2023-06-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det kan inte 90% av svenska befolkningen. Det det är därför det finns utbildade badvakter.

Vad är det som 90% inte kan?
Citera
2023-06-24, 15:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
Vad är det som 90% inte kan?
Livrädda på djupt vatten.
Citera
2023-06-24, 15:13
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det är väl bara att du läser den här tråden så märker du att många anser att det är helt okej att ungar drunknar så länge det inte är deras egna, och de har väl inga eller så vågar de inte ta ut dem i offentligheten av rädsla för att möta någon som inte ser ut som deras föräldrar.

Tyvärr tar fenomenet internet fram det sämsta hos folk. Nästa vecka ser de en bild på det döda barnet och vänder åsikt 180 grader. Många styrs av den för stunden främsta tanken inför pannbenet och tänker inte längre än så.
Citera
2023-06-24, 15:15
Medlem
Citat:
Livrädda på djupt vatten.

Varför låter man då sina barn vistas på djupt vatten när man är ansvarig för barnens säkerhet?

För övrigt är det inte badvakter på det här badet utan badvärdar.
Citera
2023-06-24, 15:29
Medlem
alicia66s avatar
[quote=stezt|84844687]Knappast. Ska några badvakter hålla koll på 100 (200-300+??) besökare? Fungerar inte så. Det är upp till föräldrar. Alltid. Sen kan badvakter eller värdar vara där för att rycka in med första hjälpen och sånt. Badvakter var livräddare i alla fall på min tid. Guldmagistern krävdes Gemene man kan inte livrädda.
Citera
2023-06-24, 15:34
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför låter man då sina barn vistas på djupt vatten när man är ansvarig för barnens säkerhet?

För övrigt är det inte badvakter på det här badet utan badvärdar.
Så det är bara barn till livräddskunninga som får bada? Inte många barn skulle få bada då.
Citera
2023-06-24, 15:42
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag är inte förtjust i många invandrare men denna tråd har spårat ur. Slår vad om att det är fler drunkningsolyckor i pool i privata trädgårdar i Sverige än offentliga bad. Och då är det tyst på kritiken.
Det är osmakligt. Dessutom är svenska föräldrar inte så ansedda utomlands heller pga curlande och skrikbarn så man ska akta sig att kasta sten i glashus.
Låt alla sörja och inför det som behövs på baden för att förhindra såna olyckor
Ja håller med, låt oss sörja och lära oss något.
Stackars pojke 😢
Citera
2023-06-24, 15:45
Medlem
Citat:
Så det är bara barn till livräddskunninga som får bada? Inte många barn skulle få bada då.

Men är du puckad på riktigt?

Du som ansvarig förälder ska ha uppsikt över dina barn och se till att de vistas i en bassäng som lagom djup och där DU kan snabbt plocka upp om något händer.
Du kan för fan inte lägga ansvar på en badvakt som inte är där för att sköta DITT jobb som förälder, ge dig för i helvete!! Resonerar man som du så är det inte undra på att föräldrar i dagens läge är så jävla lågbegåvade och ansvarslösa att man kräks.
Citera
2023-06-24, 15:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men är du puckad på riktigt?

Du som ansvarig förälder ska ha uppsikt över dina barn och se till att de vistas i en bassäng som lagom djup och där DU kan snabbt plocka upp om något händer.
Du kan för fan inte lägga ansvar på en badvakt som inte är där för att sköta DITT jobb som förälder, ge dig för i helvete!! Resonerar man som du så är det inte undra på att föräldrar i dagens läge är så jävla lågbegåvade och ansvarslösa att man kräks.
Lille vän. Jag har jobbat på badhus i flera år. Ven får bada på djupa delen? Kalle 17 Britta 75? Vem är lagom för vem?
Citera
2023-06-24, 15:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu vill jag FÖRTYDLIGA igen
Var där förra året och barnet badade i barnbassängen. Otroligt stimmigt. MEN badvakter som cirkulerade runt poolen hela tiden. Hade stenkoll, aldrig sett sån fokus faktiskt.
Sen var ju detta vuxen bassängen och vad jag förstår har barnet halkat/blivit puttad ner och DETTA kan gå otroligt fort! Sjönk ner på botten direkt och föräldrarna kanske springer och letar och ser inte barnet under vattnet. Tar inte många sekunder!. Sluta strö salt i såren och skuldbelägg dem. De har otrolig sorg nu och detta kan hända vem som helst särskilt på sånt stimmigt bad. Och det är förvirrande när de har *vakter* man litar på dem. Om jag inte minns fel så sitter de i ett torn och har uppsikt över hela bassängen. De borde ha sett.
Varför inte samma kritik mot dem som körde ihjäl ett barn med traktor??
Det är för att den är just BADVAKTER INTE BARNVAKTER. Föräldrarna ska se om barnet trillar/blir puttat.
Citera
2023-06-24, 16:13
Medlem
[quote=VilaVila|84850377]
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ingen såg eller hörde något förrän det var försent. Som vanligt.

Vem upptäckte pojken?

Så vad är deras jobb?[/QUOTE]

Saxat från badets sida:
Bad sker på eget ansvar. våra badvärdar är här för att hjälpa till och hålla ordning.

Tillsammans gör vi badet till en trevlig vistelse!

/Personalen på Segevångsbadet

Dvs, föräldrarnas ansvar, badvärdar har inget ansvar
Vad ska badvärdarna hjälpa till med vid ett bad? Vad innebär "att hålla ordning"? Är det att hålla ordning när en pojke drunknar där en massa andra gäster badar?

Föräldrarna ska självklart stå till svars men att ha badvärdar som inte ser till att barn inte drunknar är ju en katastrof. Det är en falsk trygghet dvs folk tror att badvärdarna håller koll men det de i själva verket gör är att slå dank.

Mitt tips är att ha badvakter som håller koll på badande gäster.
Citera
2023-06-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vad ska badvärdarna hjälpa till med vid ett bad? Vad innebär "att hålla ordning"? Är det att hålla ordning när en pojke drunknar där en massa andra gäster badar?

Föräldrarna ska självklart stå till svars men att ha badvärdar som inte ser till att barn inte drunknar är ju en katastrof. Det är en falsk trygghet dvs folk tror att badvärdarna håller koll men det de i själva verket gör är att slå dank.

Mitt tips är att ha badvakter som håller koll på badande gäster.

Mitt tips är att föräldrar tar sitt ansvar. Allt för många föräldrar brister i sitt föräldraansvar och försöker komma undan med det.
Står klart och tydligt på badets hemsida vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in