2023-06-19, 17:18
Medlem
Beror ju på vad du får betalt och vad du tycker om resandet.

Om du har ett vanligt jobb (det vill säga det ger dig inte mer än valfri konkurrent skulle göra) med vanligt betalt som en vanlig arbetstagare och inte har något speciellt upplägg som gör att du njuter av resandet är det ju inte speciellt bra.

Om man bortser från miserabla situationer brukar det ju ha en anledning. Tex att du spendera 1 år i skiten för att du behöver få igång din karriär. Eller att du vill behålla ditt jobb för att du flyttar. Eller för att du har en extremt bra deal någonstans men inte gärna vill flytta. Eller att du driver eget och resandet blir en del i det du bygger.
Citera
2023-06-19, 17:18
Avstängd
Sagodjurs avatar
Inga problem i Japan.

Vad du gör är att du hoppar över att åka hem, super dig full och sover över i ett box-hotell.

Åk hem på helgerna,eller kanske varannan helg.
Citera
2023-06-19, 17:23
Medlem
GormDenGamles avatar
20 minuter med buss/bil är max för mig. Nu bor jag fem minuters gångväg till jobb. Helt perfekt.
Citera
2023-06-19, 17:23
Medlem
Jag har 8 min till jobbet med bil, gratis parkering, ingen trafik. Skulle aldrig orka den där 1h pendlingen igen.
Citera
2023-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Inga problem i Japan.

Vad du gör är att du hoppar över att åka hem, super dig full och sover över i ett box-hotell.

Åk hem på helgerna,eller kanske varannan helg.

Menar du kapselhotell, finns de i Sverige? Kanske behövs i Stockholm p.g.a. bostadsbristen.
Citera
2023-06-19, 17:28
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Menar du kapselhotell, finns de i Sverige? Kanske behövs i Stockholm p.g.a. bostadsbristen.

Ja typ.

Globen i Stockholm:

https://bo-hotel-stockholm.booked.se...-Exterior.JPEG
Citera
2023-06-19, 17:44
Medlem
libbens avatar
Det är lite längre restid men många stockholmare har runt 45 min dörr till dörr. Inget ovanligt alls med folk som pendlar runt 60 min enkel resa runt om i stockholm.

Har kollega som spenderar nästa 2h varje dag för att åka kommunalt in till stockholm och vårat jobb. Han vill inte flytta och han vet vad han sökte för jobb.
Citera
2023-06-19, 17:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag har nyligen fått ett nytt jobb och har 1h 15 min till jobbet åt ett håll, 3 byten på det kollektivtrafik

Dvs blir det 2h 30 min varje dag som går åt att ta sig till och från arbetsplatsen. Tycker ni det är mycket eller rimligt?

Vad är den längsta tiden det tagit för er att ta sig till jobbet?
Ta inte det, du kommer ångra dig.
Citera
2023-06-19, 17:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Det är lite längre restid men många stockholmare har runt 45 min dörr till dörr. Inget ovanligt alls med folk som pendlar runt 60 min enkel resa runt om i stockholm.

Har kollega som spenderar nästa 2h varje dag för att åka kommunalt in till stockholm och vårat jobb. Han vill inte flytta och han vet vad han sökte för jobb.
Lider han av en utvecklingsstörning?
Citera
2023-06-19, 18:21
Medlem
Är väl ganska vanligt i glesbygd.
Citera
2023-06-19, 18:23
Medlem
Bassplays avatar
Inte någon längre tid. Jobba på och köp en bil så fort du kan så minskar du det till 0 byten och en timme totalt per dag och slipper alla äckliga jävlar på bussen.
Citera
2023-06-19, 18:28
Medlem
Enkelt. Flytta till Norrbotten. Köp en bra bil. 20 min mellan Boden/Luleå---40 min Kalix/Luleå. Du sparar in gigantiska pengar i boendekostnad och kan lyssna på bra ljudböcker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in