2024-03-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vikings.... o klacken 3-400 står kvar o sjunger 10 min efter matchslut- fint
Alltså, det där är rätt charmigt! Kikade på Wikipedia, Nybro har ungefär 13000 invånare. När de mötte Djurgårn på Hovet i serien, var det lätt 500 från Nybro på plats. Hur? Har de gjort sig populära på TikTok eller vad? Inte för att jämföra med Leksand, men där snackar vi bondeby som drar nytta av Borlänge och en historia som inte alls existerar i Nybro på samma sätt. De har bara Kalmar i närheten, men där har de ett eget lag i samma serie, så det borde snarare dra folk från Nybro? Har de fått fans över hela landet på något sätt? Jag förstår nog inte riktigt..
Citera
2024-03-22, 09:58
Medlem
Mittpunkts avatar
Om vi leker med tanken. Karlskoga, Brynäs, AIK och Djurgården går vidare då tror jag inte Brynäs väljer AIK eller Djurgården i semifinal, då är man bra dum i huvudet om man gör det. Med AIK-Djurgården i semifinal så vette tusan hur den serien slutar. Tror det går till sju matcher.

Blir det Brynäs-Djurgården i final så tror jag Djurgården drar det längsta strået och går upp i SHL denna säsong men man är piskade att vinna minst två matcher i Gävle.
Citera
2024-03-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om vi leker med tanken. Karlskoga, Brynäs, AIK och Djurgården går vidare då tror jag inte Brynäs väljer AIK eller Djurgården i semifinal, då är man bra dum i huvudet om man gör det. Med AIK-Djurgården i semifinal så vette tusan hur den serien slutar. Tror det går till sju matcher.

Blir det Brynäs-Djurgården i final så tror jag Djurgården drar det längsta strået och går upp i SHL denna säsong men man är piskade att vinna minst två matcher i Gävle.

Nog väldigt säkert att Brynäs väljer bik-bok då ja.

DIF och aik kommer slå sig trötta mot varandra i en lång matchserie med en del skador förmodligen och det lag som når finalen kommer ha tomt i tanken och Brynäs går upp lätt är vad JAG tror.
Citera
2024-03-22, 12:10
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
SSK vänder ikväll!
Bortaplan och känslan att inte längre vara favoriter kommer göra att ryggsäcken med måltorka släpper.
Vinst ikväll och SSK vinner resten av matcherna mot BIK.
SSK är det klart bättre laget och får man bara igång målskyttet tex i PP så ska det inte vara något snack.
Men. Torsk igen så är det kört.

HEJA SSK!
Citera
2024-03-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ek22nl
Alltså, det där är rätt charmigt! Kikade på Wikipedia, Nybro har ungefär 13000 invånare. När de mötte Djurgårn på Hovet i serien, var det lätt 500 från Nybro på plats. Hur? Har de gjort sig populära på TikTok eller vad? Inte för att jämföra med Leksand, men där snackar vi bondeby som drar nytta av Borlänge och en historia som inte alls existerar i Nybro på samma sätt. De har bara Kalmar i närheten, men där har de ett eget lag i samma serie, så det borde snarare dra folk från Nybro? Har de fått fans över hela landet på något sätt? Jag förstår nog inte riktigt..

Nybro spelar en rolig hockey och på den relativt oförstörda vischan uppskattas sånt.
Citera
2024-03-22, 22:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
SSK vänder ikväll!
Bortaplan och känslan att inte längre vara favoriter kommer göra att ryggsäcken med måltorka släpper.
Vinst ikväll och SSK vinner resten av matcherna mot BIK.
SSK är det klart bättre laget och får man bara igång målskyttet tex i PP så ska det inte vara något snack.
Men. Torsk igen så är det kört.

HEJA SSK!
Så blev det inte och nu är det fyra raka eller för blattebygdens lirare.

Starkt av gården att ta det igen efter sent vinstmål i fjärde efter att ha tappat 0-3 i tredje
Citera
2024-03-23, 05:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Nog väldigt säkert att Brynäs väljer bik-bok då ja.

DIF och aik kommer slå sig trötta mot varandra i en lång matchserie med en del skador förmodligen och det lag som når finalen kommer ha tomt i tanken och Brynäs går upp lätt är vad JAG tror.
Inget lag är lätt i ett kval, Bofors är kända för att spela fysiskt och har kommit igång efter en minst sagt svajig grundserie. Brynäs kan inte bara ställa in skridskorna och tro att man skall vinna pga man spöat Nybro och vunnit grundserien.
Ny matchserie och nya förutsättningar.
Citera
2024-03-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inget lag är lätt i ett kval, Bofors är kända för att spela fysiskt och har kommit igång efter en minst sagt svajig grundserie. Brynäs kan inte bara ställa in skridskorna och tro att man skall vinna pga man spöat Nybro och vunnit grundserien.
Ny matchserie och nya förutsättningar.

Nej i det tänkta scenariot så är ingen gladare än jag om Brunsås motståndare tvingar dom till ett game 7 med många förlängningar och förslitningsskador på nyckelspelare.

Visst, det är ett bra lag men dom har sällan tokdominerat matcherna genom serien trots att dom tog imponerande många segrar.

Men seriespel är seriespel och slutspel något HELT annat.

Blir kul att se oavsett.
Citera
2024-03-23, 09:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Nej i det tänkta scenariot så är ingen gladare än jag om Brunsås motståndare tvingar dom till ett game 7 med många förlängningar och förslitningsskador på nyckelspelare.

Visst, det är ett bra lag men dom har sällan tokdominerat matcherna genom serien trots att dom tog imponerande många segrar.

Men seriespel är seriespel och slutspel något HELT annat.

Blir kul att se oavsett.
De blir nog klara för semin redan ikväll efter en serie vinster mot nykomlingarna dvs vinst med 4-0 är ett tämligen säkert tips och skulle de mot förmodan misslyckas ja då tar dom det hemma i nästa match och gör 4-1
Citera
2024-03-23, 11:30
Medlem
Mittpunkts avatar
Djurgården-AIK i semifinal
(4-2 i matcher)

Karlskoga-Brynäs i semifinal
(2-4 i matcher)

Djurgården-Brynäs i final
(4-3 i matcher)
Citera
2024-03-23, 14:02
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så blev det inte och nu är det fyra raka eller för blattebygdens lirare.

Starkt av gården att ta det igen efter sent vinstmål i fjärde efter att ha tappat 0-3 i tredje
Blattebygden, ska det vara något förnedringsuttryck eller? Lika påhittigt som ramsan som gått sen 80 talet med Södertälje förort till Beirut.
Kom med något mer kreativt. Lika varierande som att slå på trumma.

Nej det blev ingen vändning.
Är helt galet hur illa det ser ut. SSK är det bättre laget alla matcher, även om den igår var ganska jämn.
BIK gör det väldigt bra medan SSK spelar med betongklubbor och bly i brallorna.
Det ryktas om både covid och magsjuka i laget sen en tid och det förklarar varför det saknas 3-5 spelare varje match och varför energin inte finns antar jag.
Värdelöst är det i alla fall.

Djurgården och dom andra lagen skiter jag fullständigt i. När SSKs säsong är över är hockeysäsongen över. Hur det går för dom andra är totalt ointressant.
Men det hade ju varit roligt att fått mött Djurgården eller AIK i en semi. Men så lär det ju inte bli nu.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-03-23 kl. 14:17.
Citera
2024-03-24, 09:33
Medlem
Får se vad som händer från disciplinnämnden nu med alla anmälningar som kommit in från gårdagen. Lite komiskt att vissa anmäls för leaving the bench.
Senast redigerad av Korvboxen 2024-03-24 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in