2023-06-22, 10:04
Medlem
Citat:
Men visst har vi alla skippat att skanna vissa grejer ibland?

Nä, petig som fan med det.
Citera
2023-06-22, 10:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Har Anders problem med spriten ?
Citera
2023-06-22, 10:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoby
Precis så var det ju. Han skulle helt i ordning med lokala lagar köra sin ATV till sin bungalow inne på anläggningen varpå HON blev hysterisk och fysisk mot honom och han värjde sig bestämt. Olämpligt att köra ATV på fyllan? Ja det är det kanske. Hennes problem? Absolut inte.
Vaddå lokala lagar. Man får inte köra berusad eller utan hjälm. Trots att alla gör det ändå. Framförallt turister.

Anders framstår som en notorisk regelbrytare, han drar nog lite linor ibland, knullar horor och jobbar svart...
Citera
2023-06-22, 10:23
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyyyy7uuy88u
Nä, petig som fan med det.
Varför då?
Citera
2023-06-22, 10:24
Medlem
XtraXs avatar
Diskuteras i tråden som handlar om honom.

(FB) Skvaller om Arga snickaren? (Anders Öfvergård)
Citera
2023-06-22, 10:29
Medlem
Tintinikongos avatar
En del skriver att han kört rattfull. Menar de tillfället då han berusad tänkte ta en fyrhjuling? Han blev väl stoppad?
Citera
2023-06-22, 10:36
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-ringa-stold

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?

Nej det glömmer man inte. Troligast är han en tjuv.
Citera
2023-06-22, 10:37
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Jag känner människor som jobbar och jobbat i butik. De alla menar på att fördomarna sällan stämmer. Visst, det är tonåringar och hemlösa som stjäl ibland. Men tydligen är det minst lika vanligt med helt vanliga vuxna.

Det spelar ingen roll om de har kostym, är pensionär, har barn med sig eller är stamkund i butiken. De stjäl ändå. Inte för att de behöver, utan de är bara dåliga människor.

Som jag förstår det så finns det bara två alternativ:

- Han har gjort det förr
- Han har varit misstänksam, så de följde honom med kameran

Troligtvis har han gjort det förr, så personalen vet vad han sysslar med. Så nu beslutade de sig för att ta honom.

Det finns ett tredje alternativ: slumpmässig kontroll som sker utan personals påverkan. Vet dock inte om det är något speciellt köpmönster som automatiskt triggar igång varukontroll.
Citera
2023-06-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.

Det finns i vart fall en köplada där det emellanåt finns dålig täckning för deras handskanner. Jag skannade tre varor som "inte tog".
Tydligen kommunicerar handskannern med någon dator i köpladan och bryts förbindelsen uteblir skanningen.
Jag uppmärksammade att de tre varorna inte "tagit" men väl en senare vara. På den platsen för den senaste skanningen kunde även de tre skannade men inte "upptagna" varorna åter skannas med gott resultat.
Hade jag inte uppmärksammat förhållandet kunde jag antagligen ha anklagats för stöld av varorna ifråga liksom många andra som inte uppmärksammat förhållandet.
Butikspersonalen är medveten om problemet som sas vara WiFi-relaterat.
Citera
2023-06-22, 10:41
Medlem
Sinraths avatar
Hålls man kvar av personal som ringer polisen om man "missar" några grejer och inte hamnar i en kontroll verkligen? Trodde självklart den som uppmärksammat skumt beteende ser till att göra en manuell kontroll, oavsett vad terminalen man betalar vid säger. Visst, lagen säger det är snatteri under en visst värde men antingen måste någon haft järnkoll via kamera eller personal som låtsas vara kund, för annars hade polisen aldrig lämnat en stor matbutik någonsin då detta händer garanterat många gånger dagligen.
Citera
2023-06-22, 10:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja det kan ju lätt hända, är rätt disträ av mig så har tveklöst blåst ICA på nån dricka ibland eller så. Däremot blir det ju rätt genomskinligt om du "råkar" glömma 3 varor och det är dom 3 dyraste du har.
Citera
2023-06-22, 10:47
Medlem
Mycket beror på vad man missar.
Folk som snor med flit tar just kött för att det är dyrt medans en liten konservburk finns inget större värde i att sno.
Man kan ju alltid se varje vara direkt i scannern om den åker in som den ska så man är rätt less på dåliga ursäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in