Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Jag instämmer.
Visst tycker jag bedömningsnivån i hockeyn har gått utför successivt senast 20 åren, men detta slutspel har det varit flera nivåer värre. Så fort man tittar på en motståndare så åker man ut, ungefär.
Det gör mig faktiskt riktigt ledsen att se hur hockeyn har utvecklats "senaste" åren.
Jag lägger inte någon åsikt på domarna på plan även om jag tycker att nivån är väldigt varierad från match till match.
Det som stör mig är Disciplinnämnden som kan göra lite som dom vill.
Har svensk hockey verkligen blivit så mycket fulare mot tidigare att alla dessa avstängningar är befogade?! Nej självklart inte!
Disciplinnämnden förstör svensk hockey som dom håller på och leker Gud.
Visar du känslor blir du avstängd. Åker domaren på dig blir du avstängd. Får du upp klubban för högt av misstag blir du avstängd osv osv. Och det finns ingen klar nivå på avstängningarna heller.
Någon kan få en match för en slashing medan någon som blir pååkt av domaren får 3 matcher.
Jag förstår inte hur ligorna kan vilja ha den här nämnden som det är just nu, varför man inte tillsammans med klubbarna sätter klarare riktlinjer om vad som gäller och bara stänger av när det verkligen finns rejäla skäl för det.
Vem vill spela i en liga där man när som helst kan bli avstängd och få böter för skitsaker.
Nej dom förstår svensk hockey, inget annat!