• 1
  • 2
2023-06-19, 15:55
Medlem
Airwave92s avatar
Jag har nyligen fått ett nytt jobb och har 1h 15 min till jobbet åt ett håll, 3 byten på det kollektivtrafik

Dvs blir det 2h 30 min varje dag som går åt att ta sig till och från arbetsplatsen. Tycker ni det är mycket eller rimligt?

Vad är den längsta tiden det tagit för er att ta sig till jobbet?
Citera
2023-06-19, 16:05
Medlem
Bor numera i Stockholm. Har 45 minuter från dörr till dörr så att säga.
Förr hade jag 10 minuters promenad.
Det gäller att kunna utnyttja tiden, läsa, jobba osv.
Det jobbigaste är dock att hela dagen går åt pga jobbet, istället för 8 timmar.
Är du beredd att flytta?
Citera
2023-06-19, 16:08
Jag hade aldrig tagit ett sådant jobb
Citera
2023-06-19, 16:09
Medlem
Det kan gå, men tänk på att de kan bli förseningar. Man brukar tidssätta, 15 för varje byte. En resa 45 minuter med 1 byte, svarar till en resa på 1 timme utan byte. Jag har gjort det, men, det var för långa dagar.
Citera
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är mycket tid att pendla varje dag, ja.

Jag hade tyckt att det varit för mycket. Men är det ett schysst jobb som man trivs med så kanske, men hade nog försökt flytta närmare om jag kunde, ändå.
Citera
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag har nyligen fått ett nytt jobb och har 1h 15 min till jobbet åt ett håll, 3 byten på det kollektivtrafik

Dvs blir det 2h 30 min varje dag som går åt att ta sig till och från arbetsplatsen. Tycker ni det är mycket eller rimligt?

Det är hälften av vad jag har, med ett byte. Jag accepterar att åka in ett par gånger i månaden, resten sköter jag på distans.
Citera
2023-06-19, 16:19
Medlem
Haft en timme (med bil) som mest enkel, det var rätt segt i längden, nu har jag 10-15 minuter
Citera
2023-06-19, 16:23
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Har haft liknande och det var ok i början men det tär nåt förbannat efter ett tag.
Citera
2023-06-19, 16:25
Medlem
mrsluggans avatar
vad är värt mest, din tid eller pengar?

finns inget rätt eller fel svar, det beror på vad man vill offra. Jag skulle inte ta det, för då skulle jag gå miste om träning och tid med sambon
Citera
2023-06-19, 16:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Som konsult kunde det ibland var en hel dag.
Så totalt hade jag nog med mina resor i landet - räknar inte utlandsvistelserna - ca 2 timmar per dag kanske i genomsnitt.
Funkar väl.
------------------------
Lyssnade på ett radioprogram om de som pendlade från Ystad till Köpenhamns förorter innan bron byggdes. De åkte buss från Ystad till Malmö. Tog färjan till Köpenhamn. Från färjelägret till stationen. Tåget till förorten och promenad till jobbet.
- ja det fungerar ju. Man sover på bussen å äuter frukost på båuten åu taur å läser tidningen på tåuget ju å så är man framme!
Efter att de slutat pendla och fått jobb i Sverige sa de:
- veit inte hur jau klaurade å detta i så många år. Nu kan jag sova ut å har teid kvaur när jag äur himma.
---------------------
Sensmoralen var att människan har en enorm förmåga att finna sig tillrätta med sin situation om hon är tvungen och tycka att "allt är ganska bra ändå."
Så det kommer nog funka för dig också.
Citera
2023-06-19, 16:38
Medlem
HVIT.s avatar
Nej fy tusan. 2,5 timmar åt helvete. Jag drar mig för att åka 20 min enkel resa till kontoret och arbetar till 95% hemifrån.
Citera
2023-06-19, 17:14
Medlem
Citat:

Jobba där ett tag och sök under tiden ett bättre jobb?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in