt företag som ville uppgradera deras befintliga system till något bättre. Jag kommer vara kvar här en vecka till ungefär och turista lite innan jag åker tillbaka till Sverige. Jag dricker sällan men denna veckan blev det firande och mina släktingar är med mig här just nu.

Priset vi kom överens om var $7,355,000, närmare 79 MSEK före skatt. Jag lever väldigt billigt idag. På ett år slösar jag i princip 70,000 SEK vilket är ingenting. Pengarna kommer räcka livet ut - och mer än så. Jag lever sparsamt. Nästan alla mina ägodelar får plats i en enda ryggsäck. Förutom säng/bord/andra möbler såklart.

Jag och min familj har planerat köpa en båt tillsammans och lära oss hur man seglar, sedan är tanken att bo på den ett år ungefär medan vi seglar runt världen. Förhoppningsvis hittar vi ett land vi kommer trivas i. Det kommer nog ta iaf 1-2 år innan vi hittat ett framtida hem. Men en sak är säker, Sverige kommer vi lämna. Finns inget som lockar i Sverige. Så nu blir det till att "testa" olika länder ett tag framöver. Budget för båten blir 5 MSEK och utöver det (och bränsle/underhåll/mat) så vet jag inte vad mer jag kommer lägga pengarna på just nu.

Har absolut noll intresse av att spendera pengar på skitsaker som bilar eller märkeskläder, eller saker som inte ger mig värde och lycka. Ser ingen poäng med att försöka flasha inför andra. Ska sälja lägenheten här och skaffa en båt, det är första steget. Min familj ska kunna bo på den utan problem, så då blir det den prisklassen vi hamnar i.

Har ingen aning om var jag är om 2-5 år. Det enda jag vet är att jag vill ut och upptäcka världen. Långt bort från Sverige.

Jag är klar med att arbeta för lön. Gör jag arbete i framtiden blir det för skojs skull bara. För vissa räcker inte dessa pengar långt, men för mig är detta mer än vad jag någonsin kommer spendera. Alla har vi olika levnadsstandarder. Som tur är umgås jag aldrig med svenskar, som konstant ska försöka imponera på andra med sina belånade hus, bilar och kläder/mobiler på avbetalning.
Senast redigerad av Rocinha 2023-06-28 kl. 10:42.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in