2024-03-24, 10:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Får se vad som händer från disciplinnämnden nu med alla anmälningar som kommit in från gårdagen. Lite komiskt att vissa anmäls för leaving the bench.

Apropå DN, vad tänkte Øhlund på här? Det ser helt øverlagt ut: https://www.hockeyallsvenskan.se/article/qxzasat-1el1/view

Definitivt åker DMB, fullständigt meningsløs handling:

Citat:
När Mora avgör matchen så åker AIKs spelare nr 19 Daniel Muzito-Bagenda emot Moraspelarna som jublar och startar ett slagsmål.

Daniel Muzito-Bagenda anmäls för anstiftan till slagsmål.

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/rntasat-1el1/view

Tippar att resten kvittas.

(kul syftningsfel i anmälan, så går det när man inte klarar kommatering eller satsbygnad)
Citera
2024-03-24, 11:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Apropå DN, vad tänkte Øhlund på här? Det ser helt øverlagt ut: https://www.hockeyallsvenskan.se/article/qxzasat-1el1/view

Definitivt åker DMB, fullständigt meningsløs handling:

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/rntasat-1el1/view

Tippar att resten kvittas.

(kul syftningsfel i anmälan, så går det när man inte klarar kommatering eller satsbygnad)
Helt sinnesslött att fälla domaren så där å försöka få det till att vara oavsiktligt

Ja vilket makalöst syftningsfel lika sinnesslött var det av negern att inte låta sig hejdas av domaren som gör allt för att stoppa honom. Så typiskt och typiskt AIK hela efterspelet. Samma i fotbollen.
Citera
2024-03-24, 11:18
Medlem
Med tanke på tidigare domar där domare blivit fällda så lär Öhlund bli avstängd ett antal matcher.
Citera
2024-03-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Helt sinnesslött att fälla domaren så där å försöka få det till att vara oavsiktligt

Ja vilket makalöst syftningsfel lika sinnesslött var det av negern att inte låta sig hejdas av domaren som gör allt för att stoppa honom. Så typiskt och typiskt AIK hela efterspelet. Samma i fotbollen.

Tigern är ett randigt djur, ränderna går aldrig ur.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-24 kl. 12:16.
Citera
2024-03-24, 12:08
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Får se vad som händer från disciplinnämnden nu med alla anmälningar som kommit in från gårdagen. Lite komiskt att vissa anmäls för leaving the bench.
Det är så löjligt. Hur många slåss egentligen. Media målar upp det som att det var ett rallarslagsmål när det egenligen var lite drag i tröjorna och "tuffa" ord hit och dit.
Bråken var inte värre än vid en avblåsning vid mål.
En spelare (vad jag kunde se) var utan handskar men slog väl ingen tror jag.
Det handlar bara om att brösta upp sig inför nästa match. Det ingår i ett slutspel, och har alltid gjort.
Förr behövdes inga avstängningar för sånt här.
Spelarna älskar det. Det ingår i sporten. Det är en stor del av tjusningen med just slutspel.
Disciplinnämnden visar gång på gång att dom bara vill förstöra sporten genom att visa makt.
Dom slår sin tärning för skitsaker gång på gång.
Citera
2024-03-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Det är så löjligt. Hur många slåss egentligen. Media målar upp det som att det var ett rallarslagsmål när det egenligen var lite drag i tröjorna och "tuffa" ord hit och dit.
Det handlar bara om att brösta upp sig inför nästa match. Det ingår i ett slutspel, och har alltid gjort.
Spelarna älskar det. Det ingår i sporten. Det är en stor del av tjusningen med just slutspel.
Disciplinnämnden visar gång på gång att dom bara vill förstöra sporten genom att visa makt.

Ja, det där var väl inget att jaga upp sig över?

Iofs var väl DMB's val inte det bästa men sitt ner i båten. Känslor ingår liksom i sporten!
Citera
2024-03-24, 12:18
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja, det där var väl inget att jaga upp sig över?

Iofs var väl DMB's val inte det bästa men sitt ner i båten. Känslor ingår liksom i sporten!
Disciplinnämnden har varit ett stort skämt hela säsongen.
Sporten har knappast blivit så mycket fulare mot tidigare som alla avstängningar visar.
Det finns liksom ingen känsla alls i hur dom dömer heller.
Tycker det är väldigt märkligt att ligorna vill ha det så här och inte säger ifrån.
Citera
2024-03-24, 12:58
Medlem
Citat:
Disciplinnämnden har varit ett stort skämt hela säsongen.
Sporten har knappast blivit så mycket fulare mot tidigare som alla avstängningar visar.
Det finns liksom ingen känsla alls i hur dom dömer heller.
Tycker det är väldigt märkligt att ligorna vill ha det så här och inte säger ifrån.

Domarna har väldigt ofta väldigt dålig "bollkänsla" när de dömer. Vill vi ha alla dessa spelavbrott på upp till fem minuter för att en situation, som domarna borde kunna avgöra direkt, måste videogranskas? Börjar närma oss parodin i England och Premier Leauge med alla deras VAR-granskningar.
Citera
2024-03-24, 13:09
Medlem
Domen har kommit från matchen Mora-AIK.

https://www.aftonbladet.se/a/dwoW1X
Citera
2024-03-24, 13:13
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Domen har kommit från matchen Mora-AIK.

https://www.aftonbladet.se/a/dwoW1X
Haha vilket skämt!
Personerna i nämnden kan ju aldrig spelat hockey själva, eller ständigt varit kränkta bänknötare i en korpserie.
Citera
2024-03-24, 13:20
Medlem
Ölund får 3 matcher pga skenan kommer åt domarens skridsko och domaren bryter benet, nej förlåt juste han kom ju upp på fötter direkt...
Citera
2024-03-24, 13:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag instämmer.
Visst tycker jag bedömningsnivån i hockeyn har gått utför successivt senast 20 åren, men detta slutspel har det varit flera nivåer värre. Så fort man tittar på en motståndare så åker man ut, ungefär.

Det gör mig faktiskt riktigt ledsen att se hur hockeyn har utvecklats "senaste" åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in