2023-06-25, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha
Mitt mjukvaruföretag är nu sålt och jag kommer gå i pension innan jag fyllt 35.
Det tog 8 år att åstadkomma detta, men nu är det klart.

Frågan är... vad gör man nu?
Jag planerar en utlandsflytt, men är inte säker på om jag ska flytta till Schweiz, Island eller Vietnam. Något i mig säger att ett land med hög levnadsstandard (t.ex. Schweiz & Island) är bättre, men tråkigt att bo i under en längre period.

Men vad ska man göra resten av sin lediga tid?
Agera konsult ibland?
Investera i andra företag?

Vad gjorde ni själva när ni sålde av företaget och gick i pension?

Jag känner en slags ångest över att veta att nu är det faktiskt slut. Det jag kämpade för under alla år, och nu är dagen här.

Jag hade inga problem alls med min tidiga pension när jag sålde mitt investment company
Jag agerade konsult ett tag men slutade även med det efter 8-10 månader. Slutade med alla affärer förutom fastigheter.

Vad jag gjorde/gör är för mig otroligt roligt och givande. Umgås med min familj, tränar, spelar golf, spenderar tid på min country club, har mitt bil intresse, reser, och grejar med mina fastigheter.
Bor i Usa.
Citera
2023-06-25, 04:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Absolut. Leva snålt i Thailand så går det. Men inte i Sverige.

Eh, jo.

Du menar att du inte klarar dig på en genomsnittlig avkastning på börsen på 15 miljoner?
Du klarar dig inte på 100.000i månaden?
Citera
2023-06-25, 04:11
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
åk till nåt asiatiskt land o knulla tusentals lyx horor o dra ladd o ät lyx mat varje dag resten av livet :P
Finns inga asiatiska horor som benämns som lyx, de är alla billiga och har du betalat dyrt så har du blivit lurad 🤣
Citera
2023-06-25, 04:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Jag hade inga problem alls med min tidiga pension när jag sålde mitt investment company
Jag agerade konsult ett tag men slutade även med det efter 8-10 månader. Slutade med alla affärer förutom fastigheter.

Vad jag gjorde/gör är för mig otroligt roligt och givande. Umgås med min familj, tränar, spelar golf, spenderar tid på min country club, har mitt bil intresse, reser, och grejar med mina fastigheter.
Bor i Usa.

Var det inte Canada?
Citera
2023-06-25, 05:35
Medlem
jtds avatar
varför måste du gå i pension?
Citera
2023-06-25, 06:18
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
15 miljoner räcker inte särskilt länge. Tänk på det.
Kan inte se att det står 15 någonstans?
Citera
2023-06-25, 06:48
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
15 miljoner räcker inte särskilt länge. Tänk på det.
15millar räcker inte ens till ett hus i Täby-Bromma.
Citera
2023-06-25, 06:52
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever

Bor i Usa.

Jag fattar inte heller folk som tror de måste jobba för att ha något att göra. Ni är ju helt skadade. Jag har inga som helst problem att sysselsätta mig och var jag rik dessutom, jag skulle ha svårt att välja vad jag ska satsa på för jag har för många idéer.

Men vad jag skulle göra är att bygga ett lyxigt litet hotell/homestay i riadstil. Jag är arkitekt och har ritningar redan skulle jag sedan ha tid över skaffar jag ett par hästar så är det problemet ur världen.
Citera
2023-06-25, 07:01
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha

Men vad ska man göra resten av sin lediga tid?
Agera konsult ibland?
Investera i andra företag?

Vad gjorde ni själva när ni sålde av företaget och gick i pension?

Jag känner en slags ångest över att veta att nu är det faktiskt slut. Det jag kämpade för under alla år, och nu är dagen här.

Varför sålde du om du ändå har planer på att investera i andra företag?

Om ditt intresse är att skapa och utveckla företag så fortsätt med det, men varför då lägga dina pengar i andras idéer.
Citera
2023-06-25, 07:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Måste du gå i pension då?

Låter som att du ändå vill fortsätta jobba i någon mån.
Citera
2023-06-25, 07:11
Medlem
BluePrinces avatar
Flytta utomlands, till det land du vill bo i och som passar din ekonomi och krav på bekvämlighet mm. Om din ekonomi tillåter, bygg eller köp ett semesterhus i ett land och ha ett helt annat boende någon annanstans. Mina bästa år var när jag jobbade i Asien och pendlade halvårsvis till Sverige. Skönt att få det bästa av två världar. Jag hade mitt egenbyggda hus som jag designat precis som jag ville ha det, bodde intill en underbar nästan öde strand och roades av kaoset tills det blev irriterande, då var det dags för ett halvår i Stockholm med allt du vill äta och dricka, föreläsningar, kultur och fester. Men jag skulle aldrig flytta dit igen eller starta projekt där. Mycket korruption, osäkert att köpa mark osv.

Vill du satsa på något projekt? Har du något intresse du kan utveckla eller om du gillar företagande, starta ett hobbyföretag som har med ditt intresse att göra.
Senast redigerad av BluePrince 2023-06-25 kl. 07:32.
Citera
2023-06-25, 07:43
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
15millar räcker inte ens till ett hus i Täby-Bromma.

Siffra tagen ur luften! TS nämner inte 15.

Dessutom tror jag TS fabricerat historien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in