2023-06-24, 10:35
Medlem
Jag är inte förtjust i många invandrare men denna tråd har spårat ur. Slår vad om att det är fler drunkningsolyckor i pool i privata trädgårdar i Sverige än offentliga bad. Och då är det tyst på kritiken.
Det är osmakligt. Dessutom är svenska föräldrar inte så ansedda utomlands heller pga curlande och skrikbarn så man ska akta sig att kasta sten i glashus.
Låt alla sörja och inför det som behövs på baden för att förhindra såna olyckor
Citera
2023-06-24, 10:52
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Fattar inte varför man inte har t.ex. IR-kamera under vattnet. Då ser man inga detaljer men kan lätt detektera att någon varit under vattnet för länge.
Jag tror inte att en IR-kamera skulle visa något nyttigt under vattenytan.
Citera
2023-06-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Jag håller uppenbarligen inte med dig och dina blodtörstiga kamrater, och jag kommer inte att ändra min uppfattning.

Blodtörstiga kamrater?
Vafan svamlar du om?
Du kan inte på allvar mena att du anser att badvärdar ska ansvara för andras ungar? Då hoppas jag innerligt att du inte har eller någonsin kommer skaffa barn
Citera
2023-06-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag är inte förtjust i många invandrare men denna tråd har spårat ur. Slår vad om att det är fler drunkningsolyckor i pool i privata trädgårdar i Sverige än offentliga bad. Och då är det tyst på kritiken.
Det är osmakligt. Dessutom är svenska föräldrar inte så ansedda utomlands heller pga curlande och skrikbarn så man ska akta sig att kasta sten i glashus.
Låt alla sörja och inför det som behövs på baden för att förhindra såna olyckor

Tar man ett aktivt beslut att besöka i detta fall en badplats så har föräldrarna ansvar att ha uppsikt över sina barn under hela vistelsen. Det är ingen avlastningsplats för att dumpa av ungar på andra oavsett om du är svensk eller ej.

Det är ju för fan inte att skylla på någon annan att ens unge tar löpet och trillar ner i vuxenbassängen.
Ser dagligen föräldrar som springer efter sina ungar som tar löpet mot de större bassängerna, men där är fan föräldrarna hack i häl och har jäkligt bra koll.
Så vad skedde i detta fall? Vart var föräldrarna? Vad gjorde de?
Citera
2023-06-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag tror inte att en IR-kamera skulle visa något nyttigt under vattenytan.
Den skulle visa ingenting alls.

En kamera kopplat till AI kanske men när vi badade brukade vi ligga på botten stilla bara för och försöka hålla sig nere så lär ju blir många falsklarm.

Gapiga blattar finns det nog av ändå så mig gör det inget om flera 100 tusen går åt årligen.
Citera
2023-06-24, 11:59
Medlem
Placeholders avatar
Som sagt så är det här ett kaoz-bad fullt med ungar med svampfrisyer, mammor i hijab och pappor med vita mercedes. Vad man hört är ju att malmö stad vill ha det så här, antar badet agerar sis-fritidsgård så man flyttar problemen ett tag.
Citera
2023-06-24, 12:43
Medlem
gissar på natt det är invandrare. Man ska vara i vattnet tillsammans med barn. Här tror jag det är religion som gör att mamman inte kan ha badkläder på sig utan istället sitter och spelar på sin telefon.

På vårt lokala utomhus bad ser jag ofta farfar eller morfar som står påklädda på bassängkanten medans små barn själva badar i den stora bassängen, även detta är en stor risk då en äldre man som inte orkar att byta om till badkläder men tror att han är i så bra from att han kan livrädda ett litet barn i en djup bassäng.

Skärpning
Citera
2023-06-24, 13:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
gissar på natt det är invandrare. Man ska vara i vattnet tillsammans med barn. Här tror jag det är religion som gör att mamman inte kan ha badkläder på sig utan istället sitter och spelar på sin telefon.

På vårt lokala utomhus bad ser jag ofta farfar eller morfar som står påklädda på bassängkanten medans små barn själva badar i den stora bassängen, även detta är en stor risk då en äldre man som inte orkar att byta om till badkläder men tror att han är i så bra from att han kan livrädda ett litet barn i en djup bassäng.

Skärpning
Det kan inte 90% av svenska befolkningen. Det det är därför det finns utbildade badvakter.
Citera
2023-06-24, 13:41
Medlem
Fyfan. Hemskt. Var är föräldrarna..
Citera
2023-06-24, 14:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det kvittar, det handlar om besökare som tar med för många barn, där ingen i gruppen kanske kan simma eller är ombytta samt ett stort intresse av att sitta och glo i sin mobil eller kackla med hucklekärringar. Om en i gruppen gått babysim betyder det inte ett skit om föräldern inte själv kan simma.

Reglerna för besök i simhallar och badplatser är väldigt klara - besökare ansvarar för sin egen säkerhet.
Du kan livrädda på fyra meters djup?
Citera
2023-06-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det kan inte 90% av svenska befolkningen. Det det är därför det finns utbildade badvakter.

Vad är det 90% av den svenska befolkningen inte kan? Ta på sig badkläder och vara ungefär en armlängds ifrån sitt barn medan denna är i vatten?
Citera
2023-06-24, 14:10
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du kan livrädda på fyra meters djup?
Bassängen som är relevant här är inte fyra meter djup men du ville kanske överdriva för att göra någon slags poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in